The Iron Maiden Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Hallo, ik ben op zoek naar een gratis/freeware programma wat mbv de ID-tag een MP3tje kan hernoemen naar bijvoorbeeld xxxx-artiest-album-nummer, waarbij xxxx een random nummer is. Ik heb een grote collectie MP3tjes en ik wil er random 2 GB op een USB stick zetten om in de auto af te spelen. Door het random nummer kan ik dan eenvoudig de eerste 300 MP3tjes kopieren, zodat ik verschillende muziek door elkaar heb staan. Iemand een suggestie? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
chrisch Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Het hernoemen is geen kunst met het programma "TagScanner". Het genereren van een willekeurig tracknummer wel. Ik vermoed dat je hier lang voor zult moeten zoeken (als het uberhaupt bestaat). Heeft je autoradio geen shuffleplay? mvg, Chris Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
The Iron Maiden Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Ik gebruik nu File Renamer deluxe, die kan wel een random nummer genereren, maar die kan geen bestandsnaam maken op basis van de ID tag. Mijn autoradio heeft wel shuffelplay, maar het gaat er juist om dat ik willekeurige nummers uit mijn mp3 collectie (> 12000) kan kiezen. Als ik zelf moet kiezen welke nummers ik wil kopieren, dan kom ik vaak uit bij dezelfde nummers. Ik wil de onbekende en vergeten nummers ook een kans geven.... mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
chrisch Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Ik vrees dat je zoiets niet kant-en-klaar zult vinden. Ik vind het trouwens wel een leuk idee! Heb dus in mijn enthousiasme een werkende (!) methode bedacht ;-) Benodigd: - MS Excel - Karen's Power Tools Directory Printer. Het programma "Karen's Power Tools Directory Printer" ( http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp ) kan een Tabular Separated File exporteren met alle files in een directory (en subdirectories). Zorg dat je alleen "file info only" exporteert, met als optie "Full name (path+filename)". Vervolgens importeer je dit bestand in Excel in kolom A van Blad 1 (Via [Data - Externe gegevens importeren] ) Zet na een succesvolle import op blad 2 van de excel sheet de volgende formule in kolom A, rij 1: =TEKST.SAMENVOEGEN("copy ";"""";INDEX(Blad1!A:A;(AFRONDEN(ASELECT()*AANTALARG(Blad1!A:A);0)));"""";" H:") Verander in deze formule de laatste H: in de driveletter van je USB drive. Copy-paste deze formule in alle rijen in kolom A zoveel nummers je op je USB stick wilt hebben. Je zal zien dat Excel een willekeurige lijst met liedjes genereert. Maak vervolgens een nieuw tekstbestand op je bureaublad van windows en noem dat bijvoorbeeld "willekeurig.bat". Bewerk dat met notepad. Copy-paste vervolgens kolom A van Blad2 van je excel sheet naar notepad. Sla het bestand in Notepad op. Dubbelklik vervolgens op het "willekeurig.bat". Nu kopieert Windows willekeurig MP3'tjes naar je USB stick Ik geef toe: het is wat omslachtig, maar het werkt wel mvg, Chris Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
chrisch Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 ohw. BTW: als je een Engelse versie hebt van Excel, stuur me dan een PB met je e-mail adres. Dan stuur ik je wel een Excel bestandje. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
ericb Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 probeer eens: mp3tag - http://www.mp3tag.de/en/ Eric Only those who know the secret can read a stream of bytes
acjos1 Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 goeden avond zoek op google maar eens op teen spirit werk ok mee heb +- 100.000 mp3 met dit prg. kan je alles doen grt jos
Psychosammie Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Al je wensen in vervulling met MediaMonkey. Zoekt eerst op internet naar het album zodat alle Tags gevuld worden en daarna kan je met die tags de bestandsnaam aanpassen aan jouw wensen. En dat geheel gratis. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
The Iron Maiden Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Hallo, ik heb teen spirit en mp3tag beide geprobeerd, maar ik kan geen optie vinden om een random nummer toe te voegen. Misschien zoek ik niet goed of het is niet mogelijk The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Morgothzz Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Met 1-4 Rename kan je renamen en in de advanced mode kan je bij insert/append een nummer meegeven die automatisch oploopt. Regards 'Life Is A Joke'
Morgothzz Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Nog een mooie kleine gevonden die kan autonummeren op elke plaats. LupasRename Regards 'Life Is A Joke'
ericb Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Met Bulk Rename Utility http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php lukt wel wat je wilt: sorteer de files random en nummer ze. Een 2e keer moet je wel eerst de vorige nummering verwijderen maar dat is ook geen probleem. Eric Only those who know the secret can read a stream of bytes
ericb Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Ook PFRANK (http://www3.telus.net/pfrank/) heeft de mogelijkheid een random getal voor de naam te zetten. Eric Only those who know the secret can read a stream of bytes
chrisch Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Origineel bericht van: ericb Ook PFRANK (http://www3.telus.net/pfrank/) heeft de mogelijkheid een random getal voor de naam te zetten. Hé, thanks, dit is echt een goed programma!!! ) Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
theparasol Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Niet gratis maar wel goedkoop: Tag & Rename
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen