johnwillem Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Origineel bericht van: bully2 de soft was echt slecht de eerste weken,maar draait nu al redelijk stabiel na de laatste updates, (lees maar eens in desbetreffend forum) en de box is pas 7 weken uit.ik ben er heel blij mee,dat mag toch wel? de software wordt steeds beter , is ook normaal dat het nog niet stabiel loopt, eerste hd twin lunix ontvanger en ze hebben nog even de tijd, voor dat de dm 8000 uit komt loopt de ip box stabiel Beter 1 ip 9000 in de hand als 10 dreamboxen 8000 in de lucht Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
Ron Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Dat vind ik een beetje een domme opmerking. Ik heb liever helemaal geen HD ontvanger dan een slecht werkende. Dan zing ik het wel even uit met mijn 7025 en droom lekker door van een 8000 want in DGstation heb ik persoonlijk helemaal geen vertrouwen. PS, de IP9000 is niet de eerste Linux HD receiver. De Kathrein en de Lyngbox waren hem al voor. En het zal mij persoonlijk worst zijn wie de eerste was of is, want voor die paar buitenlandse HDTV (voornamelijk demo) zenders, heb ik voorkopig nog geen HDTV box nodig. Tegen de tijd dat er fatsoenlijk aanbod is, is er ook een fatsoenlijke HDTV ontvanger en niet die half bakken troep die er momenteel op de markt gebracht wordt. Een dan heb ik het over alle merken waar ik tot nu toe wat van gezien of van gehoord heb. Ron
johnwillem Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Ik denk dat je te snel leest, wan ik schreef:hd TWIN lunix ontvanger. En Dreambox was wel de eerst (een jaar of 2 geleden) met een aankondiging van een hd TWIN onvanger maar daar bleef het bij. Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
denktenk Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 @ toxicq: Ik neem niet aan dat je uit ervaring spreekt en een Cuberevo thuis hebt staan met de laatste firmware, want dan zou je je mening denk ik bijstellen. Box loopt superstabiel en de firmware is nu al beter dan ze ooit in hun andere boxen hebben gehad. En emu's zijn nu al beschikbaar, terwijl de box nog maar een paar weken uit is.
Gast sattaz Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ] Origineel bericht van: johnwillem [beter 1 ip 9000 in de hand als 10 dreamboxen 8000 in de lucht Dat vind ik een beetje een domme opmerking. Ik heb liever helemaal geen HD ontvanger dan een slecht werkende. @Ron, Ervan uitgaande dat de ABCom 9000 GEEN slecht werkende HD ontvanger is lijkt mij de opmerking van johnwillem niet zo dom. Een tijdje geleden heb ik de ABCom 9000 bij bully2 in werking gezien (hij woont niet ver van mij dus dat is gemakkelijk) en toen al werkten de basisfuncties prima: beeld, geluid, zappen, CI, enzovoort. Sterker, het HD-beeld (op de 94 cm. HD ready LCD van bully2) was uitstekend, nog beter dan van de Kathrein UFS-910 waarover zowel bully2 als ikzelf beschikken. En niet alleen het HD-beeld, ook het SD-beeld van de ABCom 9000 is verbluffend goed en het beste dat ik tot nu toe van alle satellietontvangers gezien heb. Ook beter dan van de SD ontvanger Dreambox 7025 en die schijnt toch geen slecht beeld te hebben... Het bovenstaande heb ik ervaren zelfs voordat de, zoals ik kortgeleden heb gelezen, kennelijk sterk verbeterde firmware/software is uitgekomen. Origineel bericht van: Toxic[Q ]PS, de IP9000 is niet de eerste Linux HD receiver. @Ron, Zoals johnwillem al schreef is de ABCom 9000 WEL de eerste Linux HD TWIN Receiver. Origineel bericht van: Toxic[Q ]...voor die paar buitenlandse HDTV (voornamelijk demo) zenders, heb ik voorkopig nog geen HDTV box nodig. @Ron, Er zijn toch iets meer dan een paar buitenlandse HDTV zenders in Europa. Er zijn 77 buitenlandse HDTV zenders. Dit zijn niet voornamelijk demo zenders. Er zijn slechts 8 demo zenders. Daarnaast kun je alleen met een HDTV ontvanger het gestaag groeiend aanbod van SD zenders ontvangen die uitzenden in DVB-S2 en/of MPEG-4. Origineel bericht van: Toxic[Q ]Tegen de tijd dat er fatsoenlijk aanbod is, is er ook een fatsoenlijke HDTV ontvanger en niet die half bakken troep die er momenteel op de markt gebracht wordt. Een dan heb ik het over alle merken waar ik tot nu toe wat van gezien of van gehoord heb. @Ron, Heb je trouwens iets gezien van de ABCom 9000 of alleen iets gehoord? En als je het gezien hebt wat vond je dan van het beeld? In dit topic vond je de Kathrein UFS-910 geen rommel en nu vind je die ontvanger (halfbakken) troep. Rommel en (halfbakken) troep zijn begrippen die, als ze al geen synoniemen zijn, volgens mij in de beleving van velen (bijna) identiek worden verstaan. Mijn ervaringen met de Kathrein UFS-910 hebben geen relatie met troep of rommel zoals hier te lezen is. Ondertussen discussiëren we hier bijna meer over andere ontvangers dan over de ABCom 9000. De uitlevering van de ABCom 9000 is inmiddels al een tijdje aan de gang. Wellicht is het tijd voor een topic waarin (vooral) de ervaringen en dergelijke met de ABCom 9000 aan de orde (kunnen) komen? Met vriendelijke groeten sattaz
Ron Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 De lyngbox was de eerste linux twin tuner op de markt. de HDTV zenders die er nu zijn, zijn vrijwel allemaal gecodeerd of niet de moeite waard. Ik zit niet te wachten op een duitse zender met oude geremasterde films, een volleybalzender, een BBC HD preview zender en nog meer van dat oninteressante FTA spul. De rest is vrijwel allemaal gecodeerd en dus normaal geproken zonder illegale sharing niet te ontvangen. HDTV wordt (naar mijn mening) pas interessant als de eerste 20 zenders uit mijn zenderlijst in HDTV worden uitgezonden. Rommel = bij wijze van spreken. Alles wat er nu op de markt is, is het namelijk net (of helemaal) niet. Oók de DM800HD niet. Ik wacht rustig af op een DM8000. Die zal er vast wel komen en Dream Multimedia kennende zetten ze dan weer wat moois neer. Wat ik bedoel met geen vertrouwen in DGstation is dat een fabrikant die zijn eerste model niet eens af weet te maken, mij als klant kwijt is. Ik heb een 400 gehad en dat was softwarematig de grootste rommel en dat is NOOIT fatsoenlijk opgelost. Als jij ooit een auto van merk XXXX hebt gereden en daar alleen maar ellende mee hebt gehad, zul je dat merk voortaan waarschijnlijk ook gewoon links laten liggen. Ron
Dutchsat Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Ron, Wij hebben deze discussie al eerder gevoerd. Als eerste blijf ik erbij dat er op dit forum enkele personen zitten die niet objectief zijn en maar in herhalingen blijven vervallen mbt zijn frustraties/ervaringen met de 400s en het feit dat onze grote vriend Michel, importeur van de Dreambox en Relook, er als importeur van Relook de brui aan heeft gegeven omdat hij kennelijk ontevreden was over het feit dat DGS nieuwe modellen op de markt wilde zetten zonder de softwareproblemen met de oude op te lossen. Ik heb al vaker herhaald dat ik destijds met de dreambox 7000 een miskoop heb gehad, ook dit was het eerste model uit een lange reeks, en tot op heden met alle plezier vervangen door een relook 400s, ik ben heeeeeeeeellll tevreden, omdat de prijs veel goed maakt. Ik heb samen met een 200s op mijn slaapkamer voor euro 450,00 een perfect combinatie staan, die samen alle problemen oplossen inzake de twin tuner problematiek. Daar heb ik dus geen DB7025 voor, of ik moet in DE gaan shoppen en dan heb ik boven nog geen beeld. En de RVS look van de 400s misstaat niet in mijn multimedia installatie in mijn huiskamer. Ben je leek en je vergelijkt dit met het design van de DB 7x serie, dan heeft de 400s een klasse uitstraling. Ook ik ga voor de hoogste kwaliteit qua beeld, ik heb geen LCD maar een Sony CRT, en de combinatie 400s en de CRT werd door de 7000s serie echt niet geëvenaard en zonder HD komt bij mij geen LCD in huis, maar daar zijn wij het wel samen over eens. En inderdaad met de juiste kaartjes :-) en één LNB'tje op het engels pakket is HD wel degelijk een alternatief. En de ontwikkelingen op Sat gebied zijn booming.... De DB7000 en DG400s hebben gewoon fouten in de hardware en dan kun je als programmeur alleen maar problemen fixen. Dat het probleem bij de 400s in het verwerken van het twin tuner signaal in één single chip ontwerp zit (simpelweg gezegd), lijkt mij de oorzaak. De DB700s heeft nog grotere problemen. Een prul voeding en LNB's die bij mij nooit goed geschakeld hebben, met geen enkele software en gepaard met vastlopers zeker in combinatie met een rotor en meerdere LNB's. Dat deze ontvanger de oude fabrikant op het randje van de afgrond gebracht heeft wordt ook maar verzwegen. Je kunt veel van de DGS hardware zeggen, maar vastlopen, de grootste zonde in software/hardware, is daar geen veelbehoorde klacht en men kijkt vooruit, wat van enkele importeurs niet gezegd kon worden. De ironie is dat het oostblok wel overtuigd was van de ontvangers en dat ontwikkelaars daar druk aan het werken zijn aan de software. Als je het over een groeimarkt heb.. Echter wij moeten vooruit kijken, de Cubecafé hardware is gezien de prijs/kwaliteitsverhouding op een hoger niveau als de Dreambox serie. Ik vergelijk de DB500/600 serie met de Cubecafe 200/250 serie. Voor de prijsbewuste sat.kijker die ook nog een mooi Linux kastje wilt hebben wat meer info geeft dan het oranje/rood ledje van de 500/600 serie (hadden die ook eerst geen problemen met de voeding??) is voor mij de Cubecafe de eerste keus. Maar daarom zit ik ook in dit forum en ga niet klagen in het dreambox forum en alle nieuwe ontwikkelingen meteen negatief benaderen of troep noemen. Ik kan dagelijks een mail sturen met de opmerking gezwam in de leegte of beter een vogel in de hand dan., maar dan werd ik meteen gebanned, hoewel ik niet negatief ben maar alleen met feiten blijf komen. Ik ben dus heeeel tevreden, en ik blijf erbij dat het initiatief daarnaast om tot standaard Linux software te komen voor alle Linux DVB ontvangers gesteund moet worden. Als er voldoende alternatieve Linux ontvangers gekocht worden, dan gaat de ontwikkeling vanzelf verder. Het is van de zotte dat elke fabrikant eigen software moet ontwikkelen. Men zou zich moeten beperken tot de ontwikkeling van drivers, maar wellicht ben ik hierin te optimistisch en denk ik te simpel (Het is toch Linux?). Maar goed we blijven herhalen. Vind het wel leuk dat het topic iz de HD ontvanger van DB inmiddels al het meest besproken topic is. Let wel dit topic gaat over lucht, dit geeft volgens mij al voldoende aan. Dat die personen maar lekker kritiek gaan spuwen op tastbare HD ontvangers, zo komen ze tenminste hun frustraties kwijt. Ik vind de opmerkingen en al dan niet opbouwende kritiek van DENKTENK echter meer relvant dan de criticasters in dit forum, immers hij heeft ook een eigen forum draaiende te houden en zou zich belachelijk maken als hij om de problemen heen zou draaien... Dat is in niemands belang. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Dutchsat Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Och ja dat was ik nog vergeten: Inmiddels weten wij wel wat wij als DGs fan even kritisch moeten testen bij DGS ontvangers en jawel hoor, dit probleem lijkt opgelost: http://video.aol.com/video-detail/ab-ipbox-9000-hd-recording-of-2-channels/1156559876 Voor de DB fans, kijk en huiver. Emu's werken, Kijken en opnemen werken zoals het hoort, ah nu zien ze het, er zit geen dream logo op, wat een troep zeg, oeps ik zit in het verkeerde forum, weg hier eens even informeren hoe het met de DB zit :-) Voor de DGS fans, wij krijgen tranen van Geluk als wij hem thuis hebben staan. Helaas nu moet ik eens serieus naar LCD schermen gaan kijken. Zal mijn ega leuk vinden..... Gelukkig ziet de ontvanger aan de buitenkant hetzelfde uit als de 400s. Wellicht dat ik maar een stille swap ga doen, dan is de klap wat minder hard :-) Ron, dat de Nl omroepen pas sinds eind vorig jaar in breedbeeld uitzenden heeft jou echt niet gehinderd om al eerder een 16:9 CRt te kopen, ondanks dat de eerste 20 zenders echt geen 16:9 hadden. En jij hebt zeker geen emu draaien zonder k..s, knap, veel emus werken helemaal niet zonder, tenminmste voor de leek dan, zoiets doen gelukkig de kenners niet die dat als grootste hobby hebben! Ps. ik betaal netjes mijn abo geld voor alle pakketten die ik in NL wil en mag ontvangen. En dat bij al mijn kennissen zijn de ontvangers zo geconfigureerd. Ik snap nog altijd niet dat die Zwitsers beeld geven, maar zoveel kennis heb ik gelukkig niet en denk daar niet teveel bij na. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Gast kamiel Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 *** EDIT: Voor deze opruiende tekst, krijg je een éénmalige waarschuwing en de volgende keer een (zeer lange) ban! *** ------ Ik denk er ook sterk aan aan 9000 te kopen! Greetz Kamiel
Dutchsat Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Don't shoot the messenger, want op heel veel gebieden ben ik het met Ron eens, ben blij dat hij ons bij de Hobby helpt. Door samen positief de hobby te beoefenen komen wij heel ver en tegengas zeker, dat moet, net als bij een DB moet de DGS tot nu toe even door getweaked worden voordat een superleek hiermee aan de gang kan gaan en daarvoor moet dit forum hun hulp zijn. Maar DGS ligt nu eenmaal gevoelig bij sommigen (stomme Koreanen?) en af en toe moet op de rem gedrukt worden, grrrr....... Ps ik rijd wel in een duitse auto en rijdt geen Koreaan, maar dat heeft dus niets met techniek te maken maar met ontwerp. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
johnwillem Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 ]De lyngbox was de eerste linux twin tuner op de markt. de HDTV zenders die er nu zijn, zijn vrijwel allemaal gecodeerd of niet de moeite waard. Ik zit niet te wachten op een duitse zender met oude geremasterde films, een volleybalzender, een BBC HD preview zender en nog meer van dat oninteressante FTA spul. De rest is vrijwel allemaal ote] ron Gaat er om , als nu je ontvanger kapot is en je hebt niets meer moet je morgen een nieuwe kopen En je moet kijken wat er NU op de markt is, en niet wat er ooooit gaat komen Dan koop je geen sd ontvanger meer BV de dream 7025 wat voor 100 euro meer heb is de ip9000 met meer toekomst als de 7025 van dream . Greojes johnwillem Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
Ron Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Je moet eens ophouden iemand in het verhaal te betrekken die zichzelf hier niet kan verdedigen. Dat heb ik al eens eerder geschreven dus de volgende die dat doet, ga ik inderdaad maar eens bannen. Wat zijn reden is geweest om dgstation de deur te wijzen zal mijn worst zijn. Ik weet alleen dat hij (vrijwel) nooit iets negatiefs over dgstation heeft geschreven, zelfs lang nadat hij er mee gestopt was. Laat die jongen dus gewoon met rust. Wat je schrijft klopt gewoon niet! Mijn mening blijft dat die koreanen de boel hebben lopen besodemieteren met klote hardware en nooit toe hebben gegeven dat die hardware niet in orde was en halve software oplossingen enorm lang op zich lieten wachten (wel meer dan twee jaar) en echt opgelost is het nog steeds niet. Dan hoeft zo'n fabrikant voor mij niet/nooit meer. Dat heeft NIETS met een dreambox, een Lynbox, een Topfield of welke andere receiver dan ook te maken, maar gewoon met de lakse houding en onkunde van dgstation. Hier loopt men meteen met een Dreambox te vergelijken. Ik vergelijk niets, schrijf uitsluitend waarom ik een dgstation niet meer hoef, al is hij gratis. Ron
bully2 Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat vind ik een beetje een domme opmerking. Ik heb liever helemaal geen HD ontvanger dan een slecht werkende. Dan zing ik het wel even uit met mijn 7025 en droom lekker door van een 8000 want in DGstation heb ik persoonlijk helemaal geen vertrouwen. PS, de IP9000 is niet de eerste Linux HD receiver. De Kathrein en de Lyngbox waren hem al voor. En het zal mij persoonlijk worst zijn wie de eerste was of is, want voor die paar buitenlandse HDTV (voornamelijk demo) zenders, heb ik voorkopig nog geen HDTV box nodig. Tegen de tijd dat er fatsoenlijk aanbod is, is er ook een fatsoenlijke HDTV ontvanger en niet die half bakken troep die er momenteel op de markt gebracht wordt. Een dan heb ik het over alle merken waar ik tot nu toe wat van gezien of van gehoord heb. Ron wat is hier toch allemaal aan de hand?zo beledig je iedereen die een ling box een katrhein en een ip box hebben, het is volgens jou allemaal halfbakken troep,ik heb de 7025 opgeruimd voor de ip box ja.gewoon omdat ik een goede hd ontvanger wilde en ben er erg blij mee,het komt erg beledigend over voor die mensen die geen 8000 hebben.dan kun je het forum beter een andere naam geven sat4one in plaats van sat4all. groeten bully2 ______________ vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.
caveman Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Je kan van DGS zeggen wat je wil, het is in elk geval een fabrikant die emoties oproept. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Dutchsat Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Feit blijft de Abcom 9000 is uitgeleverd en de gebruikers zijn op dit moment tevreden. En daar gaat het om. En voor de anderen: Let's dream on..... VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Aanbevolen berichten