Ga naar inhoud

[all] Weer een scriptje bedacht! [ditmaal voor uitzending gemist etc.)

Aanbevolen berichten

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

hij is te vinden met zoeken als je ook in verborgen bestanden zoekt.

Maar hij staat op de volgende plek

c:/Documents and settings/jouwnaam/Application data/vlc/vlcrc

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

bedankt voor het delen van je scripts...

ben hier weer heel blij mee..

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Geplaatst:
Origineel bericht van: M4RTiN

Het mooiste is dat je bij Stap 3 een pad gebruikt zoals bij mij: "\\dreambox\Harddisk\Uitzending gemist\" Dan slaat VLC de stream direct op de dreambox op, en kun je direct gaan kijken!
Gr. Martin

Martin bedankt voor deze leuke optie, maar er gaat iets fout als ik rechtstreeks op de dreambox wil wegschrijven. Op de PC gaat het goed...

Dit heb ik als pad ingevoerd.
"\\dreambox\hdd\movie\"
Dit geeft de volgende foutmelding:

access_output_file error: cannot open `\\dreambox\hdd\movie\De wereld draait door(2008-02-27).ts' (Permission denied)
main warning: no sout access module matching "file" could be loaded
stream_out_standard error: no suitable sout access module for `file/ts://\\dreambox\hdd\movie\De wereld draait door(2008-02-27).ts'
main warning: no sout stream module matching "std" could be loaded
main debug: destroying chain... (name=std)
main debug: destroying chain done

Vraag: Hoe en waar in VLC moet "\\dreambox" instellen voor het IP adres en toegang(paswoord) ??

Henniek....

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Geplaatst:

verreiste dan is dat je samba wel aan hebt te staan

Wat gebeurt er als je in de verkenner bladert naar \\dreambox ? eerst ff de url controleren voordat je hem gebruikt, (geld in veel gevallen trouwens)

Geplaatst:

je kan ook gewoon een directory delen op je windows en de dreambox erheen laten mounten, info vind je veelvuldig op dit forum.

en dan kun je de omzetting dus gewoon op je pc zijn harddisk uitvoeren.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Geplaatst:

Een tijdje terug heb ik beschreven hoe je heel eenvoudig direct vanuit Firefox programma's van uitzendinggemist.nl naar je dreambox kan streamen (zie #1147360 - 24/06/06 01:41 Gelukt om uitzendinggemist.nl via DB af te spelen **** ). Je kiest bij uitzendinggemist.nl gewoon voor het afspelen van een uitzending. Door de MediaPlayerConnectivity-plugin start Windows Mediaplayer niet maar een scriptje. Daar kan je vervolgens kiezen voor streamen naar de Dreambox (die na 25 sec automatisch gaat spelen) of voor het wegschrijven naar (netwerk)disk. Halverwege het draadje staat het meest recente scriptje. Verder heb je en Wget nodig en natuurlijk VLC. Je moet wel een beetje handig zijn en het draadje goed doorlezen.

Geplaatst:

Hallo Martin,

Werkt perfect, maar heeft het probleem dat hij blijft opnemen.

als de uitzending opgenomen is begint hij vrolijk opnieuw op te nemen en dus vanaf 0 MB opnieuw te schrijven.

Hoe los ik dat probleem op?

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Geplaatst:

ja dat werkt gewoon, staat ook op de site wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: M4RTiN
ja dat werkt gewoon, staat ook op de site wink

Bedankt, maar ik zag het iets te laat....stom van mij blush

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

Gast satkijker7020
Geplaatst:

Ik ben al heel lang bezig om de stream van uitzending gemist op de dreambox te krijgen.

Tot nu toe tevergeefs

Met dit draadje gaat het me bijna lukken!

Ik ben zover dat ik de ts file op de hd van de computer kan downloaden.

Nu wil ik hem direct naar de dreambox 7020 downloaden.

Ik krijg het echter niet voor elkaar.

Ik begrijp dat je het pad naar de dreambox moet invullen.

Hoe kan ik vanuit windows met de verkenner de mijn dreambox benaderen? Zodat ik dan het pad kan zien wat ik in moet vullen?

De dreambox hangt wel in het netwerk maar ik kan hem bij mijn netwerklocaties niet vinden.

Wel kan ik een netwerkverbinding maken maar dat doe ik via ftp.

Wie kan mij vertellen hoe ik de dreambox juist in het netwerk hang zodat ik vlc direct naar de box kan laten streamen?

Gast satkijker7020
Geplaatst:

Inmiddels heb ik begrepen dat samba moet draaien op de dreambox.

Dat heb ik gedownload in de dreambox.

Box startte opnieuw op

Ik maak dus een nieuwe netwerk drive aan.

maak contact met ipadresdreambox\media\hdd.

Dan wordt er een inlogscherm getoond en ik moet een wachtwoord invullen.

Wachtwoord is niet root of dreambox.

Wie weet hoe ik dan verder moet?

Of zoek ik het in de verkeerde hoek?

Satkijker

Geplaatst:

Dat is een wachtwoord van je samba mount. Je zal eens moeten kijken of je deze kan instellen in een configuratie file van samba.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Gast satkijker7020
Geplaatst:

Het is me gelukt om via dit draadje uitzending gemist op de dreambox op te slaan en te bekijken.

Nu denk ik, het moet dan toch ook mogelijk zijn om zonder gebruik te maken van de site de stream naar de dreambox te sturen?

Ik krijg het echter zelf niet voor elkaar om VlC zo in te stellen als de site dat blijkbaar doet.

Wat ik ook probeer, telkens kan het bestand niet gelezen worden, of er is geen geluid .....

Wat zijn de juiste instellingen in vlc versie 0.8.6.e om zonder gebruik te maken van de site de stream op te slaan?

Ik heb niets tegen de site hoor smile maar ik wil gewoon weten wat ik niet goed doe.

Mvg

Satkijker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen