Spiderman1974 Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Bij deze NewCS voor de Kathrein lief hebbers Ik heb hem zelf niet gestest en hoor graag jullie resultaten!! DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Patman Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 wellicht domme vraag, maar wat is dit en waarvoor? DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
theparasol Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 NewCS is een softwarecardreader die pasjes uitleest in lokale kaartlezersloten en vervolgens door kan geven aan een softcam in de box of via een netwerkverbinding aan een andere box in bv de slaapkamer.
Satlook Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Mischien nog een domme vraag. maar wat heb je aan Newcs als je geen cardreader hebt? DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Patman Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Origineel bericht van: theparasol NewCS is een softwarecardreader die pasjes uitleest in lokale kaartlezersloten en vervolgens door kan geven aan een softcam in de box of via een netwerkverbinding aan een andere box in bv de slaapkamer. stukje bij beetje wordt het me allemaal duidelijker en vallen er puzzelstukjes ineen Bedankt wederom voor de uitleg! DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Satlook Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Bedankt Pic! Ik wist niet dat dat mogelijk was DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Patman Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 en bedankt, weer een nieuw puzzelstukje DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
prutsie Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Het is vrij simpel. NewCS is een emulator, ook wel emu genoemd. Dit is een stukje software die de CI module (en meer) emuleert. Dit en meer is een van de leuke dingen van emulatoren. Als er een kaart publiekelijk gekraakt is worden de gegevens eigenlijk altijd opgenomen in de emulatoren. Met de juiste sleutels (key's) kan je dan dus zonder kaart of CI module toch kijken. De key's staan ergens (afhankelijk welke emulator gebruikt) in een file die door de gebruiker zelf gemakkelijk aan te passen is. Maar er is meer. Heb je een ontvanger met een of meerdere cardreaders die eigenlijk voor een andere codering en dus andere kaart zijn bedoeld dan kan je die in de configuratiefile van de emu ook gebruiken voor een van de ondersteunde emulaties van coderingssystemen die de door jou gebruikte emu ondersteund. Heb je nou geen cardreader in je ontvanger dan kan je vaak een cardreader aansluiten op de een of andere poort van je ontvanger. De serieele rs232, of de USB poort. Mits de emu dit natuurlijk ondersteund. Nog niet genoeg ? Je kan ook een ontvanger verbinden met een kaart die in een andere ontvanger zit en waar dezelfde emu op draait (of een emu met een zelde protocol) en waar wel een kaart inzit. Dit doe je gewoon via de netwerkkabel van je huisnetwerk. Op deze manier kan je dus bijvoorbeeld de CSD kaart die in je dreambox op de slaapkamer zit verbinden met je Kathrein en gewoon met de Kathrein kijken als zat de kaart in de Kathrein. Meer...... Je kan ook een emu laten draaien op een Linux PC. Er zijn speciale .386 versies voor beschikbaar. De kaartlezer knoop je dan aan een rs232 poort van je pc, of een USB poort natuurlijk. Aan die pc kan je dan een bijna ongelimiteerd aantal ontvangers knopen die alle gebruik maken van die ene kaart. En zolang je dit alleen binnenshuis doet is het nog legaal ook. Je kaartje delen via WAN (internet) mag natuurlijk niet, dus dat ook niet doen. Instellen. Via diverse configuratiefiles die verschillen per emu kan je alles zo instellen dat alles precies aan jouw wensen voldoet. Voor de meeste emu's is er op internet voldoende te vinden over het hoe en waarom. Let er wel op dat deze versie van Newcamd speciaal voor de kathrein is, en dus niet voor de D-box of Dreambox. Probeer dus niet een Dreambox of D-Box versie. Het werkt soms wel, maar absoluut niet bugvrij. Ik heb zelf alleen ervaring met MGcamd, en niet met Newcs, maar veel verschil zal er niet zijn. Wil je meer weten over emu's, lees ook in de D-Box en Dreambox forums. of www.dreamboxworld.com hier staan ze allemaal netjes op een rijtje. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
NINjak Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Ik zit mog niet zo lang in het wereldje van (interne) softEMU's maar ik moet, volgens mij, even wat recht zetten. NewCS is echt alleen een server en MGcamd is een client! Ik heb zelf een NewsCS server hier thuis opgezet en goed draaiende maar heb er niks client-achtigs in de config gezien. Wil je geen (seca) CI-module kopen voor je Kathrein zou je het nu dus ook met een NewCS servertje en een cardreader kunnen oplossen. Echter moet je dan nog steeds een aparte client hebben die met de server (intern/lokaal) verbinding maakt. Ik gebruik zelf een linux pc/server ervoor die als proxy/fileserver dient en dus toch 24/7 aan staat. Zo'n cardreader bij de ontvanger die dan in de weg/buurt/zicht lijk me persoonlijk ook niks.... maar dat is mij mening maar
Spiderman1974 Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: Satlook Bedankt Pic! Ik wist niet dat dat mogelijk was Het is ook mogelijk via usb2serial DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
prutsie Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 @NINjak, Je hebt helemaal gelijk, Newcs is inderdaad alleen cardserver, MGcamd of Evocamd gebruik je als client. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Patman Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 @prutsie: bedankt voor je uitgebreide uitleg! Mag ik er ook een vraag aan koppelen. Wat nu te kopen? Ik heb nog geen smartcard of module gekocht. Wat kunnen jullie adviseren? Ik heb de Kathrein UFS-910 aangeschaft - nog niet binnen- en kan binnenkort beschikken over een multytenne. DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Ron Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: prutsie Het is vrij simpel. NewCS is een emulator, ook wel emu genoemd. Dit is een stukje software die de CI module (en meer) emuleert. succes, Peter. NewCS is geen emulator. Alleen een cardserver. Newcs kan niet meer dan de kaart lezen en die data doorspelen naar een softcam/emu. Het "emuleert" namelijk niets. Het is gewoon een compatible device. Ron
Spiderman1974 Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ] Origineel bericht van: prutsie Het is vrij simpel. NewCS is een emulator, ook wel emu genoemd. Dit is een stukje software die de CI module (en meer) emuleert. succes, Peter. NewCS is geen emulator. Alleen een cardserver. Newcs kan niet meer dan de kaart lezen en die data doorspelen naar een softcam/emu. Het "emuleert" namelijk niets. Het is gewoon een compatible device. Ron Daar heb je 100% gelijk in Ron DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen