davmal Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Ik heb hier eens gelezen dat de schotel 30 graden moet omhoog schijnen , wat ook een beetje logis is dat hij omhoog kijkt. Nu ik heb er een staan van 90 cm op ongeveer 1 meter boven de grond . Staat op een moter die ik van binnen huis kan aansturen, de lnb is een nieuwe titanium single van smart. Hij staat ongeveer 20 meter van mijn huis waar hij over moet kijken!! De kabel is wel een beetje aan de lange kant +-50 meter daarom de duurste genomen. Ik denk dat ik totaal 3 sattelieten kan ontvangen. Nu mijn vraag : bij de afstelling heb ik de schotel een beetje naar de grond moeten richten voor max ontvangst via een sat-meter,als ik de schotel vertikaal zet vermindert het al en iets naar boven niks meer. Normaal ? Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB
W3ird_N3rd Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Vermoedelijk heb je een offsetschotel. Dan zal het wel kloppen. Heb je anders een foto van je schotel? Als je ontvangst hebt is het natuurlijk sowieso goed. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Snurker Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Een echte ronde schotel..zoiets als een zaklantaarn reflector heeft een brandpunt in het midden ..maar dan iets aan de buitenzijde. Maar een nadeel is dat er regen of sneeuw in blijft staan en deze moet dus ook echt die +/- 30 graden omhoog wijzen. De meeste schotels van tegenwoordig werken met een soort zij-reflex ...denk maar aan een spiegel...beetje opzij er in kijken en je ziet niet dat van voren, maar iets van de andere kant die schotel staat dus inderdaad een beetje rechtop en de regen en sneeuw kan er dan makkelijk van af glijden. Die 30 graden staat voor de meest zuidelijke richting, maar als je nu naar een satelliet meer westelijk of oostelijk gaat draaien..wordt de invalshoek ..30...25...20...15 steeds minder dus en lijkt het alsof die offset schotel naar de grond kijkt Snurker (Media Research) ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
davmal Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Geplaatst: 21 februari 2008 Schotel is toch al 10 jaar oud en ooit is ie eens naar beneden gewaaid van +- 4 meter hoog , verder ziet ie er nog als nieuw uit of heeft die val er iets mee te maken? Hij is ooit maar 1 jaar geplaatst geweest en nu terug buiten gezet. Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB
trust Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Als het een Off-set schotel is (enkel een lnb-arm aan de onderzijde ) kan door de val die arm verbogen zijn waardoor de lnb niet meer op het het brandpunt gericht staat en de schotel dus lager zou moeten "kijken" om toch signaal te kunnen vangen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
davmal Geplaatst: 22 februari 2008 Auteur Geplaatst: 22 februari 2008 Ja de arm is onderaan dus zal het wel een Off-set schotel zijn en die val zal er wel iets mee te maken hebben. Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen