joja Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Hoe vind ik de astra 23,5 met mijn topfield 5000pvr en draaibare schotel. ik zie de sateliet wel in mijn lijst maar kan helaas geen enkele uitzending vinden als ik de ontvanger laat scannen gr John
Melle Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Als je motor verder goed staat kwa instellingen en afstellngen en je ziet niets op de 23.5 als je erop gericht staat dan kan het zijn dat je transponderlijst niet up to date is. Dan wordt er gekeken op frequenties die het niet meer doen of die onderhand wat veranderd zijn etc. Beter even een actueel lijstje erin zetten met een editor. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast fullHD Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Wat ik altijd deed met zoeken toen ik nog draaibaar had met de Topfield. Kies een freqentie met zoeken in je draaibaar menu van een transponder die nu uitzend zoals bijvoorbeeld de regionale omroep transponder. Ga dan draaien en ik weet zeker als je schotel goed uitgericht staat dat je zo signaal hebt.
joja Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Geplaatst: 23 februari 2008 Dank je voor je antwoord Melle Mijn motor staat goed qua afstellingen en zo. ik heb ook inderdaad het idee dat mijn transponderlijst niet up to date is. Hoe zet ik een nieuw lijstje (bedoel je settingslijst ?) er in en met welke editor Gr John
Rico H Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Origineel bericht van: joja Hoe zet ik een nieuw lijstje (bedoel je settingslijst ?) er in Je kunt het ook gewoon rechtstreeks in het menu doen: Menu, installatie, zenders zoeken, bij satellietnaam op ok drukken, hier Astra3 kiezen, zoekmodus wijzigen in handmatig, bijvoorbeeld bij frequentie 11914 ingeven, Symbol rate 27500 ingeven, Polarisatie Horizontaal, nu zou je ook de kwaliteitsbalk moeten zien en vervolgens Zoeken starten. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
joja Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 hoi hoi en dit is nou net mijn probleem , ik kan geen nieuwe frequenties ingeven en de oude die ik zie , daar zijn geen zenders op te vinden......hoe verwijder en voeg ik nieuwe frequenties toe ? Groetjes John
joja Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 nog een vraagje ik heb de firmware nog van 2005 . ik probeer de firmware up te daten dmv OTA, echter de topfield geeft aan dat er geen nieuwe update gevonden kan worden. ik heb de instellingen gebruikt volgens de manual, ra ra , hoe kan dit gr john
Rico H Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: joja hoe verwijder en voeg ik nieuwe frequenties toe ? Handmatig kun je geen transponders verwijderen, dat gaat alleen via een editor als je de ontvanger aan een pc koppelt. Toevoegen gaat wel als je mijn vorige instructie precies opvolgt.. Je zegt dat het niet gaat, wat gebeurd er dan precies ? Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Rico H Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: joja ik probeer de firmware up te daten dmv OTA, echter de topfield geeft aan dat er geen nieuwe update gevonden kan worden. Meestal staat er die OTA update blijkbaar uitgeschakeld en zal de Topfield melden dat de er geen nieuwe software is.. Als je het een andere keer probeert, kan het zomaar ineens wel aanstaan en werken.. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
joja Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 hoi rico ik kan de frequentie niet handmatig intoetsen, ik kan alleen kiezen uit een scroll menu en dat zijn nu juist niet de goede frequenties wat nu gr john
Rico H Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: joja ik kan de frequentie niet handmatig intoetsen, ik kan alleen kiezen uit een scroll menu en dat zijn nu juist niet de goede frequenties Vertel eens wat je stap voor stap doet... als je bij zenders zoeken bent en je ziet de juiste satellietnaam, dan bij zoekmodus verander je het naar handmatig, dan achter frequentie tik je gewoon de frequentie in... Lukt dit niet ?? Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen