Ron Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Mooi man, maar wat is er nou verbeterd dan? Heb jij wat screenshots van de software? Ik ken niemand waarvan ik dit toestel eens mag lenen en ik vind 600 euro om even te testen, net te gek:-) Ron
johnwillem Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 citaat: Boottijden zijn verder geheel afhankelijk van het gebruikte OS. Ga je een 900 of 9000HD van abcom op e2 draaien is hij namelijk tijdens het booten niet vooruit te branden. Ik vindt het fijn dat dat de dat getest hebt, want een lange boot tijd moet ik niet hebben. ps: Waar heb je de test exemparen gehaald, en hoe heb je e2 draaiend gekregen, en hoe is de beeld kwalietijd op e2 Groetjes john Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
Ron Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Dat hoef ik niet te testen want dat hangt maar voor een klein deel van de hardware af en voor 95% van het GUI zelf. E2 is gewoon traag met booten. Punt. Logisch gevolg dus dat het op een 266Mhz CPU trager is dan op een 300Mhz CPU. Ron
Dutchsat Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 AHa de aap komt uit de mouw, wie helpt Toxic aan een test exemplaar, zou inderdaad niet verkeerd zijn. Wellicht leuk nieuw topic item.... Ron gooi eens een balletje op bij een van de distribiteuren of bij Denktenk.. Dan wel objectief testen...... VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
bully2 Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 ron je praat mij de box toch niet dood,2hd zenders opnemen en een afspelen en dat in een super beeld kwaliteit (en ook nog gecod,)en overigens heb je de box nog niet gezien laat staan getest,en dat noem ik pas appels met peren vergelijken.verder wil ik het er hier niet meer over hebben. :D groeten bully2 ______________ vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.
Ron Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Ik probeer je de box niet dood te praten, hoe kom je daar nou bij? Ik reageer uitsluitend op de vergelijkingen die dutchsat trekt met een dreambox en daarbij feitelijk onjuiste zaken beweerd. Ik probeer overigens geen testexemplaar te bemachtigen, maar het toestel hoogstens een dag of twee te mogen/kunnen testen want ik wil geen mening vormen over zaken die ik niet heb kunnen testen. De winkels waar ik vroeger terecht kon om eens te kijken zijn nu weg en de meeste andere winkels hebben echt nooit iets echt liggen en kunnen hoogstens alles bestellen. Dat is vrij waardeloos natuurlijk. Ron
MagicOnline Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Dat 266Mhz CPU trager is dan op een 300Mhz CPU hoeft helemaal niet waar te zijn. Beide cpu's draaien een ander platform en daarom mag je ze niet vergelijken. Ook speelt de architectuur nog mee Een Core2Duo cpu op 2.4Ghz is sneller als een Pentium D (dualcore) op 3.2Ghz Dus meer Mhz is niet altijd beter/sneller. daarnaast geld, al is de hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Ron Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Onjuist. Beide MIPS dus perfect vergelijkbaar als het op domme rekenkracht aankomt. Ron
espresso Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Nou moet me toch echt iets van het hart, ik ben geinteresseerd in iedere linux ontvanger en volg de meeste topics hierover. Maar ik begin me zo langzamerhand mateloos te ergeren aan het feit dat elk topic weer verzand in de eeuwige vergelijking van de specificaties met een dreambox die nog niet eens te koop is. Deze discissie is al honderden keren gevoerd en zou desnoods een eigen topic moeten zijn, maar niet elke keer in elk topic over welke linux ontvanger dan ook moeten opduiken. Het gaat ten koste van de "kwaliteit" van het forum, ik bedoel dat het forum voor mij in iedergeval een stuk saaier wordt op deze manier. Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
Ron Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Ik stoor me daar zelf ook aan, maar als je even terug leest zie je dat ik daar niet mee begon, maar er slechts op reageerde. Ron
espresso Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Klopt, ik doel inderdaad niet op jou. Je corrigeert meestal de onwaarheden die er worden verteld, maar wie de schoen past..... zou ik zeggen. Er hoeft naar ethernetaansluiting op een reciever te zitten en het is gelijk een "dreamboxkiller". Terwijl het meestal een appels met peren vergelijking is.. Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
MagicOnline Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Onjuist. Beide MIPS dus perfect vergelijkbaar als het op domme rekenkracht aankomt. Ron Dacht toch echt dat de ST een RISC CPU was en de door dmm gebruikte broadcom CPU MIPS is. Als ze bijde het zelfde waren hadden de DM7025 emu's na een kleine aanpassing ook op de UFS-910 gedraait en op de ipbox 9000. De DM7025 is namelijk ook MIPS. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Ron Geplaatst: 10 april 2008 Geplaatst: 10 april 2008 Ik moet mijn ongelijk bekennen voor wat betreft de CPU, ik heb verkeerd gekeken, maar kan wel met 100% zekerheid zeggen dat een Broadcom 300Mhz MIPS CPU met 256MB DDR2 RAM een stuk sneller zal booten (en presteren) dan een 266Mhz RISC CPU met 164MB DDR geheugen indien beide platformen gebruik maken van OE en E2. Ron
Happy2000 Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 Zo als we hier nu mee klaar zijn wie plaatst er eens een goede review over de abcom 9000HD met screenshots enzo, daar heb ik en anderen meer aan. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Aanbevolen berichten