Gast gerard0610 Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Origineel bericht van: duc748 ik heb mijn 8/1 nu zo ingesteld [zie bijlage] dat hij nu meteen beeld geeft als ik de tv aan zet...... Hallo, Bedankt voor deze info. Mag ik uit deze instelling concluderen dat je deze instelling gebruikt met: - slechts 1 (8/1) switch? - 4 LNB's aangesloten op LNB ingangen 1 t/m 4 van de 8/1 switch? - Dat de ingangen 5 t/m 8 van de 8/1 switch, NIET worden gebruikt? Zo ja, dan kan ik het volgen. Zo niet, dan kan ik vermoedelijk iets van "jou" leren. En ik ben altijd in om iets te leren Groet Gerard
Roodkapke Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Als het een goed type is kun je gewoon doornummeren. Dus 1.1 > lnb 5 > input 5 enz. PLinux member
Gast gerard0610 Geplaatst: 6 maart 2008 Geplaatst: 6 maart 2008 Roodkapje: Bedankt voor de info. Met het doornummeren heb ik nog niet gewerkt. Dit weten we dus ook weer Aan Duc748: Met het gebruik van de diverse images heb ik geen ervaring. Ik gebruik Iolite zoals je gezien hebt. Vraag: bij de Image die je nu gebruikt zijn bullet knoppen geactiveerd als een Kruis doorheen staat of juist als ze gekleurd zijn. Groet Gerard
duc748 Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Geplaatst: 3 april 2008 hoi gerard0610 ken je mijn nog, hoe is het met je?? ik laat nog even weten hoe de status is hier. 1X Spaun SUR 420 uncommitted DiSEqC 4/1 WSG 4X MaxDigital DiSEqC switch 4/1 deze combinatie werk nu perfect. LNB0: A/A - UC 1 LNB1: A/B - UC 1 LNB2: B/A - UC 1 LNB3: B/B - UC 1 LNB4: A/A - UC 2 LNB5: A/B - UC 2 LNB6: B/A - UC 2 LNB7: B/B - UC 2 LNB8: A/A - UC 3 LNB9: A/B - UC 3 LNB10: B/A - UC 3 LNB11: B/B - UC 3 LNB12: A/A - UC 4 LNB13: A/B - UC 4 LNB14: B/A - UC 4 LNB15: B/B - UC 4
Gast gerard0610 Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Origineel bericht van: duc748 hoi gerard0610 ken je mijn nog, hoe is het met je?? Jazeker, Ik zie je naam op de diverse plaatsen steeds voorbij komen. Leuk om elkaar te informeren en te helpen. Origineel bericht van: duc748 hoi gerard0610 ik laat nog even weten hoe de status is hier. 1X Spaun SUR 420 uncommitted DiSEqC 4/1 WSG 4X MaxDigital DiSEqC switch 4/1 deze combinatie werk nu perfect. . Super dat je even een Feedback geeft. Ik vind het altijd fijn als mensen elkaar even informeren hoe het afgelopen is. Dan kunnen we van elkaar leren nietwaar. Jammer dat we er met de 2 keer 8/1 schakelaars er niet uit gekomen zijn. Vreemd, maar misschien kan ik nog eens een keer de reden achterhalen. Verder zou ik graag toch weer even het oude probleem ophalen die we zijdelings in dit draadje besproken hebben. Het is wel of the topic. Het gaat over schakel van de DiSeqC switchen en wel: -Prbleem 1 (had/heb jij ook dacht ik): dat deze het niet doet als je van een bepaalde satelliet/LNB/DiSeqC uitgang komt. Als je van andere komt dat schakelt hij wel. - Probleem 2 (had/heb jij niet dacht ik): als ik (in mijn geval) van een zender op 19E naar een op 13E ga en dan weer terug naar 19E. Dan krijg ik geen lock meer. (60% signaal en heel grote BER). Ga ik echter van een zender op 13E even naar een zender op 23E en dan naar 19E dan heb ik daar WEL beeld. Is probleem 1 nu bij jou over? Dit d.m.v. de door jou gebruikte Image? (welke?) Probleem 2 (of een variant daar op) heb jij niet? Zo niet dan laat het even weten dan kunnen we een nieuwe Topic starten. Dan houden we het zuiver. Groet Gerard
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen