Gast Henri Aalten Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Ik heb een nieuwe Dolby 5.1 versterker met de HDMI ingangen, voor beeld en geluid. En een HDMI uit, (naar TV) Nu heb ik zowel een DVD speler, en een satellietontvanger die ik via HDMI kan aansluiten op de verserker. maar ik kan voor het geluid, ook de DVD speler en de satellietontvanger optich of coaxiaal aansluiten. Ook deze versterker heeft de mogelijkheid van Optich en Coaxiaal ingang. Of is alleen de HDMI voldoende voor goed geluid en beeld. ?
Melle Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Hdmi zou voldoende moeten zijn voor beeld en geluid. Anders kan je alsnog wel een optisch kabeltje ertussen zetten mocht het niet willen zoals jij het wil. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Vlearmoes Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Ik zou van dvd speler en satontvanger rechtstreeks naar de tv gaan met hdmi (scheeld kabels en de weg is korter) voor het geluid zou ik coaxiaal van de dvd speler naar versterker prefereren (voor sacd natuurlijk met de 6x analoge kabels) en de sat ontvanger kan alleen met optisch naar je versterker als je een ps3 hebt moet je met hdmi naar de versterker voor het sacd weergave anders gewoon met optisch Theo Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
Gast Henri Aalten Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Maar mijn TV, heeft maar een HDMI aansluiting. Is alleen HDMI de zelfde kwalitiet, als Optich of Coaxiaal Of tocht Optich of Coaxiaal gebruiken voor betere kwaliteit.
yamaha Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Het zijn allemaal digitale verbindingen, dus het maakt niet zo veel uit wat je gebruikt. Wat wel uitmaakt is wil je geluid via de tv of via je versterker. Het geluid via je versterker zal beter zijn als van je tv. En bij en goede versterker is het goed mogelijk om alle hdmi apparaten er op aan te sluiten en dan naar je tv. VU+ DUO/ Wavefrontier Htpc met MediaPortal
Gast Henri Aalten Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Geluid, via de Dolby versterker. Ik ga dan alleen de HDMI gebruiken, scheeld weer kabels. Als de kwaliteit via HDMI het zelfde is als Coaxiaal, of Optich. Maar dat maakt dus niet uit begrijp ik hieruit.
yamaha Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Dat klopt. Alles met hdmi aansluiten. VU+ DUO/ Wavefrontier Htpc met MediaPortal
grunnsat Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Origineel bericht van: Henri Aalten Geluid, via de Dolby versterker. Ik ga dan alleen de HDMI gebruiken, scheeld weer kabels. Als de kwaliteit via HDMI het zelfde is als Coaxiaal, of Optich. Maar dat maakt dus niet uit begrijp ik hieruit. Het maakt wel degelijk uit. Het geluid gedeelte van HDMI heeft veel betere specificaties als de Coax of Optische aansluiting. Als DVD speler en versterker beide HDMI 1.3 hebben, dan kun je al het geluid op maximale kwaliteit afspelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen