Gerard - (GTB) Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 ik probeer mijn NSLU2 vanaf het internet te benaderen via een drive mapping. ik heb het geprobeerd vanuit Windows Explorer (map network drive) en via Dos "net use v: \\nslu.ipnummer\doc". Doe ik dit vanaf een pc in het locale netwerk is het geen probleem. Ik heb de poorten 135,137,138,139 en 445 opstaan in de firewall en een port forwardig naar het juiste ip adres. Als ik de ftp poorten (20 en 21) openzet en forward naar de NSLU2 dan kan ik wel gewoon vanaf internet met ftp bij mijn NSLU2. Heeft iemand een idee wat nog een probleem kan zijn? Ben ik bv een port vergeten te forwarden? Staat er in de NSLU2 iets dat je alleen vanaf het locale netwerk mag connecten. (firewall oid) uNSLUng 6.10 software draait op de NSLU2 Groetjes, Gerard (GTB)
oudeis Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Geen idee of het protocol uberhaupt routable is, maar stel dat het kan, dan neem ik aan dat je ISP dat protocol simpelweg niet routeert, vanwege veiligheid/privacy etc. - Ruud
chrisch Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Installeer eens het programma "netdrive" van novell. Dat is via google makkelijk te vinden. Hiermee kan je een drive mappen in Windows, die via een windows service op de achtergrond een FTP verbinding opzet naar je NSLU2. Werkt prima via een portforward van je modem naar poort 21 van je NSLU2. mvg, Chris Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Tonskidutch Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: chrisch Installeer eens het programma "netdrive" van novell. Dat is via google makkelijk te vinden. Hiermee kan je een drive mappen in Windows, die via een windows service op de achtergrond een FTP verbinding opzet naar je NSLU2. Werkt prima via een portforward van je modem naar poort 21 van je NSLU2. mvg, Chris interrestingk maar waarom dan toch de poort forwarden naar de NSLU2 als netdrive een networkdrive op windows aanmaakt? moet je dan niet juist de poort 21 naar de pc forwarden? of begrijp ik die novell tool verkeerd? cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
chrisch Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Het zit als volgt: - Op je windows PC installeer je netdrive; - Netdrive connect via het internet met je internet router thuis op poort 21; - Je stelt in op je internetrouter dat poort 21 moet forwarden naar je NSLU2. Netdrive op je windows PC logt op de achtergrond in (via een windows service) op de FTP daemon van je NSLU2. En toont je vervolgens een Windows netwerkdrive in je windows verkenner. De netdrive software zorgt er dus voor dat je een netwerkdrive krijgt, terwijl het eigenlijk een FTP verbinding is... Je merkt dus via het internet (behalve snelheidsverschil) geen verschil met een normale "net use" methode op je lokale netwerk. WinPC met netdrive <---> Internet <---> router <---> NSLU2 mvg, Chris Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Gerard - (GTB) Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Geplaatst: 29 februari 2008 Heel fijn, ga ik volgende week even proberen.. Groetjes, Gerard (GTB)
Tonskidutch Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 idem, dat ga ik ook eens testen, dank je wel chrisch en allen succes hiermee. cheres Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Ome Merde Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 is bijzonder traag en loopt vaak vast, da's mijn ervaring ermee merDe deze ruimte is te huur
chrisch Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Ok, het is niet snel... maar gelukkig loopt 'ie niet vast bij mij... Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Ome Merde Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 blaim it on vista merDe deze ruimte is te huur
chrisch Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Origineel bericht van: Ome Merde blaim it on vista Ohja, dat kan natuurlijk ook. Thanks voor de tip Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Hannibal2206 Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Beter is om ssh te installeren op de NSLU2 (bij voorkeur met public en private key ipv passwords) Daarna kan je bv winscp gebruiken om lokale files op de NSLU2 te benaderen vanaf het internet. Ook kan je tunnels definieren over die ssh verbinding om eigenlijk alles in de lokale LAN (via een secure verbinding!) te benaderen vanaf internet (bv Dreambox webpagina of telnet, etc) DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen