Perdi Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Al dagen probeer ik voor een vriend het volgende voor elkaar te krijgen: USB disk aan Experiabox. Op de disk, bestandjes die door anderen met FTP via internet kunnen worden opgehaald (read only). De USB-disk is FAT32 geformatteerd en bevat een map gigaset_ftp, waar de bestandjes in staan. De HTTP server staat uit. VIA het LAN is de schijf R/W benaderbaar. In de Experiabox staan USB, Fileserver (voor LAN) en FTP server aan. Onder de NAT instelling is de standaard port 21 geforward naar het IP-adres van de Experiabox (192.168.2.1). Ik denk dat daar misschien het probleem ligt. Misschien werkt het alleen als er naar een ander IP-adres in het LAN wordt geforward? Wie heeft zoiets wél werkend gekregen, en hoe? Graag jullie tips en trucs! Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
WPW Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Alleen als je passief ftp gebruikt poort 20 ook erbij betrekken anders moet je met triggers aan de gang voor het dynamische retourkanaal wat naast 20 erbij komt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Perdi Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 Echt niemend die dit heeft werken: USB-HDD aan Experiabox, met FTP van buitenaf te bereiken? Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
theparasol Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Google eens wat meer, had binnen 2 minuten een 23 pagina's tellende docu. We vernemen graag de oplossing als het gelukt is suc6!
Perdi Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 Ik had binnen 6 uur nog veel meer "documentatie". Niet dat daar bij zat wat ik zocht, helaas.... Non info is er jammer genoeg in overvloed, zo vind ik ook geregeld de goede antwoorden op de foute vragen en omgekeerd! Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Gast aart44 Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Kom je hier een stuk mee in de goede richting.
Perdi Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 Bedankt aart44. Dat topic is inderdaad wat ik bedoel en ik was het ook al eerder tegen gekomen. Helaas werkt het bij mij (nog) niet. Zelf had ik ook al alle simpele geijkte dingen gedaan: USB-schijf aankoppelen en checken FTPserver aanvinken Port 21 forwarden Map gigaset_ftp wordt automatisch aangemaakt en via LAN is deze benaderbaar Via internet toch geen succes. Ik laat het maar even rusten, hoewel ik ook zeker weet dat het simpelweg moet werken. Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen