Gast M4RTiN Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Vandaag had mijn zus het over uitzending gemist, en dat ze dat liever op TV keek. Ze heeft een dreambox en ik wist dat het vast wel met VLC om te zetten was. Maargoed om haar 10 handelingen te leren is de lol er voor haar ook gauw af. Daarom bedacht ik een systeempje in php dat als je een url in plakt van de site, dat mijn script VLC automatisch aanstuurt. Het enige wat je moet hebben is VLC op je windows pc (de rest niet getest) zonder moeilijke installatie. Ik heb het script vandaag getyped en het lijkt perfect te werken! De installatie is als volgt: Stap 1: zorg ervoor dat je VLC hebt Stap 2: surf naar http://m4rtin.dnsalias.net/uitzending2dream/ Stap 3: Type een pad bij: Lokaal opsla pad: (controleer dit ff op je pc) Stap 4: Plak een internet stream van bijv. uitzending gemist bij het veld Stap 5: Druk op de knop omzetten Dan zal er een m3u file worden aangeboden die je direct met VLC kan openen, en het omzet proces zal worden gestart!! Het mooiste is dat je bij Stap 3 een pad gebruikt zoals bij mij: "\\dreambox\Harddisk\Uitzending gemist\" Dan slaat VLC de stream direct op de dreambox op, en kun je direct gaan kijken! Dit wou ik ff met de rest delen, doe je voordeel ermee Gr. Martin
dAF2000 Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Weer zo'n leuk initiatief van je! Je zus houdt blijkbaar erg van een KRO serie
Littlesat Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Echt een geweldig idee(!!!) Als het goed is kan je op de dreambox ook pnp draaien... Mischien kan de website dan ook op de eigen dreambox of in ieder geval op je eigen PC. Dan ben je niet meer afhankelijk van jouw website. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
johndegr Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Martin, Hoe kan ik het opstarten afdwingen voor videolan? Had al geprobeert, de toevoegingen naar videolan te laten verwijzen, echter wil de gemaakte stream dit naar mijn windows player zetten en deze ondersteund dit niet. John
Gast M4RTiN Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 In Firefox kan ik kiezen, maar in internet explorer zou ik het niet weten hoe dat werkt ? vast iets met bestandstypes in de voorkeuren!
Gast M4RTiN Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Ik moet alleen nog even een check maken voor geldige stream url's, want zo te zien snapt niet iedereen welk type url te moeten pakken. Dat geeft natuurlijk ook niets, maar anders werkt het niet
johndegr Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Martin, Ben er wel achter waarom media player opstart en niet voor alle andere formats.Kijkt naar m3u en deze stond niet op videolan player. Alleen nog wat verduidelijking over de url's, hoe deze te kopieren. Groetjes, JOhn
Gast M4RTiN Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Hoe je die kopieerd is als volgt: Je gaat gewoon naar uitzending gemist als normaal, en klik op een stream als je hem normaal zou willen gaan bekijken. Als hij eenmaal afspeelt, doe je rechtermuisklik *op* de stream, en dan properties/eigenschappen. Dan staat er een url die je met een dubbelklik kan selecteren en dan kan kopieëren. De goede url hebben meestal een extentie zoals .asf of .asx enzo Voorbeeld FOUT: http://player.omroep.nl/?aflID=6566964&md5=08dc334161ae315f6c8bdfb8ae004fe9 Voorbeeld GOED: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/KRO/serie/KRO_1236964/KRO_1280471/bb.20080224.asf
edje-ken Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Mischien komt het omdat ik blond ben maar ik snap het nog niet helemaal. Als ik alles volg krijg ik inderdaad de m3u file. deze kan ik dan opslaan. tot dusver is het simpel. maardan als ik dan dubbelklik op de m3u file start me vlc op en laat hij de video zien. maar der word niks op me hd geschreven. is dat de bedoeling ?? Volgens mij niet want anders zou je net zo goed op de uitz.gemist site kunnen blijven edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Gast M4RTiN Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Heb je wel een goede opsla pad aangegeven ? Als het niet werkt is het handig om "toon" en dan "berichten" aan te klikken om te zien waar het evt. mis gaat.
edje-ken Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 als ik toon bericht doe zie ik inderdaad iets wat wel kan duiden op het feit dat het niet weggeschreven word. playlist error: m3u EXTVLCOPT parsing is disabled for security reasons. If you need it and trust the m3u playlist you are trying to open, please append --m3u-extvlcopt to you command line. eens even uitzoeken wat ik nou waar moet plaatsen/toevoegen. en dan probeer ik het nog een keer. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
edje-ken Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 nou ik zie het niet. ik zie geen command line waar ik --m3u-extvlcopt kan neerzetten. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Gast M4RTiN Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Das een beetje vreemd, ben ik nog nooit tegengekomen, misschien wordt dat wel het nieuwe beleid van VLC. Je kan deze instelling alleen in het configuratie bestand bewerken denk ik: Start > zoeken > vlcrc > bewerken met wordpad > voeg regel toe: m3u-extvlcopt=1 Zou moeten werken
edje-ken Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 ik ga het eens proberen. uiteraard laat ik weten of dit werkt. edje edit : Het bestandje even opgezocht en de regel staat er in. even het # weggehaald en de 0 op 1 gezet. nu word er netjes een file weggeschreven op de hd. Dat is dus goed. nu verder testen maar volgens mij is dit een mooi scriptje en gaat het hier vaker gebruikt worden. thanks edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen