Ga naar inhoud


WRT54G draadloos netwerk valt steeds weg


bigtwin

Aanbevolen berichten

Ik heb een linksys WRT54G draadloze router. Sinds kort een nieuwe laptop, die op 54 Mb werkt (hiervoor 11 Mb). Nu valt die verbinding steeds weg. Werkt even en dan is de verbinding weg. Er zijn meerdere draadloze nerwerken in de buurt. Kan ik zien welke channels die gebruiken, om zo een vrij channel voor mijn wifi netwerk uit te zoeken? Ik heb nu overigens een Fujitsu Siemens met Win XP. Is dat apparaat mogelijk bekend voor dit soort problemen?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


netstumbler is een leuk programma waarmee je diverse "sniffs" kunt uitvoeren. zo kom je er ook achter op welke kanalen al die netwerken werken.

denk inderdaad dat je het probleem daar moet zoeken.

Mij is niet bekend dat Fujitsu Siemens wifi-problemen heeft, aangezien je geen typenummer laptop geeft is het ook vrij lastig daar een oordeel (google-hit smile ) op los te laten.

 

 

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

De alternatieve firmware DD-WRT kan ook de netwerken afzoeken en de channel nummers tonen..., deze firmware zou trouwens het onstabiele netwerk ook verhelpen. De linksys routertjes op VxWorks hebben wel vaker problemen met stabiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...