Karlosax Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 De buis vertoont alleen nog een horizotale onderbroken groene streep in het midden... Is deze buis ter ziele of is er nog een andere mogelijke oorzaak die reparabel is? Het toestel doet al ruim 25 jaar dienst, toch niet slecht voor een Philipsbuis A56-540X Op een ander forum gaf iemand als oorzaak de verticale eindtrap die defect zou zijn en niet meer aan te komen...
Gast t-sec Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Is een standaard Philips klacht (B&O is deels Philips). Als ik mij goed kan herinneren is de groene streep te wijten aan een los soldeercontact of overleden hoogspanning component. (niet de voeding zelf). Ik denk dat als je eens driftig gaat Googlen op je klacht, dat je dan de oplossing wel zult vinden.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Op een ander forum gaf iemand als oorzaak de verticale eindtrap die defect zou zijn en niet meer aan te komen... Het is inderdaad een probleem in de vertikale afbuiging. Dat lijkt mij best wel repareerbaar. Onderdelen zijn nog steeds verkrijgbaar. Heeft niets met de hoogspanning of beeldbuis te maken. Het is beter om het contrast terug te draaien om inbranden van de beeldbuis te voorkomen. Ik neem aan dat Steve je wel een tip zal geven.
Steve Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 ik denk dat de TDA1170S defect is.(meet dit even na)mocht je er niet aan kunnen komen dan heb ik er wel 1 voor je
Karlosax Geplaatst: 25 februari 2008 Auteur Geplaatst: 25 februari 2008 Bedankt voor de snelle reakties, hier ga ik zeker mee aan de slag. Als ik er niet uitkom meld ik mij weer, als het wel lukt natuurlijk ook.
Karlosax Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Ben in de weer geweest met printplaat (5) waar de TDA1170 op zit, op slechte solderingen ,draden en stekkers nagekeken, maar daar houd het ongeveer op ik weet niet hoe een IC door te meten is. In de kast ook het orginele stroomplan diagram gevonden, waar de beelden voor de osciloscoop op staan, helaas niet in het bezit hiervan. Wat kan ik nog wel doen voordat ik de kast dichtdoe en wegbreng naar de stort?
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 voordat ik de kast dichtdoe en wegbreng naar de stort? Aan mij geven..?
Karlosax Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Geplaatst: 14 april 2008 Mijn zoon heeft een LCD tv aangeschaft dus deze Beovision is overbodig geworden, voor de liefhebber in de buurt van 's-Hertogenbosch gratis op te halen.
Snurker Geplaatst: 15 april 2008 Geplaatst: 15 april 2008 Als die zoon een beetje sfeer aan z'n discomuziek wil geven hang je die vertikaal spoel (afbuigjuk rond beeldbuis..en dan de dunste draden die naar dat TDA circuit via een 1 op 1 trafo aan de luidspreker uitgang van z'n versterker of hulpversterker (oude radio) en je krijgt een prachtige grote scoop met uitslingering op de maat van de muziek. Snurker (Media Research) ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen