hobbyist17 Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Hallo, Ik heb een laptop met alleen usb poorten en windows vista. Nu wil in mijn topfield 4000pvr mijn kanalenlijst eruit halen en bewerken en terugzetten.Ik heb zo'n RS 232 verloopje naar USB gekocht, geinstalleerd en pc ziet hem com1. Heb vega 2.34 vista gebruikt om kanalen te downloaden, maar dit werkt niet. Ontvanger uit progamma starten ontvanger aan begint met uploading en dan na een tijd krijg ik upload fail.Ik gebruik een nulmodemkabel. Wie weet raad wat doe ik fout? Hobbyist17 Vu+duo 2x Vu+uno OpenPLI
WPW Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Eerst downloaden en dan meteen jou lijst uploaden. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
hobbyist17 Geplaatst: 24 februari 2008 Auteur Geplaatst: 24 februari 2008 WPW bedankt voor de snelle reactie. Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Ik kan de kanalen lijst niet downloaden van de ontvanger naar de laptop. Gr. Hobbyist17 Vu+duo 2x Vu+uno OpenPLI
WPW Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Kijk hier eens naar. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
satknutselaar Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Het is mij ook niet gelukt met een verloopsnoertje van USB naar serieel. Ik krijg het alleen voor elkaar met een oude PC met een 'echte" seriele aansluiting. Ik heb het al op verschillende PC's met het USB-verloopkabeltje geprobeerd maar het lukt mij ook niet. Heel jammer.
WPW Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Het eene verloopje is het andere niet helaas... ik stop overal een seriele poort in als het kan. Tog moet het ergus een instelling zijn of een IRQ probleem doordat usb irq's deelt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
aukemuis Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Heb laatst op een laptop ook vier van die dingen geprobeerd en er werkte er uiteindelijk slechts 1.
winwiz Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Origineel bericht van: aukemuis Heb laatst op een laptop ook vier van die dingen geprobeerd en er werkte er uiteindelijk slechts 1. heeft meestal te maken met timingsproblemen helaas. Verder worden meestal ook alleen de data kanalen omgezet (pin 2 en 3) en niet de bijbehorende DTR, CTS, RTS, DSR signalen (pin 4,8,7,6) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
WPW Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Update, had er vanavond ook last van met een egte rs232 poort, het blijkt dat de poort niet opengaat, had nog een ouwe SetEditTF staan die de poort opende en daarna werkte de rest ook weer normaal, volgende keer eens met 'mode' spelen of het daarmee ook is op te losse. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
hobbyist17 Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Geplaatst: 2 maart 2008 Met dank van WPV. ik heb met SeteditTF de kanalenlijst kunnen downloaden van ontvanger naar laptop. Uploaden naar ontvanger lukt maar voor de helft 'uploadfail'. Ben nu op de helft, wie weet de andere helft? Hobbyist17 Vu+duo 2x Vu+uno OpenPLI
dreamtop Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Ik heb eerder een Sitecom USB to serial adapter gekocht en gebruikt om de settinglijsten in de Topfield te laden. Deze adapter werkt gewoon met alle eerdere seriële Topfield programma's. En verder de Topfield op radio te zetten tijdens het uploaden.
hobbyist17 Geplaatst: 14 maart 2008 Auteur Geplaatst: 14 maart 2008 ik heb een prolific usb to serial of het daaraan ligt? ik kan er met setedit lezen. maar terugschrijven een klein stukje en dan krijg ik een foutmelding. Hobbyist17 Vu+duo 2x Vu+uno OpenPLI
dreamtop Geplaatst: 15 maart 2008 Geplaatst: 15 maart 2008 Origineel bericht van: hobbyist17 maar terugschrijven een klein stukje en dan krijg ik een foutmelding. Heb je het geprobeerd met je TF op Radio terwijl je schrijft?
hobbyist17 Geplaatst: 16 maart 2008 Auteur Geplaatst: 16 maart 2008 Heb je het geprobeerd met je TF op Radio terwijl je schrijft? Ja dat ook al. Ook zonder cam en zonder lnb. Hobbyist17 Vu+duo 2x Vu+uno OpenPLI
WPW Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Origineel bericht van: dreamtop Ik heb eerder een Sitecom USB to serial adapter gekocht en gebruikt om de settinglijsten in de Topfield te laden. Deze adapter werkt gewoon met alle eerdere seriële Topfield programma's. En verder de Topfield op radio te zetten tijdens het uploaden. Met men nieuwe laptop zat ik dus ook met dit probleem maar de sweex USB TO SERIAL CABLE Artikelnummer: CD005 was dit weer opgelost en veel goedkoper dan die sitecom. Wel die 'mode' oplossing gebruiken zoals in de TF FAQ. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen