Ga naar inhoud


laptop draadloos aansluiten op draadloos modem


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben vanaf nu de (gelukkige) bezitter van een hp Pavilion type dv 9755ed nu wil ik deze verbinden met mijn draadloze router merk asus type WL 500G premium maar ik weet niet meer hoe dit gaat.

ik heb reeds in het verleden een andere laptop draadloos verbonden en dit werkt prima.

maar ja helaas ben ik dus vergeten hoe.

wie o wie helpt mij even?

alvast bedankt voor de reaktie

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie je wel draadloze netwerken?

Kan je op die van jezelluf klikken?

 

Als er dan om een Key of sleutel word gevraagt kan je deze proberen:

 

"hetisnietzoslimommijndraadlozewachtwoordsleutelnietopteschrijven"

 

Anders word het resetten.

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ik kan mijn netwerk wel zien en er op klikken dan komt het bericht onbeveiligd netwerk als ik er dan op klik er kan geen verbinding mee gemakt worden.

ik heb overigens de key invoeren als ik naar het ipadres van de router ga en kom dan op de router pagina.

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr
hallo,

ik kan mijn netwerk wel zien en er op klikken dan komt het bericht onbeveiligd netwerk als ik er dan op klik er kan geen verbinding mee gemakt worden.
ik heb overigens de key invoeren als ik naar het ipadres van de router ga en kom dan op de router pagina.


het gekke is overigens dat als ik netwerkcentrum > delen en verkennen netwerk detectie inschakelen wil doen deze steeds terug gezet word op nee.
als ik op de knop toepassen druk wil hij dus niet inschakelen als ik deze knop zie staat er een soort schildje in naast het woord toepassen is dit een soort firewall beveiliging en zo ja hoe hef ik dat op ?

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou laat me van het begin beginnen.

ik heb dus een gewone pc met widows vista ultimate

hier aan hangt een asus wirless router type WL-500G premium.

op de pc heb ik dus internet want onderaan in de balk rechts staat en monitor met een bolletje er in,als ik hier op klik staat daar verbonden met netwerk toegang lokaal en internet.

nu heb ik net een laptop gekocht waar ook windows vista premium op staat.

nu zou ik dus graag wirless met deze laptop willen internetten.

als ik daar onder op de balk kijk zie ik een monitor met een rood kruis er door,als ik daar op ga staan zie ik staan : niet verbonden er zijn draadloze netwerken beschikbaar.

als ik op dat monitorretje druk dan krijg ik een scherm verbinding met netwerk maken,hier staat ook het draadloze etwerk wat ik op mijn gewone pc heb ingesteld.

als ik op verbinden druk dan krijg ik een scherm dat er geen verbinding gemaakt kan worden,bij probleem vaststellen kan het probleem niet gevonden worden.

ik heb het idee dat ik nog iets op de laptop moet instellen maar ik weet dus niet wat.

wie zou mij kunnen helpen ?

 

gr peter

 

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok. Als je je netwerk wel ziet zou je in principe verbinding moeten krijgen. Je moet dan een scherm krijgen waar je de key in moet tikken voor zover je netwerk beveiligd is. Weet je zeker dat het je eigen netwerk is die de lap ziet? Het gebeurt vaker dat er meerdere routers in beeld komen met dezelfde (standaard) SSID.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet het zeker dat het mijn netwerk is want heb een speciale naam gegeven aan mijn netwerk ik krijg geen scherm om key in te vullen dus.

hij geeft wel aan de het een onbeveiligd netwerk is maar zie geen veld om key's in te vullen want het programma zegd dat hij geen verbinding kan krijgen met het netwerk.

ik sprak iemand die zij dat je de router naar je mac adres van de laptop maar ik weet dus niet hoe dat moet.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ligt gewoon aan vista heb diverse pc`s hangen in een netwerk draadloos en bedraad waarvan drie met vista 2 pc`s en een laptop

onder vista constant problemen om verbinding te maken kan geen netwerk vinden kan netwerk niet aanmelden

zelfs de pc die met een kabel aangesloten staat geeft problemen om verbinding te maken met de modem

met xp nooit last gehad maar nu gek wordt je ervan

al terug geweest naar de winkel met die pc kon ook niks vinden waarom het netwerk niet werkte

vista opnieuw geinstaleerd tijdje geen last gehad

maar nu twee maanden verder begint het weer

denk erzelf over om maar weer naar xp over te stappen

grtz koka

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke allemaal,

 

probleem opgelost via dos mac adres opgezocht in de router toegevoegd en draaien als een tierelier.

nu een pc en twee laptops op internet.

na twee dagen muggelen en boards bezoeken alles werkend .

als iemand een asus router probleem heeft raad ik ze aan op het board van asus te kijken zitten mensen die asus routers bezitten dus weten waar ze het over hebben.

een ieder hier bedankt voor de support en het mee denken.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin eerst zonder beveiliging van het draadloze netwerk. En zorg dat je modem/router zichbaar is. Dat staat standaard meestal aan. Dan met je laptop verbinding zoeken. Dan moet je verbinding krijgen. Moch er een ander onbeveiligd netwerk in de buurt zitten, dan zou je daar ook nog kunnen proberen verbinding mee te krijgen. Lukt de verbinding met je eigen moden/router, dan kun je met de beveiliging aan de gang zoals in de handleiding van je modem/router staat aangegeven. Dan pas moet je weer met je laptop verbinding zoeken en b.v. sleutels invoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...