Ga naar inhoud


Hoe hoog is jouw hypotheekrente en voor hoelang heb je deze vastgezet ?


satmarc

Aanbevolen berichten

ik had tot begin 2006 ook een spaarhypotheek bij de SNS-bank (15 jaar) tegen 6,1% rente.

ik heb hem in 2006 overgesloten naar een aflossingsvrije hypotheek (10 jaar) tegen 3,9% rente (Friesland Bank).

oversluitboete was bijna 11.000 euro maar was fiscaal aftrekbaar (en meegefinancierd in de huidige vorm) smile de notaris vond dat nogal wat (had ie nog niet eerder meegemaakt, zo'n hoge boete op een dergelijk hypotheekbedrag).

hypotheekdak ligt nu ook hoger, al met al wat hoger in de schuld zegmaar maar wel tegen minder maandelijkse kosten.

 

 

mzl,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kan je niet echt adviseren. Kijk wel uit voor nieuwe schijnbaar voordelige hypotheek vormen. Dat zijn uitgeklede hypotheken die ineens heel ongunstig blijken te zijn als je bijvoorbeeld je hypotheek wil oversluiten.

 

Informeer anders eens bij Vereniging Eigen Huis.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Kan je niet echt adviseren. Kijk wel uit voor nieuwe schijnbaar voordelige hypotheek vormen. Dat zijn uitgeklede hypotheken die ineens heel ongunstig blijken te zijn als je bijvoorbeeld je hypotheek wil oversluiten.

Informeer anders eens bij Vereniging Eigen Huis.


Juist ja de p...bank heeft veel van die addertjes,laatste keer moest ik bij de r...bank een overbruggingshypotheek nemen,terwijl ik dat bedrag zelf voor kon schieten,bij 2 fiialen geprobeerd maar de computer zei dat dat moest.
Dus notariskosten,provisie en rente voor iets wat ik niet nodig had.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
ik had tot begin 2006 ook een spaarhypotheek bij de SNS-bank (15 jaar) tegen 6,1% rente.
ik heb hem in 2006 overgesloten naar een aflossingsvrije hypotheek (10 jaar) tegen 3,9% rente (Friesland Bank).
oversluitboete was bijna 11.000 euro maar was fiscaal aftrekbaar (en meegefinancierd in de huidige vorm) smile


Dat was achteraf dan ook niet erg slim van jou, om het voor 6,1% voor 15 jaar vast te leggen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cobes
Ik denk eerder dat de rente omlaag gaat als omhoog.
persoonlijk zou ik nog effie wachten, ik denk dat de rente nog wel wat zakt.
paniek is een slechte raadgever.

groet cobes


Denk ik ook, de wereld economie zakt wat in ivm de perikelen in de VS.
Om de economie te ondersteunen zullen de rente tarieven lager worden.
Dit is in de VS al gebeurd, maar ook Europa zal er een tik van mee krijgen.
De kans dat de rente nog zal dalen is het grootst, maar is natuurlijk geen zekerheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 22 jaar geleden een annuiteiten hypotheek afgesloten, waarbij 5 + 5 jaar en 12 jaar rentevast met 2 jaar overstap.

De rente was in die periode van zo'n 6,5 - 5%.

Dit schijnt nog een zeldzame vorm te zijn, maar gelukkig heb ik van techniek meer verstand. smile

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een vraag mbt tot dit onderwerp.

In 99 heb ik een hypotheek afgesloten bij de rabo voor 5 jaar vast rente 4,7 %.

Deze hypotheek is verlengt per brief in 2004 met een wat lagere rente 4,2 % voor 3 jaar.

Dus in 2007 moest er weer een nieuw rente percentage komen 5,3% dit maal niet zo vreemd want de rente is hoger nu .

Dit laatste kon niet per brief en ik moest even naar de bank komen Zo gezegd zo gedaan en een ander contract getekend en ik ging er vanuit dat ik achteraf een afschrift van deze overeenkomst toegestuurd zou krijgen .

Maar ik zag helemaal niks dus heb ik t is even gevraagd maar de bank weigert dus mij een kopie te geven hiervan .

Volgens de bankmedewerker is de mondelinge overeenkomst rechtsgeldig en hoef ik hiervan geen afschrift te hebben.

Ook wist hij te vertellen dat t oude contract was vervallen.

Maar ik wil toch een afschrift zodat ik deze cijfers en voorwaarden niet hoef te gaan onthouden .

Dus wat nu.

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dus de bank niet verlaten zonder een kopie van het door jou aangegeven getekende nieuwe kontrakt in mijn broekzak te hebben. Er is dus hier geen sprake van een mondelinge afspraak, omdat je zelf al zegt een nieuw kontrakt te hebben getekend.Misschien een stapje hogerop gaan dan een gewone bankmedewerk(st)er. De direkteur ?

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat daar niet vanuit ten minste ik niet dat je daarna niets meer krijgt ,aangezien ik de eerste keer wel netjes een contract en de voorwaarden van toen thuis heb gekregen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn hypotheek afgelost na 15 jaar. Bouwfonds liet zich daarbij van zijn "beste" kant zien. Die telefoon desk weet helemaal niets als je even buiten de gebaande paden komt. Tot en met een telefoontrut die zei, u bent dus geen klant meer, dus ik kan uw vragen niet meer beantwoorden... Waar gaat dat heen met die telefoonmiepen... Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een organisatie die het van betalende klanten moet hebben... Echt heel erg slecht die service van de helpdesk van het Bouwfonds... Nooit heen gaan dus.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic!

 

Een maand geleden verhuisd en nieuwe hypotheek afgesloten. Een stuk spaarhypo met 7.1 rente meegenomen (aangezien ik maar 5% premie betaal leek me 7.1% spaarrente wel goed ;))

Dit gedeelte staat nog voor 20 jaar.

 

De rest heb ik aflossingsvrij via een aanbieding en onderhandelen kunnen vastzetten voor 20 jaar tegen 4,76%. De aanbieding was..sluit nu een hypo voor 20 jaar en krijg 'm voor 30 jaar vast.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

bank limburgse gemeenten 10 jaar 4,15%

vet 1,5 jaar geleden

 

je moet natuurlijk de dagkoers van al die kredietverleners weten en dat is het meest moeilijke

 

overigens je vraag is gelijktijdig aan meerdere publieke adviezen (radar, Kassa etc) niet zomaar te wisselen, omdat het je enkel meer geld gaat kosten.

 

cheers

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de beste hypo, rente 0% en vast.

 

Hier hadden ze geen hypotheek dus huis bouwen in delen. Geld bouwen en geld op niet bouwen, dan weer geld en weer bouwen en nu na 8 jaar een huis van bijna 600 m2 en mijn eigen eigendom en niet van de bank.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...