Ga naar inhoud


speedtouch 510 + router poorten


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb via hetnet een speedtouch 510 (draadloos) en heeft 1 ingang voor utp.

Nu heb ik draadloos naar laptop en via utp heb ik sattelietontvanger aangesloten.

Nu heb ik in modem poorten geopend.

Nu heb ik een vaste pc erbij ook draadloos, maar verbinding is heel slecht staat ca. 20 meter van modem af, nu wil ik misschien deze vaste pc via utp aansluiten voor een goede verbinding te krijgen, maar kan in modem dus geen utp meer aansluiten.

mijn vraag is als ik er een router achter modem hang, en via router naar satelliet en naar vaste pc ga, lukt dit en blijven de poorten dan geopend die nu ook open zijn.

Of kan ik het anders doen tot ik meerdere aansluitingen heb.

Of die nieuwe N modems die veel beter zijn en sterker in draadloos, is dit iets en kan ik hierin ook makkelijk pooerten openen. (UDP en TCP).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus in het kort:

 

PC 1 <-> draadloos op speedtouch

Dreambox <-> met UTP op speedtouch

PC 2 <-> draadloos op speedtouch ( slechte verbinding )

 

Oplossing voor je probleem is:

 

Een 4 of een 8 poorts switch ( geen router ) achter de router zetten. Op deze switch sluit je de dreambox aan en de andere pc.

Voor eventuele geopende poorten heeft dit verder geen gevolgen of zijn geen andere instellingen nodig.

 

Zet je echter een router achter de speedtouch, dan kan wel, maar dan zul je diverse instellingen moeten aanpassen, qua poortforwarding en IP-instellingen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: groeselt
Ik heb via hetnet een speedtouch 510 (draadloos) en heeft 1 ingang voor utp.


De speedtouch 510 heeft beslist geen draadloos component, volgensmij surf je op een naburig wlan netwerk smile

Ik zou de modem instellen op dhcp-spoofing en een draadloos router achter die ene poort zetten.
Vervolgens kun je de poorten beheren in de router en heb je niets meer met die speedtouch nat instellingen van doen.

Kun je nu voor een paar euro meer of gelijk geld een modern wlan modem router (alles in 1) op de kop kunnen tikken: weg met die speedtouch want die is zo zachtjes aan wel bejaard.
Wellicht wordt je internet connectie er ook nog wat sneller door smile

Suc6.

Meer info over dhcp spoofmode op www.speedtouch.nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...