Ga naar inhoud


Schotel op 2 TV's


angelsport

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik weet niet of ik op de goede forum zit maar ik vraag toch het volgende.

Ik heb een Dreambox 7000 en een draaibare opstelling nu is mijn vraag; Ik heb namelijk een tv beneden en een boven maar wil ook boven via de schotel kijken. Kan ik dan met een 2de decoder boven, dan ook de schotel draaien? Of kan het alleen maar beneden. Kan het alleen maar met een Dreambox of met elke andere decoder? Wie oh wie kan mij hier een antwoord op geven.

Met vriendelijke groet,

 

Angelsport.

DM800HD SE  CCcam 3.2 - 90cm Triax - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


De rotor bedienen kan maar met één disecq 1.2 of USALS sat receiver. De andere sat receiver moet dan verplicht meekijken op dezelfde sateliet. ( ervan uitgaande van een twin LNB op de rotor schotel ).

 

De sat-receiver, waarmee de rotor draait is dan ook aangesloten op de rotor. De andere alleen op de twin LNB.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Als je niet op beide TV's tegelijk gaat kijken kun je ook gebruik maken van een videozender om het TV + ab signaal te verplaatsen. Evt. met een lange kabel als de videokwaliteit belangrijk voor je is.


Dat is goed nieuws maar ik ben wel een leek wat dit betreft zou je misschien wat duidelijker kunnen zijn want ik begrijp het niet helemaal wat je bedoeld.
Angelsport

DM800HD SE  CCcam 3.2 - 90cm Triax - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de tweede ontvanger ook doorlussen vanaf de hoofdontvanger. Op de LNB-out aansluiten, dus.

Daarna kun je met beiden de rotor bedienen. Meestal moet de hoofdontvanger in de 'stand by-stand' staan.

 

Dit is vooral bruikbaar als je 's avonds in de woonkamer kijkt, en 's nachts of 's ochtends in de slaapkamer. Tegelijkertijd met twee TV's naar verschillende satellieten of transponders is dus NIET mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: angelsport
het is dus wel mogelijk om onafhankelijk van elkaar te kijken en de motor te bedienen.
Angelsport.

Niet helemaal: je kijkt beneden óf boven, en kunt de rotor ook beneden óf boven bedienen. Met de doorgeluste ontvanger kun je wél meekijken naar de zender waar ze beneden naar kijken.
Volgens mij zelfs ook naar de alle zenders op de transponder/frekwentieband waar ze beneden naar kijken. Dus beneden Nederland 1, en boven Nederland 2. Maar dat weet ik even niet zeker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Auggie
Origineel bericht van: angelsport
het is dus wel mogelijk om onafhankelijk van elkaar te kijken en de motor te bedienen.
Angelsport.

Niet helemaal: je kijkt beneden óf boven, en kunt de rotor ook beneden óf boven bedienen. Met de doorgeluste ontvanger kun je wél meekijken naar de zender waar ze beneden naar kijken.
Volgens mij zelfs ook naar de alle zenders op de transponder/frekwentieband waar ze beneden naar kijken. Dus beneden Nederland 1, en boven Nederland 2. Maar dat weet ik even niet zeker.



Auggie Bedankt voor je antwoordt kan je mij alleen nog even vertellen hoe ik dat moet doorlussen en wat ik dan eventueel nodig heb?
Angelsport

DM800HD SE  CCcam 3.2 - 90cm Triax - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een extra CI-ontvanger kopen, en die aansluiten op de LNB-out van de hoofdontvanger. Ik ken jouw ontvanger niet, maar in de gebruiksaanwijzing staat vast wel of er een extra ontvanger op aangesloten kan worden.

Ook moet je een extra canal digitaal-kaart hebben, of gaan knutselen met kaart-sharing tussen je ontvangers, als je boven abonneezenders wilt zien.

 

***

Simpeler en veel goedkoper is, zoals hierboven gezegd, de extra TV op de ontvanger beneden aan te sluiten met een videozender (iets van 50 euro bij een bepaalde supermarkt!) die dus ook het afstandsbedieningsignaal doorgeeft (en dus de rotorbediening van de ontvanger). Of leg een coax-kabeltje of scartkabel en koop een infrarood afstandbediening-verlenger.

In de gebruiksaanwijzing van je ontvanger staat vast wel hoe je twee TV's (of een TV en videorecorder) kunt aansluiten. Simpelste is een splitter in de antennekabel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...