Ga naar inhoud


Terras uitbreiden


REPLAY

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden,

 

Ik wil graag een terras aanleggen op het dak van de aanbouw (van de eetkamer). Op de keuken (ook een aanbouw) is reeds een terras aanwezig, deze wil ik dus uitbreiden door het dak van de eetkamer er bij te betrekken. Er is echter een probleem: het dak van de eetkamer is, denk ik, niet stevig genoeg. Is er een manier of een constructie te bedenken om het dak als nog te verstevigen?

Heeft iemand een idee of een tip?

 

Thanks,

 

REPLAY

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of gewoon boven op het dat eerst een paak kleine stalen balken leggen bv HEB-100 of 120. Voor een overspanning van 3 meter is dit meer dan genoeg. Daarop dan de vloer maken. Kan zijn dat je terras alleen iets hoger komt.

Trouwens:Hoe wil je daar een tafel plaatsen van 3,5 meter? laugh

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Of gewoon boven op het dat eerst een paak kleine stalen balken leggen bv HEB-100 of 120. Voor een overspanning van 3 meter is dit meer dan genoeg. Daarop dan de vloer maken. Kan zijn dat je terras alleen iets hoger komt.
Trouwens:Hoe wil je daar een tafel plaatsen van 3,5 meter? laugh


als je tafel langwerpig is, kun je hem diagonaal plaatsen laugh

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zelf aan het bestaande dak gaan klooien, maar b.v. houten baddingen om de 50 cm leggen op de zijmuren, als die tenminste stevig genoeg zijn. En daar over heen weer een vloertje leggen met planken die iets van elkaar af liggen zodat de ventilatie blijft bestaan. Als je die vloer namelijk helemaal dicht maakt kan het bestaande dak niet ventileren en krijg je rot.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel heren, de afmetingen zijn 5m x 3m.

Aan de bestaande dak wil ik niet gaan klooien, ik betwijfel of de muren ook stevig genoeg zijn om extra gewicht te dragen ( eensteens muur) Ik zat zelf te denken om stalenbalken te gebruiken die in de oude achtegevel gaan en aan de andere kant in de grond van de tuin.

Ik heb een tekening gemaakt van hoe de constructie er uit zou moeten zien, ik hen alleen geen idee of dit wel gaat werken....

 

GRT,

REPLAY

post-18003-1318259650,1139_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens bij de bouwmarkt vragen naar BAT ijzers. Je zou b.v. een houtenbalk op de oude gevel kunnen bevestigen met keilbouten. Op die houten balk monteer je vervolgens de BAT ijzers, daarin kan je dan weer andere balken inhangen die lopen van je oude gevel naar het eind van je aanbouw. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel, en ik ken ook je situatie niet. Maar misschien als je die ijzers ziet, krijg je misschien een idee wat ik bedoel.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Replay

Volgens eigen zeggen heb je slechte ervaring met aannemers,naar ik aanneem wil je het dus zelf gaan uitvoeren.

Uw idee van het stalen frame lijkt wellicht uitvoerbaar, maar... je moet iemand met kennis van zaken inschakelen om een behoorlijke tekening te maken met de noodzakelijke berekeningen ook wat de fundering betreft.

 

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult enkele zaken moeten weten

om te kunnen advies uit te brengen

 

Is de aanbouw (nu bestaand) destijds volgens de regels berekend qua belasting?

MAW is er rekening gehouden met een veranderlijke belasting van 2,5 Kn/m2 of enkel die ene brandweerman als puntlast?

 

de normen nu zijn overigens wat dat betreft behoorlijk zwaarder geworden voor daken bij nieuwbouw alsmede de veiligheidsfactor is t.o.v vroeger drastisch verhoogd

 

en is de aanbouw destijds legaal aangevraagd als bouwvergunning?

 

heb je eventueel hoogte genoeg om een extra onderslagbalk aan het plafond te plaatsen en kan die middels twee kolommen doorgezet worden naar de fundering van de aanbouw?

(maar ook of die funderng van de aanbouw dat extra gewicht wel aankan)

 

is je eensteens muur (een steen is 210mm) van deugdelijke baksteen of vuilwerk klinkers?

 

maak eens enkele foto's, daaraan kan ik al heel veel meer vaststellen en de haalbaarheid bepalen.

 

ik trof een aardige analyse over specifiek de aan te nemen belasting die een dakterras oplevert

word document

 

met wat denkwerk zal het altijd wel haalbaar zijn, maar dan is de financiele haalbaarheid nog niet beantwoord...

 

cheers

 

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...