bigtwin Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Ik heb een linksys WRT54G draadloze router. Sinds kort een nieuwe laptop, die op 54 Mb werkt (hiervoor 11 Mb). Nu valt die verbinding steeds weg. Werkt even en dan is de verbinding weg. Er zijn meerdere draadloze nerwerken in de buurt. Kan ik zien welke channels die gebruiken, om zo een vrij channel voor mijn wifi netwerk uit te zoeken? Ik heb nu overigens een Fujitsu Siemens met Win XP. Is dat apparaat mogelijk bekend voor dit soort problemen? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Ome Merde Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 netstumbler is een leuk programma waarmee je diverse "sniffs" kunt uitvoeren. zo kom je er ook achter op welke kanalen al die netwerken werken. denk inderdaad dat je het probleem daar moet zoeken. Mij is niet bekend dat Fujitsu Siemens wifi-problemen heeft, aangezien je geen typenummer laptop geeft is het ook vrij lastig daar een oordeel (google-hit ) op los te laten. groet, merDe deze ruimte is te huur
Gekkenhuis Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Heb je wel de laatste bios in die laptop? Ik had dit probleem ook met mijn Fujitsu Siemens maar na een bios update werkt alles perfect. Groetjes Gekkenhuis
Gast AAley Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 De alternatieve firmware DD-WRT kan ook de netwerken afzoeken en de channel nummers tonen..., deze firmware zou trouwens het onstabiele netwerk ook verhelpen. De linksys routertjes op VxWorks hebben wel vaker problemen met stabiliteit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen