Ga naar inhoud


Electronisch deurslot


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een electronisch deurslot voor de voordeur van een woning.

Er zijn sloten die werken met vingerafdruk-herkenning (heb ik gevonden op het net voor ca. 500-600 euro), maar er zijn ook sloten die (net als bij je auto) werken met een zendertje. Ook zijn er sloten die werken met een chip-sleutel.

 

Ik kan echter op het net niet vinden wat ik zoek (bij voorkeur met zendertje of chip en bij voorkeur een drie-punts-sluiting).

 

Heeft een van jullie ervaring met dergelijke sloten? Kennen jullie bedrijven die ze verkopen? Kennen jullie sites?

 

In ieder geval alvast bedankt voor jullie input!!

 

Groeten Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ervaring met cijfersloten, krijg je een stalen kastje naast de deur en kun je je code intypen, werkt prima.

 

en ik heb ervaring met strippenpasjes dat werkt ook erg goed, in het gebouw waar ik de toegang beheer geef ik iedereen zo'n pasje en kunnen ze alleen maar door die deuren naar binnen wat ik heb toegestaan.

en als ze het pasje kwijt zijn loop ik naar de computer blokeer dat pasje en dan kan die niet meer worden gebruikt( hooguit als ijskrabbertje :D) en kan ik gewoon een nieuwe aanmaken voor die persoon is goedkoper als een nieuwe sleutel en veiliger.

 

 

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

een beetje cijferslot vanaf 200,00

en een magneetstrippen systeem is erg afhankelijk wat de mogenlijkheden moeten zijn wij hebben een heel mooi systeem waarbij ik precies op de computer kan zien wie er binnen is geweest en wie er niet in mocht en wie geprobeerd heeft een ruimte in te gaan waar hij/zij geen toegang hebben.

deze kost voor 4 deuren ongeveer € 1800,00 en de daarop volgende 4 € 1300,00

maar er zijn voor eigen gebruik ook goedkopere systemen te koop en dan te denken aan 300 tot 400 euries

 

en vanaf 500 euries ook al een vingerafdruk systeem te verkrijgen voor binnen.

 

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die magneetstrippen (Mifare wordt het geloof ik ook wel eens genoemd) is gevoelig, die leeskoppen kunnen maar een bepaald aantal handelingen aan.

Je kan beter proximity lezers gebruiken, dan houdt je er gewoon een sleutelhanger/druppel/tag voor en dan krijg je ook toegang.

Deze systemen zijn er al vanaf 269,= excl BTW. Dit zonder slot, als je een slot neemt neem dan een 100% slot deze heb je ook in universele spanningsuitvoering. Mijn advies zou dan wisselspanning zijn omdat het slot dan bromt. Als je gelijkspanning neemt (wat vaak ook de voeding is voor de lezer) kan je bijv een zoemertje plaatsen dan heb je ook een indicatie wanneer het slot vrijgegeven wordt.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een veilige, en simpele manier wilt zonder codeklavier of proximity of kaartlezer, dan is een motorslot een ideale oplossing.

Geen zwakke sluitplaat op je deur, maar een echt bouwkundig goed slot met dag en nacht schoot.

Inbraakwerend, en sabotage ongevoelig.

Deze kun je krijgen met een draadloze keyfob, die je bij het slot houd, en dat het slot dan opengaat.

Dit is voor een buitendeur eigenlijk de enige goede oplossing.

 

Sluitplaten zijn eigenlijk beter geschikt voor binnendeuren.

Magneetgrendels idem, deze vreten tevens veel energie.

Tevens als je de verkeerde gebruikt, bij een stroomuitval de deur open is.

Dus dien je ruststroom, of soms arbeidsstroom sluitplaten te gebruiken, of een noodstroom voorziening, dit kan per toepassing anders zijn.

Dus mijn advies, vergeet dit soort systemen, en pas een motorslot toe, met een SKG klasse 3 of 2.

Meestal zonder al te veel poespas te plaatsen.

Deze worden door een speciale lithium cel gevoed.

Ook zijn er systemen met een externe voeding.

 

Tip denk aan de bouwkundige inbraakwerendheid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een vinger afdruk slot in gebruik. Koste minder dan US$300 incl. verzenden. De goedkoopste uitvoering was US$199...

 

Betrouwbaarheid is goed...

Er zijn meer dan zat fabrikanten te vinden van allerlei hi-tech sloten, als je wilt kan je zelf een slot maken die met gold cards werken... (Heb je toch nog wat aan je oude kaarten collectie wink )

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meschien is dit een idee

 

een dom cilinder met toegangs controlle dmv. een (tag)

via mijn werk plaats ik dze cilinders vaker ze zijn volgens mij ronde de zelfde prijs als een motor slot maar geen moeilijke instalaties en kabels die je moet weg werken

 

als je nog meer vragen hier over hebt PM me even dan kan ik je er wel meer ionfo over sturen

 

pappapiet

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Ik heb hier inmiddels ook al wat sloten gevonden http://www.%$^##^$#%$#$%#$^#$#%$

 

Het systeem van DOM is niet wat ik zoek, want je moet alsnog de knop omdraaien. Ik zoek een systeem waarbij je bijv. een tag bij de deur houdt, waarop die ontgrendelt. Of een systeem met een afstandsbediening (zoals bijv. bij de auto).

 

Het mooiste zou dit zijn in combinatie met een driepuntsvergrendeling (inbraak ).

 

@Nowtv: Heb jij een voorbeeld van zo'n motorslot? Waar kun je die kopen en wat kosten ze ongeveer?

 

Ik heb ooit eens een dergelijk slot gezien van Nemef, als ik me niet vergis.

Als ik nu op de site kijk van Nemef wordt er wel gesproken over het Comforte-systeem, maar ik kan er verder nergens iets over vinden.

 

Iedereen zover vast bedankt voor het meedenken!!

 

Groeten Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maasland security

 

wij gebruiken ze vaker op voordeuren

 

let wel op dat je electromechanische slot ook voor invloeden van buitenaf beveiligd is

 

een vette magneet opent sommige sloten

 

dus een mission impossible kit met een vette magneetspoel aangesloten op de lopende motor van die verhuisauto die je huis leeghaalt is ook op de markt

 

cheers

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...