Ga naar inhoud


all-round DVB-T antenne


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Bestaat er een (eenvoudige en betaalbare) all-round DVB-T antenne hier bedoel ik mee één die èn rondom èn horizontaal èn verticaal maximaal ontvangt. Toelichting: waar ik woon moet ik de antenne voor maximaal signaal voor de NL zenders verticaal naar noord richten en voor de Belgische zenders horizontaal naar zuid richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wanderer
Bestaat er een (eenvoudige en betaalbare) all-round DVB-T antenne hier bedoel ik mee één die èn rondom èn horizontaal èn verticaal maximaal ontvangt. Toelichting: waar ik woon moet ik de antenne voor maximaal signaal voor de NL zenders verticaal naar noord richten en voor de Belgische zenders horizontaal naar zuid richten.

Maximaal zal niet gaan, de richtingsgevoeligheid maakt zo'n antenne juist beter.

Je zou kunnen proberen 2 antennes te koppelen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een Kruisyagi, zelf te maken, is een antenne die veel door amateurs gebruikt wordt ook oa. voor de 70 cm band, op Google kan je ze wel vinden met de juiste afmetingen/ maten en dus ook aan te passen voor de Uhf band/ Dvb-T, kijk evt. in DAS ANTENNEBUCH van Rothhammel.

De KruisYagi ontvangt Horizontaal en Verticaal te gelijk maar het meest makkelijke is 2 antennes bvb Fuba's of zo wel gelijke antennes met exact de zelfde lengte kabel en dan een koppeldoos evt. Triax en dan een mastversterker en kijken maar...

Nadeel: bij Tropo krijg je eerder ontvangstproblemen...vanwege meerdere zenders tegelijk op het zelfde kanaal.

 

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...