Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al dagen probeer ik voor een vriend het volgende voor elkaar te krijgen:

USB disk aan Experiabox. Op de disk, bestandjes die door anderen met FTP via internet kunnen worden opgehaald (read only).

De USB-disk is FAT32 geformatteerd en bevat een map gigaset_ftp, waar de bestandjes in staan. De HTTP server staat uit.

VIA het LAN is de schijf R/W benaderbaar. smile

In de Experiabox staan USB, Fileserver (voor LAN) en FTP server aan.

Onder de NAT instelling is de standaard port 21 geforward naar het IP-adres van de Experiabox (192.168.2.1).

Ik denk dat daar misschien het probleem ligt. Misschien werkt het alleen als er naar een ander IP-adres in het LAN wordt geforward? confused

Wie heeft zoiets wél werkend gekregen, en hoe? Graag jullie tips en trucs! laugh

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Alleen als je passief ftp gebruikt poort 20 ook erbij betrekken anders moet je met triggers aan de gang voor het dynamische retourkanaal wat naast 20 erbij komt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Echt niemend die dit heeft werken:

USB-HDD aan Experiabox, met FTP van buitenaf te bereiken? shocked

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Ik had binnen 6 uur nog veel meer "documentatie". Niet dat daar bij zat wat ik zocht, helaas....

sick

Non info is er jammer genoeg in overvloed, zo vind ik ook geregeld de goede antwoorden op de foute vragen en omgekeerd! laugh

Groeten, Perdi

Geplaatst:

Bedankt aart44. laugh Dat topic is inderdaad wat ik bedoel en ik was het ook al eerder tegen gekomen.

Helaas werkt het bij mij (nog) niet. Zelf had ik ook al alle simpele geijkte dingen gedaan:

USB-schijf aankoppelen en checken

FTPserver aanvinken

Port 21 forwarden

Map gigaset_ftp wordt automatisch aangemaakt en via LAN is deze benaderbaar

Via internet toch geen succes. Ik laat het maar even rusten, hoewel ik ook zeker weet dat het simpelweg moet werken.

Groeten, Perdi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen