Ga naar inhoud


Antenne + Motor & Dreambox


Gast morris88

Aanbevolen berichten

Gast akrobatmemo

Dag iedereen,

 

ik ben hier nieuw op de forum, het is zodanig ingewikkeld voor een beginner om al die moeilijke termen over de satellieten onder de knie te hebben en om ze te begrijpen. Ik wil heel graag nieuwe dingen bijleren over de satellieten e.d. en daarom heb ik jullie hulp nodig. Ik wil graag een antenne, een motor en een dreambox kopen, maar ik heb daar enkele vragen bij. De grootste bedoeling om zo iets te kopen is eigenlijk gewoon om de meeste voetbal competities te kunnen bekijken over heel de wereld. Ik wil vragen wat voor een antenne en wat voor een motor ik nodig heb om de volgende frekanses te kunnen bekijken..::

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------

72.0°E

Intelsat 4

 

70.5°E

Eutelsat W5

 

68.5°E

Intelsat 7

Intelsat 10

 

66.0°E

Intelsat 704

 

64.2°E

Intelsat 906

 

62.0°E

Intelsat 902

 

60.0°E

Intelsat 904

 

57.0°E

NSS 703

 

56.0°E

Bonum 1

 

55.0°E

Insat 3E

 

53.0°E

Express AM22

 

49.0°E

Yamal 202

 

46.0°E

Africasat 1

 

45.0°E

Intelsat 12

 

42.0°E

Türksat 1C

Türksat 2A

 

40.0°E

Express AM1

 

39.0°E

Hellas Sat 2

 

38.0°E

Paksat 1

 

36.0°E

Eutelsat Sesat

Eutelsat W4

 

33.0°E

Eurobird 3

Intelsat 802

 

31.5°E

Optus A3 (incl. 9.3°)

 

31.0°E

Astra 1D

 

30.5°E

Arabsat 2B

 

28.2°E

Eurobird 1

Astra 2A

Astra 2B

Astra 2C

Astra 2D

 

26.0°E

Badr C

Badr 3

Badr 4

 

25.5°E

Eurobird 2

 

23.5°E

Astra 1E

Astra 3A

 

21.6°E

Eutelsat W6

 

21.0°E

AfriStar 1

 

19.2°E

Astra 1F

Astra 1G

Astra 1H

Astra 1KR

Astra 1L

 

16.0°E

Eutelsat W2

 

13.0°E

Hot Bird 6

Hot Bird 7A

Hot Bird 8

 

10.0°E

Eutelsat W1

 

9.0°E

Eurobird 9

 

7.0°E

Eutelsat W3A

 

5.0°E

Sirius 3

 

4.8°E

Sirius 2

 

4.8°E

Sirius 4

 

4.0°E

Eurobird 4

 

3.0°E

Telecom 2C (incl. 4.0°)

 

2.8°E

Rascom 1

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------

Wat heb ik allemaal van materiaal nodig om heel de wereld te kunnen bekijken? Misschien gaan jullie dit een stomme topic vinden, ik wil gewoon bijleren en weten hoe het allemaal in elkaar zit. En als jullie me hierbij zouden kunnen verder helpen zal ik jullie heel erg dankbaar zijn.

 

Alvast met vriendelijke groeten.....

 

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst welkom op het board.

Heb je maar zo wat opgeschreven op 2.8 oost Rascom en nog een paar andere zit geen enkele zender!!

Het aller belangrijkste is natuurlijk dat je vrij zicht op de satelieten hebt, zoals 72 oost dan gaat de schotel behoorlijk naar beneden kijken.

 

Een lijst met voor de meeste satelieten en schotelmaten kun je hier vinden.

En waarom alleen oost??? Op west hangen ook satelieten. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bertje1972

Hoi, welkom op dit board.

 

Sat4all en internet bieden een enorme schat aan informatie wanneer het gaat om satellietontvangst. Een gerichte zoekopdracht doet vaak wonderen.

 

Even terug naar jouw vragen.

 

Eerst is het belangrijk om te weten of je een schotel kunt plaatsen. Zo ja, heeft hij dan vrij zicht naar de posities die je wilt ontvangen?

Kijkend naar jouw lijstje zou je "vrij zicht" moeten hebben naar het zuiden en oosten. Met vrij zicht bedoelen we niet dat je 10 kilometer ver moet kunnen kijken, maar dat er in de directe omgeving van de schotel geen al te hogen obstakels staan.

 

Op de site http://www.dishpointer.com/ kun je per lokatie zien welke richting je op moet kijken voor de satelliet. Wellicht een handig hulpmiddel.

 

Als je er dus achter bent dat je inderdaad een schotel kunt plaatsen, dan kan het feest beginnen.

Het is goed om te kijken wat je wilt ontvangen. Alleen vrij te ontvangen kanalen, de zogenaamde Free To Air zenders, of ook gecodeerde stations. Bij die gecodeerde is het dan nog maar de vraag of je in België daarvoor een abonnement zou kunnen afsluiten. Houdt er wel rekening mee dat veel voetbalwedstrijden niet vrij te ontvangen zijn. Maar, met enige handigheid en goed zoeken naar de juiste satellieten tover je soms mooie wedstrijden op je scherm.

 

Vervolgens zul je met al die informatie naar een winkel kunnen stappen en je daar voor laten lichten. Een draaibaar systeem is net iets "ingewikkelder" dan een vaste schotel opstelling.

Het afregelen kan, afhankelijk van het type motor, eenvoudig zijn, maar hulp van een deskundige is zeker niet verkeerd.

 

Hopende je een stukje opweg geholpen te hebben,

 

succes.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast akrobatmemo

eerst en vooral heel erg bedankt voor je snelle reply.

wel, ik gebruik een schotel maar die is niet met een motor.

ik gebruik eigenlijk 2 schotels, de ene is gericht op turksat, de andere is gericht op eutelsat w3. ik heb van zoveel mensen gehoord dat we op het internet keys kunnen vinden en met die keys naar de gedeccodeerde kanalen ook kunnen bekijken. maar zoals jullie weten ik ben heel nieuw en ik wil heel graag bijleren. ik zal zeker en vast heel veel doorlezen op deze site. met jullie hulp erbij hoop ik nieuwe dingen bij te leren. waarom ik alleen oost gekozen heb weet ik eigenlijk ook niet hehe smile

ik had een lijst met allemaal ontvangsten gevonden en die gewoon gekopieerd. de bedoeling is niet alleen oost, maar gewoon alle kanten, zodat ik heel de wereld zou kunnen bekijken. hebben we eigenlijk zo'n mogelijkheid??? is het mogelijk dat we alle frekanses zouden kunnen bekijken? mag ik ook als laatst vragen hoe dat werkt al die keys enzovoort. om de hoeveel dagen of hoe veranderen we die keys? en hoe moeten we die dan terug instellen/herstellen? gewoon in het kort als jullie me hierover ook kunnen informeren zal ik jullie erg dankbaar zijn. extra informatie, tips en adviezen zijn altijd welkom. ennnn niet te vergeten, mag ik als laatst ook vragen hoeveel zo iets ongeveer zou kosten als ik een antenne, schotel en een dreambox dm500 zou kopen en die laten installeren...???

 

alvast met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bertje1972

Graag gedaan, we zijn hier om elkaar te helpen wink

 

Ik zal proberen een zo goed mogelijk antwoord te geven op je vragen.

 

Je vragen over de keys kan ik helaas niet beantwoorden. In het verleden hield ik me daar wel eens mee bezig, maar ben daarmee gestopt. Er zijn verschillende coderingssystemen, die eigenlijk allemaal hun eigen "oplossing" vragen. Dat betekent ook dat je ontvanger hiervoor geschikt moet zijn. De Dreambox is favoriet omdat deze met de juiste software bijzonder goed te gebruiken is. Ook Cardsharing is met deze ontvanger mogelijk. Het "illegaal" kijken naar gecodeerde programma's mag niet. Mede daarom wordt op dit board daar geen aandacht aan besteed. Je zult dus zelf opzoek moeten naar oplossingen over het hoe en wat.

 

De prijzen voor apparatuur variëren nogal. Laat je vooraf goed voorlichten en doe je huiswerk. Op internet is heel veel informatie te vinden. De tarieven voor installatie zullen hier en daar ook verschillend zijn, maar bedenk wel dat een goed uitgerichte en geïnstalleerde schotel de basis vormt voor urenlang kijkplezier.

 

Zelf volg ik de Nederlandse voetbalcompetitie. Ik heb er een sport van gemaakt om gratis via buitenlandse zenders te kijken. Het Turks of Arabisch commentaar neem ik dan maar voor lief. Maar je moet er altijd rekening mee houden dat na de zomer de uitzendrechten weer anders kunnen zijn, met andere woorden dat het nooit zeker is dat je ieder seizoen via bepaalde zenders alles kunt volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast akrobatmemo

thanks voor je reply bro wink

 

maar is het mogelijk om alle frekanses te kunnen bekijken (heel de wereld...) en wat hebben we daarvoor allemaal nodig?

 

alvast met vriendelijke groeten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: akrobatmemo
maar is het mogelijk om alle frekanses te kunnen bekijken (heel de wereld...) en wat hebben we daarvoor allemaal nodig?


Absoluut onmogelijk omdat de aarde rond is zul je satelieten die aan de andere kant van de aarde staan nooit kunnen ontvangen. sleep
Globaal kun je stellen van ongeveer 70 oost tot 45 west!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...