puk5600 Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Ik heb vandaag mijn bestelde Triax tds polarmount binnen gekregen en je weet wel dat die meteen geinstaleerd moet worden. Maar nou gaat hij niet verder dat 30 west nou zou dat moeten kunnen maar dan kan ik de actuator niet meer vastmaken. Zie foto's Hier staat hij op 30 west met ingeschoven actuator.
Gast jaja Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Het punt waar de actuator scharniert aan de paal kan dat niet een beetje verlengt worden, dan kun je hem iets lager zetten.
puk5600 Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Nee dat zou alleen kunnen als ik zelf een nieuwe beugel zou fabriceren maar dan zit ik weer met het schanierpunt aan het bewegende deel. Dit mag niet recht op elkaar komen staan want dan drukt hij hem stuk.
Gast Jani 1 Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Op de triax site staat ook dat deze polarmount voor + - 30 graden (oost/west) is. Hier doe je dus niks aan.
Gast jaja Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Origineel bericht van: puk5600 Nee dat zou alleen kunnen als ik zelf een nieuwe beugel zou fabriceren maar dan zit ik weer met het schanierpunt aan het bewegende deel. Dit mag niet recht op elkaar komen staan want dan drukt hij hem stuk. Je moet natuurlijk zorgen dat dit niet gebeurd. Ik weet niet hoever de schotel nog kan doordraaien. Als hij nog verder kan draaien dan kun je bijv. de bovenste bevesting nog iets langer maken, dit in combinatie met het onderstuk. Ik zou zeggen even uitproberen.
Gast Jani 1 Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Zo aan de foto's te zien kan de schotel nog wel 10 graden draaien (zonder actu.).Wil je dit met de actuator doen zal je aan de paal zelf een bevestiging van de act. kunnen maken die wel heel dicht op de paal moet staan. Gevolg is waarschijnlijk dat de oostpositie daaronder zal lijden. Andere polarmount is een betere oplossing. De triax pm ziet er erg dun uit. Zou er niet te veel aan prutsen. Die maat actuator is sterk genoeg om de mount aan gort te draaien.
puk5600 Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Origineel bericht van: Jani 1 Zo aan de foto's te zien kan de schotel nog wel 10 graden draaien (zonder actu.).Wil je dit met de actuator doen zal je aan de paal zelf een bevestiging van de act. kunnen maken die wel heel dicht op de paal moet staan. Gevolg is waarschijnlijk dat de oostpositie daaronder zal lijden. Andere polarmount is een betere oplossing. De triax pm ziet er erg dun uit. Zou er niet te veel aan prutsen. Die maat actuator is sterk genoeg om de mount aan gort te draaien. Klopt daar ben ik ook al achter ( ik zat per ongeluk aan het knopje calibrate op mijn digisat pro en draaide hij dus door naar oost maar ook verder als hij kon gelukkig was de stekker bij de hand dus snel eruit getrokken. Maar ik zal dus een andere polarmount moeten tja het is niet anders. Wel handig als webshops er zoiets dan bij zetten. Kijken of ik hem nog retour kan doen. Bedankt tot zover.
Gast jaja Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 De actuator kun je instellen dat hij niet te ver gaat. Dit kun je mechanisch in de actuator zelf. Dan draait het zaakje niet kapot. Je kunt hem wellicht ook electronisch instellen dat hij niet te ver gaat.
Gast Jani 1 Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 aantal graden staat er meestalhelaas niet bij maarals het er bij staat klopt het vaak ook nog niet. Fabrikanten geven meestal wel de juiste data meestal als geheel getal bijv. 120 graden. dat is dan +- 60 graden. De naamloze polarmounts zijn onmogelijk in te stellen (heb zelf zo'n ding).Als het gelukt is werken ze wel goed. Range ligt meestal rond de +- 55 of 60 graden.
puk5600 Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Dus dan kan ik beter alles weer terug op mijn moteck schroeven. Ik kan van 70 tot 70 visueel kijken ivm bomen enz. nou dan wil ik daartussen ook zon beetje alle mogelijke satellieten ontvangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen