Ga naar inhoud

azureus poort sluiten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb azureus geinstalleerd om eens uit te proberen.... ging wel aardig, maar wat ik wilde downloaden kon hij ook niet vinden, dus maar weer uninstall. Had echter wel een poort vrijgegeven 192.xxx.xxx.1:49000. Nu lijkt het erop of m'n pc "leeggetrokken" wordt, er is een aanzienlijke hoeveelheid verkeer, internetten is soms lastig en de processor wordt zwaar belast hierdoor. Hoe kan ik dit stoppen cq die poort sluiten zonder opnieuw azureus te moeten installeren? Graag advies op LBO niveau stap voor stap aub ben geen wizkid.

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Vraag me niet hoe want dan heb ik een boek nodig om alles te omschrijven, maar er is geen activiteit meer waarneembaar. Heb oa modem/router gereset naar fabrieksinstellingen en daarna weer opnieuw de gegevens ingevoerd. Daarna LAN-verbinding uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld. En daarna geen activiteit meer. Of dit blijvend is ...

Misschien bij opnieuw starten van XP toch weer de poort open?

Geplaatst:

Te vroeg gejuigd, bij weer opstarten van XP was de 49000 weer terug.

Bij "Netwerkverbindingen is erbij gekomen "Breedbandverbinding" met apparaatnaam "WAN-minipoort(PPPOE), als ik die uitschakel is ook 49000 weg, maar die start na enkele sec vanzelf weer op, heb nu de XP firewall maar ingeschakeld en dan blijft deze PPPOE uitgeschakeld. Iemand?

Geplaatst:

geprobeerd, maar xp zegt kan niet herstellen, er is niets veranderd, kies een ander herstelpunt, ook dat geprobeerd, maar telkens deze mededeling, dus dit is geen optie, als er een poort opengezet is dan moet je hem toch ook kunnen sluiten?

Geplaatst:

*** Voorop gesteld dat azureus niet meer in softwarebeheer staat ***

Ok, grof geweld gebruiken: veilig modus starten

Ga naar program files map, zoek daar de azureus map op -> volledige map verwijderen.

Hierna normale mode starten, beste kans dat windows wat msgboxjes op de desktop knalt. Hierna registry cleaner eroverheen -> klaar. Gebruik voor dit laatste altijd registry clean expert, kost klein bedragje maar tiptop tooltje.

Geplaatst:

Azureus had ik al volledig verwijderd, ook reg cleaner en ccleaner gedraaid dus zou volledig weg moeten zijn, misschien nog ergens een reg sleutel?

Heb ondertussen (Bij "Netwerkverbindingen is erbij gekomen "Breedbandverbinding" met apparaatnaam "WAN-minipoort(PPPOE), als ik die uitschakel is ook 49000 weg) deze breedbandverbinding verwijderd (rechter muisknop). Morgen bij opnieuw opstarten weleens kijken of deze wegblijft.

Geplaatst:

Ccleaner even gebruiken en de niet meer nodige DLL's laten verwijderen. Ook even kijken met MSCONFIG of er niet nog ergens een progje opgestart wordt voor Azareus en dat disablen.

Geplaatst:

Er verscheen nu "Internetgateway" en weer werd 49000 geopend. Die zal ik wel vrij geschakeld hebben bij de installatie van Azureus, wat een k*t programma zeg. Heb Internetgateway weer uit kunnen schakelen en daarmee het verkeer via 49000.

Zucht.... er is geen andere manier om een poort te blokkeren?

Ergens bij opstarten of zo dat er trigger is om die poort open te gooien? Geen van jullie gebruikt Azureus? Of is er mee bekend?

BTW gebruik netlimiter om het verkeer een beetje in de gaten te houden, leuk programma is dat.

Geplaatst:

Software vuurmuur installen en Auzureus blocken voor in en extern verkeer.

Geplaatst:

Er draait zonelabs suite en sygate personal firewall, bij beide is niets te vinden van azureus....

heb daarbij tevens de XP firewall ingeschakeld.... hoe hoog kun je een muur bouwen...

@deparasol

azereus bleek in prog files te staan en ook in windows/azureus, heb het daar bu ook verwijderd.

Geplaatst:

Zoek eens naar cports/prcview of processviewer, daarmee die azusjit opsporen en de nek omdraaien.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

heb prcview geinstalleerd, moet zeggen zeer informatief programma, maar waar naar moet ik zoeken in die brij, Azureus? Wat moet ik in de gaten houden?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen