Ga naar inhoud


Kanalenlijst @Home Zwolle


BushWhacker

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: pieterg
eigenlijk is zo'n cables.xml tegenwoordig niet meer nodig.
Kabelscannen gebeurt nu met een soort van blindscan tooltje, wat alle transponders kan vinden.


Slimmer nog die cables.xml werkt bij mij helemaal niet.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
eigenlijk is zo'n cables.xml tegenwoordig niet meer nodig.
Kabelscannen gebeurt nu met een soort van blindscan tooltje, wat alle transponders kan vinden.


Waar kan ik die tool vinden?
Ik kan namelijk niet alle kanalen vinden met een scan.
Zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1470109#Post1470109
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauce
Origineel bericht van: pieterg
eigenlijk is zo'n cables.xml tegenwoordig niet meer nodig.
Kabelscannen gebeurt nu met een soort van blindscan tooltje, wat alle transponders kan vinden.


Waar kan ik die tool vinden?
Ik kan namelijk niet alle kanalen vinden met een scan.
Zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1470109#Post1470109


Ik bedoelde eigenlijk alleen de 7025/enigma2, daar zit dat tooltje standaard in, en het wordt ook standaard gebruikt bij de automatische scan. De 600/enigma werkt nog wel steeds met cables.xml.

tvhome maakt alleen wel een grote blunder, door in alle(?) regios de 'main' regio transponderlijst in de NIT te stoppen.
De scan routines van enigma(2) 'corrigeren' daardoor in hun lijstje met te scannen transponders een aantal frequenties met frequenties uit de NIT die daar dicht bij liggen (2.5MHz), en vinden daardoor een aantal zenders niet.

In enigma2 is dit niet te voorkomen (NIT wordt altijd gebruikt in automatische scan mode), en zal je die gemiste transponders handmatig moeten scannen (of je moet PLi Iolite gebruiken, waar ik de threshold van 4 naar 2 MHz verlaagd heb, als workaround voor die foute NIT).
Met enigma weet ik het zo niet, heb nog nooit een enigma box aan de kabel gehangen. Misschien heb je geluk, en wordt in enigma de NIT niet gebruikt als je overal je 'network scan' vinkje uitzet.
Dan zal het goed gaan als je een cables.xml hebt waarin alle transponders van je regio zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...