Ga naar inhoud


IP adressen angst


Gast Pacman

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Zucht.

Vertel me waar ik bezwaar maak tegen ip gegevens.


idd helemaal nergens maar dan raakt jouw reply ook kant nog wal want: (direct tweede bericht)

Origineel bericht van: Johan45
evenals berichten waarbij iemands privé-gegevens bekend worden gemaakt


Naam Adres Woonplaats:

Pietje Puk
Fantasiestraat 3
1234 ZZ SPROOKJESBOS

Dat snapt iedereen dat het onzin is, lijken wel NAW maar toch weer ff niet.

En deze dan:

A. den Draayer
Westerkade 504
3116 GK SCHIEDAM

Mijns inziens verkeerd toepassen van forumregels maar ik ben gelukkig geen mod.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Nou dan maar even een beetje uitleg, wat Johan probeerde te voorkomen is dat iemand naar aanleiding van de vraag....voor de grap of bewust de NAW gegevens hier zou plaatsen...dus ik begrijp de reactie dan ook volkomen..beter voorkomen dan genezen.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dan, er kan helemaal geen valid naw gegevens gepost worden want de NAW gegevens zijn niet te achterhalen adhv zijn ip-adres.

 

Mijn conclusie dus: een ip-adres heeft nul,niets te maken met privacy zoals bv naw gegevens, wat voor geslacht dat je bent, strafblad, opleiding, sexuele voorkeur, kleur van je ondergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snapt iedereen nu wel...

Het gaat erom dat er gevraagd werd...kan iemand nu mijn NAW gegevens genereren....

De reactie hierop zou dan kunnen zijn:..voor de grap of onnadenkend dat iemand bij wie zijn gegevens bekend zijn, deze hier dus geplaatst zouden kunnen worden.

 

Dit heet nu anticiperen wink

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Kan nu iemand mij vertellen wat mijn NAW gegevens zijn ?

Erg paranoia allemaal.


Origineel bericht van: theparasol
IP-adressen hebben niets met privacy te maken en alles met paranoia.

Op zich is het niets bijzonders om de NAW gegevens erbij te zoeken als je een beheerder bent/kent bij de betreffende ISP, de bekende power kiddies van irc doen al jaren niks anders dan effe 'wat' lenen en ook dat is niet zo moeilijk als je zonder (aanmeldings)vpn op je ISP netwerk zit, met kabel internet helemaal simpeltel. Of je nu angstig mot zijn is een ander verhaal, ik zie dat op hetzelfde nivo als iemand die met mijn kentekenplaat met 180 voorbij een flitspaal rijd. In geval van strafbare zaken zal er op jou pc tog het bewijs moeten worden gevonden. Technische aansprakelijkheid is weer een ander verhaal.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Anticiperen doe je maar in het verkeer. Dit is in mijn ogen een gevalletje machtsmisbruik en dus censureren.


Nu ga je echt te ver. Als je problemen met de beslissing van een moderator hebt, gebruik je maar de gewenste weg en niet openbaar op het forum gaan lopen blaten. Stemming maken doe je maar thuis om met jouw woorden te "spreken".
Ik begreep in eerste instantie ook niet waarom Johan op de regels wees, maar na uitleg van bovenstaande vind ik het duidelijk.
Bovendien is het censureren ons recht. Daarvoor beheren wij dit forum en niet jij. Daarnaast is dit geen censuren. Er is immers niets weg gehaald. Van machtsmisbruik is al helemaal geen sprake.
Ik maak een notitie in je profiel en hoop dit soort uitspraken niet meer te zien.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Je bedoelt dat ze alternatief ip-adresje kapen uit de scope van provider router of via proxy hun werkelijke ip-adres maskeren?

Onder andere, tegenwoordig doen ze dat met een aparte of gehackte router(s), proxies zijn egt ouderwets wat dat betreft. Tijdens het tracen haal je ze er zo tussenuit, en kom je dan bvb. een xfxe:yy0:zz00::cx tegen dan heb je meteen een AMS-IX hacker te pakken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol


@pacman: Heb je nu ook (onterecht?) een kwisje moet invullen?



Nee hoor, heb ik nog nooit hoeven doen.
Maar ik snap Johan zijn reactie nu wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Om even on topic te blijven: Google slaat dus IP adressen op met de daarbij gekoppelde zoekopdrachten. Op zich potentieel niet gevaarlijk, maar als men een dossier gaat aanmaken per IP adres is er al veel te achterhalen.

 

Veel IP adressen in Nederland zijn semi-statisch en veranderen derhalve nauwlijks.

 

Op basis van een IP nummer kan ik met de voor mij bekende resources niet verder komen dan de gebruikte wijkcentrale (en dat kost al veel moeite) en een aantal webstats (vergeet deze ook niet). Alleen de provider of kpn kan vervolgens vertellen wie de gebruiker is. (en bijn mijn weten mag alleen justitie deze gegevens opvragen).

 

Ander verhaal is het natuurlijk als iemand zijn toegewezen IP kenbaar maakt op een site met Geo IP, dan kan in principe iedereen de locatie achterhalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt kun je toch altijd mensen vinden

bvb die met een ping bij jou komen zelfs

installeer unix met een log op de poorten zet daar een active traser op dan kom je snel verder

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...