Ga naar inhoud


Meest gebruiksvriendelijke remote control ??


Digipaps

Aanbevolen berichten

Graag zou ik de ervaringen willen weten van afstandsbedieningen die geschikt zijn voor diverse apparatuur, maar dan in de wat hogere prijsklasses...zoals b.v. de Harmony 1000, Philips pronto enz..

 

wat zijn de ervaringen?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kocht lang geleden wat destijds zo'n beetje net onder de top-klasse te koop was, eerst de Philips SBC RU 880, later de One For All Kameleon 6. In het begin was het erg leuk om mee te spelen, maar op de lange duur ga je je toch steeds ergeren als je denkt hem op het goede apparaat te hebben staan, dus niet, en daardoor geef je onbedoeld een foutieve instructie. Je denkt de TV uit zetten en zet de tuner uit midden onder een opname, en dat soort ongein.

 

Ik weet het, 4 -6 afstandbedieningen is rommelig en lastig om je heen, maar ik weet feilloos welk apparaat ik bedien, en welke instructie ik geef.

 

Als er eens een universeel apparaat komt waar alle knopjes van alle apparaten zonder omweg allemaal tegelijk beschikbaar zijn?

 

Maar voorlopig niets voor mij.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang met de Philips SBC RU 880 gewerkt.

Die vond ik eigenlijk heel erg fijn; ook RF (voor de verlichting)werd ondersteund.

De dreamboxcodes wil hij echter maar niet lekker slikken, en ook die van mijn nieuwe Panasonic plasma vind ie niet echt fijn.

 

Dus, een paar maanden geleden de kameleon all-in-one 8508 genomen; de nieuwste generatie.

Ziet er mooi uit, en echt alle codes zijn heel goed te programmeren.

Minpunt, hij ligt niet echt goed in de hand (is eigenlijk te breed; heb toch geen kleine handen) en is van RVS wat een beetje vreemd aanvoelt.

En hij verbruikt (door de verlichte tiptoetsen) heel veel batterijen; ben nu al aan mijn 2e set bezig...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: likus
Ik heb jarenlang met de Philips SBC RU 880 gewerkt.

Die gebruik ik nog steeds (inderdaad niet voor de Dreambox).

Origineel bericht van: likus

Dus, een paar maanden geleden de kameleon all-in-one 8508 genomen; de nieuwste generatie.


Bedoel je de 8308? Anders zou het de 5e generatie moeten zijn en volgens de site zijn ze nog maar bij de 3e...
Ik zit er aan te denken om deze ook aan te schaffen. Werken alle toetsen voor de Dreambox bij jou?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het de 8308...ik had m op dat moment niet bij de hand; deed het uit mijn hoofd.

 

En alle toetsen werken prima.

Niet genoeg ruimte voor alle toetsen na het instellen van het apparaat op de PVR-knop, maar de rest heb ik er gewoon bijgeleerd.

Het werkt wel allemaal prima; de DB heeft ook zoveel knoppencrazy

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...