Beobuddy Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Hallo medesatters, Een goede kennis van me heeft een 3 jaar oude LCD scherm van JVC. Het gaat om het type LT 26C31B uit de serie Digital Pure met DIST technologie. Nu heeft hij al enige tijd last van een horizontale streep in het beeld. De streep varieert in hoogte en positie, maar wel over de hele breedte. Zie het als een soort golf van links naar rechts. Deze streep varieert ook van donkerte, afhankelijk van het beeld op dat moment. De streep doet zich voor bij alle aangeboden bronnen zoals TV, DVD etc. Dus het geen tuner-probleem. Ook is het geen streep, zoals die wel vaker voorkomt, die kaarsrecht loopt van boven naar beneden, wat op een schermfout zou duiden. Het is de donkere streep door het gezicht van de jongen. Ik vermoed dat het ergens in het videosignaal gedeelte moet zitten. Voordat we het scherm moeten laten opsturen naar JVC door de dealer en er wellicht relatief grote kosten gemaakt gaan worden voor een toch wel verouderd scherm is dus de vraag: Het iemand een idee? Alvast bedankt voor het meedenken. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Snurker Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Doet mij denken aan een verontreinigings effect van het LCD display door de horizontale TL balken van de backlight verlichting. Dan zou dit ook in de AV mode zonder signaal (dus blauw) te zien moeten zijn. Stel dat er een brom van de voeding door het beeld komt, dan zit dat signaal tevens op de SCART OUT. Dus test ook het beeld met een andere TV aangesloten op de extern-1 met ontvangst van deze probleem LCD. Als dan het beeld mooi schoon blijkt, dan is het echt de verontreiniging. Het te vervangen scherm is echter niet meer leverbaar en dus ook niet repareerbaar. Hooguit coulance aanvragen bij JVC Nederland te Leiden. Snurker (Media Research) ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Beobuddy Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Geplaatst: 23 februari 2008 Dank je Snurker. We zullen kijken wat het e.e.a. oplevert. Mocht het nu vuil zijn, dan volgt nu wellicht een domme vraag: Is dat zelf te reiningen? Of is het daadwerkelijke LCD paneel a.h.w. "versmolten" met het verlichtinggedeelte? Ik heb al aardig wat ervaring met CRT TV's, TFT schermen en het wel eens demonteren van een achterzijde van een LCD voor het vervangen van software e.d.. Maar een LCDscherm uiteen halen is nog niet voorgekomen. Aan welke vorm van coulance moet ik denken? Een korting op een nieuwe? Dit scherm was toen zo duur dat je vandaag de dag er 2 Full HD schermen van bijv. Sony ervoor kan krijgen. Doorgaans heb je namelijk te maken met de dealer die jou het scherm heeft verkocht. MvrGr, Beobuddy. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Snurker Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Nog even jullie tekst gelezen Citaat: De streep varieert in hoogte en positie, maar wel over de hele breedte. Zie het als een soort golf van links naar rechts. Als het de NIET te verwijderen bevuiling betreft, dan moet dit op een vaste plaats zichtbaar blijven en dus niet verplaatsen !! Als het dus wel verplaatst, dan kan dit dus een soort brompuls door het beeld zijn. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen