Gast Satellite Europe Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Japan heeft gisteren hun WINDS satelliet gelanceerd, die 't mogelijk maakt om wereldwijd supersnelle internet verbindingen te leveren. Quote: up to 1.2 gigabytes per second Japanese High-speed Internet Satellite launched Bron: Digg/HDTV Info EU/CNN Ben benieuwd wat de latency is
Tonskidutch Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 der hangen zoveel satellietjes aan het Firmament dat ze makkelijk zat, een ethernet kabel tussen al die koektrommeltjes kunnen inpluggen 1.2 gigabit/sec is heel mooi en snel maar weten we ook wat een abonnement kost, of is het enkel de "homes" van Superrijken voorbehouden ? cheers True North Rebekka Bakken
Gast wanderer Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Wel supersnel, maar via sat is er toch altijd vertraging tussen up- en download? Vandaar dat gamen via sat niet te doen is?
Gast Pacman Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Behalve gamen is surfen op het internet ook niet te doen via een satelliet.
Gast The John Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Je latency is erg hoog bij sat links. Het verkeer wat tegelijk wordt verzonden is wel snel, maar de tijd tussen sturen en ontvangen is hoger. Je hebt zegmaar hele korte periode "niets". Daarom is gaming praktisch onmogelijk, hier heb je een constante stroom van data nodig.
Ou-Tannu Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 usenetfeeds! Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
druid Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: Ou-Tannu usenetfeeds! beetje zelfde laken en pak. je moet nog steeds je acks geven, waardoor je bandbreedte weer kleiner wordt, door de tcp window. upstream via kabel / dsl en downstream via satelliet is een leuke optie. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Gast Satellite Europe Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Eerlijk gezegd lijkt me dit ook mee iets voor grote multinationals, of telecom bedrijven. Je hebt dan op die manier 'n mooie stabiele snelle backup verbinding. Latency is dan niet zo'n issue & kun je evt. nog gedeeltelijk oplossen door speciale cache-technieken, zoals die Riverbed bijvoorbeeld levert.
emmer Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: wanderer Wel supersnel, maar via sat is er toch altijd vertraging tussen up- en download? Vandaar dat gamen via sat niet te doen is? dat geld alleen maar voor een systeem met geostationaire satelieten. niet voor een systeem met satelieten in een lage baan
Gast wanderer Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 laag of hoog, het signaal zal up en down moeten en dat kost tijd!!!
W3ird_N3rd Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Origineel bericht van: wanderer laag of hoog, het signaal zal up en down moeten en dat kost tijd!!! Er is toch wel een groot verschil tussen 36.000 kilometer (geostationair) en 2000km (Low Earth orbit). Dan heb je ook nog Medium Earth Orbit. Scheelt ook al ongeveer de helft. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
rai Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Denk dat dit ook niet bedoeld is voor gamen, maar inderdaad voor grote downloads. EN dat is op te lossen door het aantal ACK's drastisch te verkleinen. Dus hele grote pakketten sturen en alleen zelden ACK-en. AL seen pakket fout is heb je genoeg bandbreedte om dat hele grote packet opnieuw te sturen. Dus geen sprake van gewoon ethernet verkeer met packetjes van 1500.
Ou-Tannu Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 moauw je zou wel met gigantische frames kunnen werken.. waardoor je veel minder data terug stuurt? en anders maar via UDP he Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
sathopper Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Origineel bericht van: rai Denk dat dit ook niet bedoeld is voor gamen, maar inderdaad voor grote downloads. EN dat is op te lossen door het aantal ACK's drastisch te verkleinen. Dus hele grote pakketten sturen en alleen zelden ACK-en. AL seen pakket fout is heb je genoeg bandbreedte om dat hele grote packet opnieuw te sturen. Dus geen sprake van gewoon ethernet verkeer met packetjes van 1500. Dit word allemaal opgevangen door een (meestal in het modem aanwezige) TCP Accelerator die voornamelijk het tcp verkeer stroomlijnt voor de langere latency van ca 600ms. UDP is veel efficienter via de sat maar met een TCP accelerator gaat het surfen best goed en daarnaast moet je ook in windows de optimale setting aanpassen voor een optimaal resultaat. Hiervoor worden meestal tooltjes meegeleverd. Op de Site van Inmarsat kun o.a.je windows XP software based TCP accelerator downloaden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen