Ga naar inhoud


Dreambox 500 - 600


Gast JPG

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een nieuwe satelietontvanger aan te schaffen. Is een Dreambox 500 of 600 nog een verantwoorde aankoop in deze tijd of spaar ik liever voor een meer recenter model ?

De bedoeling is om met een multytenne de Duitse en Engelse zenders te kunnen ontvangen en op te nemen met een DVD-recorder.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Persoonlijk zou ik zeker geen (gebruikte) 500 meer kopen. Een 500+ of een 600 PVR bieden dan net weer even meer mogelijkheden en een veel betere netwerkperformance met de juiste image erop.

Je kan met beide boxen een mount naar je PC maken waarmee je kunt opnemen. Dan hoef je die DVD recorder ook niet te gebruiken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox 500 is al een tijdje uit produktie.

Daarvoor in de plaats is recent de dreambox 500 plus op de markt gekomen.

Dreambox 600 is ook nog niet zo lang op de markt ( denk ca 1 jaar ? )

 

Met andere woorden dreambox 600 en de 500 plus zijn recente dreambox modellen.

Mocht je toch overwegen om een gebruikte 500 op de kop te tikken, let dan op. Want er zijn onder andere merknamen klones op de markt, welke qua hardware slecht zijn.

 

Wil je uiteraard wat meer, dan zou je een dreambox 7020 c.q. 7025 kunnen overwegen.

 

Er zijn trouwens vele topics gewijd aan de verschillen tussen de modellen. Gebruik hiervoor even de zoekfunctie van sat4all.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...