EL PIÑO Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Ik gebruik al een hele tijd een Asus WL-500W als draadloze router maar heb hier ook nog twee apparaten staan die geen wireless interface hebben èn waar ik ook geen kabel naartoe heb liggen. Momenteel zijn die aangesloten via een andere PC met Windows ICS maar daar heb ik een beetje genoeg van. Ik heb nog een Linksys WRT54G (v5) liggen en mijn vraag was of ik die ook kon gebruiken als Wireless bridge, dus zodat de Linksys het signaal van mijn Asus opvangt en via het interne netwerk doorstuurt. Het tegenovergestelde van wat hij normaal doet dus. In de originele firmware kan ik het niet vinden maar misschien met alternatieve firmware? Theoretisch moet het mogelijk zijn, er zijn enkele access-points die het kunnen namelijk. Als het kan (en iemand weet hoe of heeft een linkje naar een how-to) zou het wel mooi zijn, spaar ik namelijk toch weer een euro of 75 uit . Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast inmydreams Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 ik denk dat t andersom wel gaat moet je maar even in de handlijding van de asus kijken en dan evt de linksyx als router gebruiken
EL PIÑO Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Geplaatst: 20 februari 2008 Ja, maar dat doe ik liever niet... De Asus heeft als router zijnde "iets" meer mogelijkheden, vandaar dat ik hem ook ooit gekocht heb . Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
EL PIÑO Geplaatst: 20 februari 2008 Auteur Geplaatst: 20 februari 2008 Is inmiddels gelukt met DD-WRT (micro).. Kennelijk verkeerd gezocht op Google maar zojuist dan toch gevonden en toegepast . Werkt netjes. Voor de geïnteresseerden: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge De juiste uitleg staat vanaf punt 2. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Lambik61 Geplaatst: 7 maart 2008 Geplaatst: 7 maart 2008 Dit heet WDS Wireless Distribution System internet <-> Wireless router ----- Wireless router -> clients Je creeert in feite een draadloze switch. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen