Ga naar inhoud


Help! Geen signaal op Vlaamse en Nederlandse zenders


TiVe

Aanbevolen berichten

Sinds gisterenavond heb ik plots geen beeld meer op volgende zenders:

één, Canvas, VTM, VT4, Kanaal 2, VijfTV, Vitaya, Nederland 1/2/3, Nat Geo,...

Bepaalde andere zenders kan ik wel ontvangen:

Discovery Channel, Animal Planet, Cartoon/TCM, TV Oranje, BBC Prime, Private Spice, Extreme Sports,...

De datum in mijn ontvanger staat op 31/3/2008

Is er iets mis bij TV-Vlaanderen, of moet ik het probleem bij mijn satelliet-installatie zoeken?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een 'originele' TV-Vlaanderen CI-module en smartcard.

Deze steekt in mijn TV met ingebouwde DVB-S ontvanger.

Tot gisteren heeft dit altijd gewerkt, dus tenzij TV-Vlaanderen iets gewijzigd heeft, zou dit toch nog moeten werken?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk iets gewijzigd !

 

Er lopen testen met hun nieuwe EPG. Met uitval van die CI modules met oude firmware tot gevolg. Blijkbaar niet op alle ontvangers, maar bij sommige.

Het upgraden van de CI lost het probleem direct op.

Er staat een heel topic over in het CanalDigitaal forum.

 

Kijk ook hier eens http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=673

Citaat:
Het kan voorkomen dat een klein aantal abonnees problemen ervaart met een select aantal Common Interface-ontvangers n.a.v. het nieuwe EPG-signaal. Dit resulteert mogelijk in beelduitval op bijvoorbeeld de Nederlandse zenders (Nederland 1, 2 en 3)

 

Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat het probleem is gerelateerd aan het gebruik van ontvangers met oude software i.c.m. verouderde Mediaguard CI-software (v1.01.005, Firmware V1.01.01).

 

Dit probleem kan eenvoudig worden verholpen door het upgraden van de Common Interface-software of de software van de ontvanger.

Hoe je een CI kan updaten staat hier ook nog eens uitgelegd

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=305&p_faqid=571&p_created=1175712853&p_sid=mHYyjYYi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTIsMTImcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1jaSBtb2R1bGU*&p_li=&p_topview=1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn exact de versienummers die ik ook heb... dat zou het dus inderdaad wel eens kunnen zijn!

Ik zal het proberen als ik thuis ben.

Alvast bedankt!

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, 't is een Loewe. Waarom?

Het is handig dat je geen aparte sat-tuner of afstandsbediening nodig hebt. Alles zit in de TV zelf, zoals bij de analoge kabel-TV.

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar. Zonder iets te veranderen waren gisterenavond alle Vlaamse zenders terug, maar Nederland 1/2/3 en National Geographic nog niet?

Ik ga nog even het antwoord van TV-Vlaanderen afwachten voor ik een software-update van de CI-module probeer.

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond de software-update van de CI-module gedaan en het probleem is opgelost. Alle zenders zijn terug (Vlaamse, Nederlandse en Nat.Geo.)!

Bij TV-Vlaanderen hebben ze het verhaal van de EPG aanpassingen bevestigd.

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redneck eyeball
Doe toch maar die update van uw CI module, die is nog voor heel wat andere zaken ook nodig.


Ik heb dit een paar keer geprobeerd te doen met mijn inverto IDL 7000m via satelliet maar er komt altijd "update mislukt" kan ik deze ergens downloaden en dan via pc-suite updaten?
Ik zien op mijn CI kaart dat deze software van 2006 nog heeft en aangezien er in 2007 toch een update is geweest zou ik toch graag updaten(ik volgde stap voor stap de uitleg op de site van TVV).

mvg TW-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dezelfde periode had ik net hetzelfde probleem... Het is toen weggegaan, en sinds maandag was het probleem terug.

 

Aangezien ik geen officiële setupbox heb (htpc -> mediaportal) heb ik zelf wat moeten zoeken hoe deze te updaten. Voor de geïnteresseerden (met een TechnoTrend):

- zet je kanaal op BVN

- start de "Conditional Access Module" tool op

- klik op "software updaten"

... wacht enkele minuten ...

 

en je draait de laatste firmware voor je CAM module

 

hier moet ik ook aan toevoegen dat het zappen wel een pakje sneller is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...