Ga naar inhoud


Toch nog een keer "het doorlussen"


Gast LoveSat

Aanbevolen berichten

Op mijn dak staat een schotel met 3 Quad LNB's. en komen 4 touwkes het huis in. Twee van die touwkes zitten aan Tuner1 en Tuner2 van de Inverto 7000PVR. Wat ik nu (tijdelijk) wil is het uitproberen van een Dreambox 7025+. Als ik nu een touwke van Loop Through1 onder Tuner 1 van de Inverto naar de Tuner1 van de dreambox doe (en idem tuner2) kan ik dan "alles" op de dreambox (als de inverto op standby staat).

Lees wel over Quad Unicable LNB's. Wat is het verschil met een "normale" Quad LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik hier die doorlus. Vanuit de Inverto naar een andere ontvanger. Met de Inverto in standby of uit, werkt de andere ontvanger zonder beperkingen. Met de Inverto uit zijn alleen de ontvangstwaarden iets lager, maar voor gebruik voor de "reguliere" zenders op Astra en bv Hotbird gaat dat prima. Ik gebruik een motor en de besturing werkt zonder problemen.

Voor de unicable gebruik je maar 1 kabel ipv 4, deze kun je met loop through of splitters verbinden met 4 ontvangers/tuners. (De inverto gebruikt er natuurlijk al 2) Voorwaarde is wel dat de ontvangers overweg moeten kunnen met die unicable. Voor zover ik weet kan de dreambox dat niet. Verder is het moeilijk om unicable-LNB's met een switch te gebruiken. Er zijn nu geloof ik twee fabrikanten maar of zij dit al kunnen leveren en voor welke prijs is mij onbekend. Op dit board zou je er eens naar kunnen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Invertist

Genoemde doorlus werkt goed: ik gebruik dat ook vaak.

Let wel op: als de Inverto zelf behoefte heeft aan ontvangst (geplande opname, of het ten 03.00 standaard naar de EPG kijken en een software-update zoeken), gaan die LNB-instellingen voor (en is de doorgeluste ontvanger dus beperkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...