Ga naar inhoud


idiotenfilter


Checkin

Aanbevolen berichten

Idiotenfilter

zaterdag 16 februari 2008 -

 

Het heeft even geduurd, maar eindelijk heeft iemand software ontwikkeld waarmee idioten kunnen worden geweerd van bulletinboards en online forums.

 

Als de software inderdaad werkt, dan nomineren we de ontwikkelaar voor een Nobel-prijs. Een team van softwareontwikkelaars werkt aan een ‘stomheidsfilter'. Het filter werkt als een spamfilter, maar dan voor domme en idiote opmerkingen. Het filter doorzoekt de content op een webserver en verwijdert domme of onbegrijpelijke reacties voordat ze gepubliceerd worden. Als een bezoeker een domme reactie wil plaatsen, dan verschijnt het bericht "This comment is more or less unintelligible. Please try to restate it".

 

Het filter is vooral allergisch voor L33t-termen als ‘LOL!!!' en ‘OMG!!!' Er is een kans dat wanneer het filter wordt toegepast op een aantal nieuwsgroepen, deze in hun geheel verdwijnen.

 

Hebt u ook een hekel aan domme internetgebruikers, dan kunt u op de site van Ortiz meehelpen aan de ontwikkeling van het filter. Bezoekers kunnen een selectie domme reacties beoordelen met een rapportcijfer tussen de 1 en 5. De reacties zijn allemaal afkomstig van YouTube - waar massa's domme internetgebruikers rondhangen.

 

Website: www.stupidfilter.org

Bron: PCM

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het filter werkt niet goed.

 

"This DVB-T antenna outperforms any other one." > Text is not likely to be stupid.

 

"Very well done. Do you have plans for new projects?" > Text is likely to be stupid.

 

""Everytime We Touch" was originally written by Cascada, right?" > Text is not likely to be stupid.

 

"Let's do drugs and put batteries in our chicken." > Text is not likely to be stupid.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het concept is goed, maar de functionaliteit is nog verre van goed:

 

Dork > Text is not likely to be stupid.

sex > Text is not likely to be stupid.

who am i >Text is not likely to be stupid.

sat4all rules!!!!> Text is likely to be stupid.

 

Had het liever andersom gezien....

Maar de mod's op sat4all werken gelukkig beter dan een idiotenfilter en het zal nog even duren voordat een dergelijk filter 'mature' genoeg is voor een forum.

 

Maar: het is een begin! Wellicht kunnen in een paar jaar tijd de mod's van sat4all ook een op vakantie, omdat een idiotenfilter het meeste werk zal doen: bans uitdelen, berichten rectificeren en threads blokkeren.

----------------------------------------------------------

Toen ik vervolgens bovenstaande bericht voor de zekerheid door het filter leide was de uitkomst: Text is likely to be stupid.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Checkin
Idiotenfilter
zaterdag 16 februari 2008 -

Het heeft even geduurd, maar eindelijk heeft iemand software ontwikkeld waarmee idioten kunnen worden geweerd van bulletinboards en online forums.


Nou nou, 1 april valt vroeg dit jaar ;-)

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me zowiezo bull.

Dat systeem kan er geen rekening mee houden:

- of iemand de taal beheerst

- op welke manier iets bedoeld is

 

Wat ik uit bovenstaande begrijp is dat bepaalde (stukken) tekst dus niet worden toegestaan. Ik denk dat er tussen "Who am I?" en "Who am I to judge that?" dusdanig verschil zit dat het 1e nonsens kan zijn maar dat je het 2e geval dus niet kunt wegfilteren.

 

Kreten als LOL en OMG zijn ook discutabel. Als je je bericht beperkt door alleen zulke kreten zou filteren terecht zijn. Als het in een een bericht met veel tekst "gemengd" zit wordt het weer discutabel.

 

Kortom het bepalen of en vooral wanneer iets onzin is is een behoorlijk grijs gebied en dat zal mijn inziens echt niet zomaar door software te bepalen zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets is er toch al lang er worden bepaalde woorden of woord combinatie geweerd

dat kun je in de php admin instellen en daar komt verder geen mod meer aan te pas

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een vreselijk onzinnige ding. Nu worden we straks ook nog in onze uitlatingen aan banden gelegd en we worden al zo ontzettend geleefd.

 

Ik ben voorstander dat een ieder gewoon vrij is om te schrijfen wat ie vind en dat er dan op een humane wijze doormiddel van uuuuhhhhh..... hoe heten dat soort mensen ook alweer???? OH ja, MODERATERS :D de boel binnen op normen en waarden gechekt wordt en indien nodig ingrijpen.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...