Gast Satellite Europe Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Hee Spidey, thanks! Ik zag dat je 'm gisteren op m'n forum probeerde the uppen M'n CMS upload optie heeft blijkbaar 'n tik gekregen na 'n upgrade die ik onlangs uitgevoerd heb (hoop dat ik 't snel gefixed krijg) Normaal gesproken krijg ik altijd snel de updates van Jakey, maar je was 'm voor Hij had iig al de serial optie geprobeerd (volgens mij ook zelf gecompileerd) Ik vermoed dat die hetzelfde is als de library in dit pakketje, dus dat zal nog ongetwijfeld goed werken. Ik zelf heb m'n Infinity reader aan 'n Intel-bak hangen, maar zo ga ik de kans ervoor zie probeer ik 'm ff uit op m'n UFS 910. Ik hou jullie ook hier op de hoogte...
Gast Wired Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Ok, even kijken of ik het nu begruip. Deze versie is de Kathi SERVER versie. Hiermee kan ik dus mijn kaartje in de Kathi in de woonkamer delen met mijn ontvanger in de slaapkamer. Hiervoor moet ik in de ontvangende receiver mgcam gebruiken en verbinding maken met de Kathi in de woonkamer. Bevoorbeeld die in de AAF image. Klopt dit? Bedankt
Simean Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Wired Ok, even kijken of ik het nu begruip. Deze versie is de Kathi SERVER versie. Hiermee kan ik dus mijn kaartje in de Kathi in de woonkamer delen met mijn ontvanger in de slaapkamer. Hiervoor moet ik in de ontvangende receiver mgcam gebruiken en verbinding maken met de Kathi in de woonkamer. Bevoorbeeld die in de AAF image. Klopt dit? Bedankt Klopt inderdaad, maar dan kan je op de kathi nog altijd niet kijken, ook daar heb je een 'client'cam nodig. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Gast Wired Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Simean Klopt inderdaad, maar dan kan je op de kathi nog altijd niet kijken, ook daar heb je een 'client'cam nodig. Ik dacht dat mgcam een client cam was, of bedoel je dat ik op de Kathie waar de kaart inzit en de sever versie draait ik ook nog een client can moet instaleren?
Spiderman1974 Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Wired Origineel bericht van: Simean Klopt inderdaad, maar dan kan je op de kathi nog altijd niet kijken, ook daar heb je een 'client'cam nodig. Ik dacht dat mgcam een client cam was, of bedoel je dat ik op de Kathie waar de kaart inzit en de sever versie draait ik ook nog een client can moet instaleren? Ja, je moet idd nog een client cam installeren, NewCS werkt alleen als server!! DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Jos Wifi Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Is dit ook te gebruiken wanneer ik een Mediaguard CAM van Canaldigitaal in mijn slot heb? Ik ben in het bezit van 2 Kathreins en wil de woonkamer sharen zodat ik in de slaapkamer kan kijken. Gbox zou ook werken, maar die haalt de directorys door elkaar.
NINjak Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Zo ver ik het begrepen heb gaat dit niet en moet je de smartcard echt met een (phoenix compatibel) cardreader uitlezen om deze te kunnen delen. Je kan, sinds kort, wel direct een reader aan je Kathy hangen. Ik denk dat ze dat niet zonder een reden gedaan hebben anders zou dat onzin zijn geweest als je vanuit je CI-module/slot echt je kaart zou kunnen delen.
Patman Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Misschien erg domme vraag, maar mag ik ff of topic een vraag stellen die zijdelings hiermee te maken heeft. Is een smart card alleen voldoende voor de Kathrein of heb je ook zo'n mediaguard erbij nodig...enne hoe weet je dat dan eigenlijk (m.a.w. welke info heb je nodig om dat te kunnen beoordelen) DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Simean Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Origineel bericht van: Patman Misschien erg domme vraag, maar mag ik ff of topic een vraag stellen die zijdelings hiermee te maken heeft. Is een smart card alleen voldoende voor de Kathrein of heb je ook zo'n mediaguard erbij nodig...enne hoe weet je dat dan eigenlijk (m.a.w. welke info heb je nodig om dat te kunnen beoordelen) Het verschil zit erin of hij een kaartslot heeft of een CI slot. Voor de kathrein heb je inderdaad een extra module nodig wanthij heeft geen kaartlezer zoals de dreambox wel heeft bvb. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
verkerkbr Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Origineel bericht van: NINjak Zo ver ik het begrepen heb gaat dit niet en moet je de smartcard echt met een (phoenix compatibel) cardreader uitlezen om deze te kunnen delen. Je kan, sinds kort, wel direct een reader aan je Kathy hangen. Ik denk dat ze dat niet zonder een reden gedaan hebben anders zou dat onzin zijn geweest als je vanuit je CI-module/slot echt je kaart zou kunnen delen. Goede middag, De Aston 1.07 en de (Euro1080) Irdeto Cam werken hier prima. Ik wil er echter ook nog een cardreader bij plaatsen. Phoenix compatible, USB, direct aan te sluiten zonder aparte card server PC ? Zoeken op Cardreader en Phoenix geeft zeer vele mogelijkheden. En ook allerlei opmerkingen over het niet werkend krijgen van bepaalde readers. Wat is er nu aan te bevelen voor een type/merk cardreader die zelfstandig werkt op de USB poort van de Kathy. En zonder veel extra problemen kan worden ingesteld ? En heeft zo´n ding 1 slot of zijn meerdere sloten mogelijk ? Hoor graag de ervaringen in combinatie met de Kathy. Groet, Bram
Gast lawaai Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 hallo ik ben super tevreden met de kathrein ufs910 heb al vanaf het begin de dreambox500/7000/7020si maar dit is echt super mooi al draait de motor nog niet maar dat zal er toch wel aan zitten te komen verder perfect beeld/geluid hdmi op m,n plasma hitachipd7200 ja de kathrein doet het goed verder iemand nog wat ervaring ik hoor het wel, bertus wezep!!!!
Jos Wifi Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Bedankt voor jullie antwoord, ik denk dat ik een USB readertje haal.
verkerkbr Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Wat is er nu aan te bevelen voor een type/merk cardreader die zelfstandig werkt op de USB poort van de Kathy. En zonder veel extra problemen kan worden ingesteld ? En heeft zo´n ding 1 slot of zijn meerdere sloten mogelijk ? Is er nu niemand die uit ervaring kan aangeven wat er wel goed werkt. Of is iedere Phoenix compatible reader in principe bruikbaar ? Groet, Bram
mountenbike Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Standaard "mediaguard" module met canaldigitaal kaartje werkt zonder instellen goed. cs met deze module heb ik geen ervaring mee. (ik hoop nog steeds op ccCam op de kathrein). Groet, Mountenbike dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)
verkerkbr Geplaatst: 8 maart 2008 Geplaatst: 8 maart 2008 Origineel bericht van: Spiderman1974 Bij deze NewCS voor de Kathrein lief hebbers Ik heb hem zelf niet gestest en hoor graag jullie resultaten!! Goede middag, inmiddels begrepen dat ik een USB card reader kan gebruiken. Deze heb ik nu beschikbaar van het type Infinity USB. Is er eenvoudig aan te geven hoe dit NewCS bestand in de Kathy kan worden gezet (via de USB stick ?) en wat zijn dan de instellingen die noodzakelijk zijn. Of werkt een en ander zonder de instellingen aan te passen. Ik wil dus de server en emulator allebei in de Kathy laten draaien. Cccam kan bij een DB direct via netwerk geinstalleerd worden. Deze optie heb ik bij NewCS nog niet gezien. Maar mogelijk mis ik dit. Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen