Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een pc P4 2,8, start niet, maar een heel enkele keer wel.

Als ik pc openschroef, en verwissel de kabel naar HD, start de pc wel op.

Gaat dan perfect, ook herstart gaat goed, blijft ook perfect lopen, maar als ik pc afsluit en de volgende dag zet ik hem weer aan, dan lukt het niet om hem op te starten, boot devices are changed zegt ie, in de bios herkent ie ook de HD niet, ook de 2e niet.

battreij op moedrbord ook al omgewisseld. Ook al eens andere HD erin gezt maar helpt allemaal niks. Hoe kan dit als ik kabels verwissel hij het dan doet en de dag erna weer niet, het is alsof hij het niet kan onthouden?

weet het niet vind het raar ?

Geplaatst:

Als ik dit soort problemen zou hebben, zou ik een BIOS update overwegen. Waarschijnlijk is er een nieuwere BIOS versie te vinden die wellicht dit probleem tackelt ?

Geplaatst:

Hoe staat het met de connectoren naar de harde schijf, zit daar misschien iets los, ik bedoel dus die flatcable van moederbooard ne HD en andersom??

groet

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Nee, er zit niks los, heb deze ook al verwisseld en goed aangedrukt.

Bios update wil ik het liefst niet, als ie opstart dan gaat ie perfect, maar opstarten in maar zelden, kent bijna altijd de hdd niet in de bios

Geplaatst:

Is het een IDE? kijk eens naar de jumpers, op master zetten als deze op CS staat, of misschien zit er een spinup jumper op.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

is ide, op master heb ik geen jumper, maar heb al vanalles geprobeerd met de jumpers, maar zelf zat ik te denken.

ik zet s'nacht de stroom eraf, en s'morgens als ik hem aanzet herkent ie niks meer, zou het hiermee te maken hebben, battreij heb ik al verwisseld

Geplaatst:

Wat is de datum in de bios s'ochtens? als die niet goed is bewaard'tie ook de HD instellingen niet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: groeselt
is ide, op master heb ik geen jumper, maar heb al vanalles geprobeerd met de jumpers, maar zelf zat ik te denken.
ik zet s'nacht de stroom eraf, en s'morgens als ik hem aanzet herkent ie niks meer, zou het hiermee te maken hebben, battreij heb ik al verwisseld

Dit duidt toch op een batterij die niet in orde is. De batterij kun je testen. Desnoods koop je een nieuwe batterij.
Geplaatst:

tja, ik heb dus \van een andere pc de battery erin gezet maar hetzelfde, terwijl andere pc met die battery het goed doet.

Ik zet net na een paar uur de pc uit te hebben gezat weer aan,

en weer niks hij meld :

BBS boot priority will be affected, please enter setup to check.

en de hdd herkent ie dus weer niet.

raar geval

ps datum staat wel nog goed in bios

Geplaatst:

BBS boot priority goed instellen, settings bewaren(save) en dan nog eens kijken.

Geplaatst:

Probeer eens een andere ATX voeding.

Lijkt mij dat die voeding vanuit coldstart in elk geval een stevig probleem heeft met de 12V leiding die oa de hdd aanstuurt.

Hierdoor meldt deze zich niet tijdens bios devices scan -> bootup change en geen start.

Cmos backup battery lijkt me ok want anders was je tijd/datum ook wel fout geweest.

Geplaatst:

BBS boot heb ik ingesteld 1e boot is harddisk dan F10 save en exit, heb ik al gedaan, tenminste als hij opstart en hij herkent de HDD, anders herkent hij ze niet.

de voeding vervangen, ik heb een andere pc staan, kan ik deze gewoon uitwisselen of gaat dit niet zomaar?

Geplaatst:

licht eraan wat voor pc, een pentium 2 kan ik niet aanbevelen omdat die voedingen veel te licht zijn.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen