The Iron Maiden Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Hallo, Ik heb een acer laptop en ik wil een ghost image terug zetten naar de laptop. Hiervoor moet ik de laptop opstarten in DOS mode en vervolgens Ghost starten om de gewenste image terug te zetten. Als ghost een paar minuten bezig is, dan schakelt de laptop zich spontaan uit. Ook als ik de laptop opstart in DOS mode en vervolgens niks doe, schakelt de laptop zich na een paar minuten uit. Het ligt dus niet aan Ghost. Als ik windows start, dan blijft alles normaal werken. Wie weet wat de oorzaak hiervan kan zijn. Nu kan ik dus geen image terug zetten vanuit DOS... Ik denk zelf dat het mogelijk aan warmte ontwikkeling ligt, en de laptop zich daarom zelf uitschakelt. In WIndows draaien er driver die er voor zorgen dat de processor niet warmer wordt dan nodig is, in dos mode draaien deze drivers niet. Iemand suggesties?? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Simean Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Heb je hem aangesloten op netstroom ? In de BIOS zijn dikwijls ook instellingen ivm power saving. ga daar maar eens een kijkje nemen. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
The Iron Maiden Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Ja, de laptop hangt aan netstroom The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Ome Merde Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 ghost schrijft logfiles weg, kan je die traceren en evt. hier posten ? merDe deze ruimte is te huur
The Iron Maiden Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Het probleem zit niet bij Ghost, want ook als ik ghost niet start, dan schakelt de laptop (zonder reden) na enkele minuten uit. Maar ik zal kijken of ik iets kan vinden in de logfiles mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Ome Merde Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 en als je in dos boot zonder ghost te starten, valt ie dan, na verloop van tijd, ook uit ? merDe deze ruimte is te huur
WPW Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Haal de batterij er eens uit. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
The Iron Maiden Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Hallo, Het lijkt erop dat het een thermisch probleem is. Ik heb de laptop vannacht uitgezet en netvoeding eruit gehaald. Na ongeveer 10 uur "afkoelen" nog eens geprobeerd en meteen in DOS geboot. Nu heb ik wel de image kunnen terugzetten, zonder dat de laptop uitvalt. Ok na het terugzetten van de image bleeft de laptop nog minstens 15 minuten draaien. @WPW Ik zal morgen eens de laptop weer "opwarmen" en dan de batterij een paar minuten eruit halen. Even testen of het probleem dan ook verholpen is. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Simean Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Heb je ook al eens in de BIOS gekeken of je daar de waarden niet kan aanpassen ? En eens checken voor een BIOS update wil ook wel eens helpen, mogelijk andere instellingen voor je koeler. trouwens.. doen alle koelers het nog? kan je 9/10 ook checken in de bios.. RPM succes Davy Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
The Iron Maiden Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Geplaatst: 1 maart 2008 @WPW Ik heb de batterij eruit gehaald, maar het probleem blijft bestaan... En in de bios kan ik geen instellingen vinden voor power management of ventilator instellingen mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
theparasol Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Ik weet van een type laptop van ander merk dat de ventilator niet inschakelt onder bepaalde omstandigheden. Foutje in de bios. Zou best kunnen dat jouw laptop ook een seintje van besturingssysteem verwacht om de fan in te schakelen. Check even op de website van acer of er een recentere bios beschikbaar is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen