Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik soldeer wel iets ongeveer 10x per jaar en heb z'n lekkere gas soldeerbout met dunne stift, regelbaar van 10 tot 80 watt, geen stroom nodig en zo warm, ook heerlijk voor buiten op de trap met 1 hand waar je zo fijn bijkan :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Klaar.

Morgen even naar de elktronicashop. Als er rechte punten te krijgen zijn voor m'n 40W bout dan worden het punten. Zoniet, dan de nieuwe 25W bout.

De batterij moet uit Hong Kong komen en dat schijnt een week te duren dus ik heb nog geen haast.

Bedankt allemaal smile

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:

Dagelijks gebruik ik ook de weller pyropen (grote uitvoering)

Deze heeft als voordeel dat je de gas toevoer en dus warmte kunt regelen van 1 tot 5 en daardoor ook zo in kunt stellen dat je bij harde wind buiten nog prima kunt solderen.

Thuis gebruik ik altijd het oude vertrouwde weller station van 50W. Daar heb ik een circit bij ingebouwd dat zodra er spanning op de punt komt te staan er een ledje gaat branden.

Op die manier weet je meteen dat het onderdeel waarmee je aan het solderen bent niet spanningsvrij is, maar ook als er iets met de bout aan de hand is en er via de bout spanning op de punt is komen te staan.

Verslijten doe je dat spul bijna nooit (op de punt na dan) en ik denk dat het station wat ik heb al wel 25 jaar oud is.

Trouwens batterij uit hongkong, wat voor speciaal ding is dat dan wel niet?

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Is gewoon een Li-on van een bepaalde afmeting. Probleem is dat die dingen in de tijd gewoon slijten. Ik heb nu nog een 2 uur van de 12-14 uur beschikbaar. Probleem 2 is dat mijn speler niet al teveel verkocht wordt, en er weinig zaken zijn waar ik de juiste kan kopen, in nederland geen 1. Opsturen naar de fabriek kost 60 euro. Nu kan ik via een nederlands bedrijf de goede kopen voor minder dan de helft, rechtstreeks verzonden uit Hong Kong. Maar dezelfde haal ik via een vriend in Engeland, bij dezelfde fabriek, voor 13 euro...

Het is wel off-topic maar op een gebruikersforum van mijn speler (iaudio cowon)zitten veel mensen te knutselen met allerhande batterijen. Spelcomputerbatterijen, gsm-batterijen, alles wordt geprobeerd en getest. Wel leuk om de foto's en films (op de tube)te zien die mensen maken. Ik ga voor de wat veiliger weg, en neem een kant en klare zodat ik geen batterij uit elkaar hoef te slopen, de protectie over moet bouwen enzo. Alleen wat demonteren van HD-tje enzo en wat soldeerwerk.... en daar is deze thread dus mee gestart...

Net trouwens de 25W gehaald.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen