marco24 Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 desktop: windows vista ultimate + hp deskjet 940c printer laptop: windows vista business de printer staat gedeeld op de desktop en dan wel voor iedereen. netwerkprinter op de laptop geinstalleerd en het werkte een paar dagen later werkt het ineens niet meer, en heel af en toe weer wel. melding in de bijlage. de bijlage toevoegen lukt mij niet meer in de nieuwe boardsoftware
theparasol Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Het ouderwetse overtypen lukt altijd. We zijn echt meer "input" nodig. Controleer of de printer niet "offline" staat in printerbeheer
marco24 Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 staat niet ofline bij de printertaken op de laptop staat "Fout - naar printer verzenden" de pc zit wel in dezelfde werkgroep en draadloos op de router. bestanden kunnen wel gedeeld worden. al kan ik grote bestanden (zoals dvd images) niet van de laptop naar de pc en andersom kopieren. kleine bestanden gaan prima!!
theparasol Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Afdrukken op de machine die de HP 940c lokaal aangesloten heeft lukt vervolgens wel? (Dit om spoolerfouten uit te sluiten!) Schakel voor kort moment ter test even de firewalls op beide werkstations uit en probeer het opnieuw. Lukt het dan nog niet? rechtenkwestie, ik weet ff niet meer 100% zeker maar elke gebruiker die via netwerk bij een windows machine aanklopt komt binnen met rechten van account guest. Controleer dus of guest afdruk rechten heeft op de printer. (Kan iemand dat guest verhaal uit ervaring bevestigen?!)
marco24 Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 Citaat: Afdrukken op de machine die de HP 940c lokaal aangesloten heeft lukt vervolgens wel? ja prima! ik ga weer wat stoeien met de firewal en aministrator rechten. al vast bedankt voor de reactie.
Wheeler Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Misschien is het eenvoudig... - Zitten alle pc's in dezelfde workgroup? - Heb je op alle stations in "Printers - faxen" de juiste standaardprinter aangeduid? Tf 5000 CI Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB Mediaguard CI TV Vlaanderen Windows 7 Ultimate - 32 bits Nokia C5-00
marco24 Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 @ wheeler -zitten in dezelfde werkgroep - delen staat aan sterker nog, gisteren de printer installatie op de laptop weer verwijderd en vervolgens weer geinstalleerd, en het werkte weer prima!!!! vandaag werkt het al niet meer weer de melding "fout bij verzenden "op de laptop bij de printertaken. ik snap er niets meer van.
WPW Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Heeft de PC waar de printer aanzit een vast IP adres? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
marco24 Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Geplaatst: 1 maart 2008 ja een vast lan adres (192.168.2.33) al zolang de router daait
WPW Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Op de laptop, hoe staat de poort ingesteld waar je naartoe print? staat daar een 'naam' of een IP adres met een tcp/ip poort? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen