Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds enige dagen duurt het afsluiten van Windows XP behoorlijk langer dan normaal.Het blauwe scherm "windows wordt afgesloten"

blijft wel ruim een minuut in beeld voor de pc werkelijk afsluit.

Verder werkt de pc en windows als een speer. Iemand enig idee hoe dat kan komen ? B.v.d. Pestvogel.

Geplaatst:

Tja, bij mij hetzelfde. Ik gebruik een virusscanner, test regelmatig op spyware en gebruik regelmatig CCleaner.

Maar wat het nu is? De PC lijkt niets te doen.

Ben benieuwd of we wat tips krijgen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Probleem is bij mij over.Ik herinnerde mij dat ik recent Nero 8 en Bitcomet had geinstalleerd.Deze heb ik verwijderd.De fax en indexering service uitgeschakeld.Ook in de uitzonderingen van Windows firewall Bitcomet verwijderd. Toen las ik ergens de tip om ctrl toets tijdens uitschakelen ingedrukt te houden. Nu sluit de pc binnen enkele seconden af. Welk van de hierbovengenoemde zaken de schuldige was weet ik niet, maar ik laat het zo staan. Groeten en bedankt.Pestvogel.

Geplaatst:

Wat gebeurt er dan als je de Ctrl ingedrukt houdt?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Dan wagt windows niet meer tot processen afgesloten zijn, errug leuk als je een sql server of zo hebt draaien...

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

De snelste manier om windows te laten afsluiten:

zet hem ( de pc) een halve seconde in een plassie water. Maar dan heb je veel kans op een stoflong van de rookontwikkeling en tintelingen in de vingers van de electroshock. :D

Het trage afsluiten is volgens mij te wijten aan het aantal programma's die bij een opstart mee wakker worden. Als je tijdens het werken nog een aantal applicaties openzet, krijg je dan inderdaad een trage shutdown.

Bij mij was dit het geval met Adobe Acrobat Reader.

Het kan misschien helpen als je de pc in sluimerstand zet in plaats van volledig uit te schakelen. Bij XP heet dat Hybride afsluiten, geloof ik.

Hij hoeft dan niet te wachten tot alle progjes zijn afgesloten. En bij een volgende druk op de startknop is hij ook veel sneller wakker.

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Geplaatst:

Dat heet hybernate. En mijn Dell kwam nooit meer uit de slaapstand.

Geplaatst:

Ja. Dat is zo. Je moet dan wel eerst op de aan/uit knop drukken.

Tf 5000 CI

Philips/Pace DVR 8121 - Duo LNB

Mediaguard CI TV Vlaanderen

Windows 7 Ultimate - 32 bits

Nokia C5-00

Geplaatst:

Dit al eens gedaan,

Wanneer Windows XP wordt afgesloten moet het systeem eerst alle lopende processen beëindigen. Wanneer een proces zich niet onmiddellijk laat beëindigen geeft Windows het de gelegenheid dit uit zichzelf te doen en wacht enige tijd alvorens zelf het proces te beëindigen. Hoe lang Windows wacht is opgeslagen in het register.

Wanneer je de bewuste waarde in het register aanpast zal Windows eerder zelf het proces beëindigen waardoor de computer sneller afsluit.

Ga naar Start >> Uitvoeren en type regedit en klik op OK.

Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.

Klik op de map met de naam "control".

In het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout", selecteer dit.

Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen".

Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 (bijvoorbeeld 200).

Sla de wijziging op met OK en sluit de register-editor

Werkt bij mij prima....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen