Ga naar inhoud


Schema DSB9800 voeding gezocht


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

Heeft iemand misschien een schema voor me van de schakelende voeding van een DSB9800 ?

Iemand misschien zo'n voeding al een keer gerepareerd ?

Ik heb primair nog wel spanning, ook achter de gelijkrichter (311V gelijk)

Alvast dank,

H@nsie

 

mailto:

H@nsie.demon.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


hansie , mocht iemand je ooit een schema sturen denk dan aan mij , ik heb er al vaak naar gevraagd maar tot nu toe geen respons.

Maar nu jouw probleem.

Soldeer R 2 ( 680 K ) maar eens los en meet em dan maar eens na ( of direkt vervangen ) als de Thyrister nog goed is zal hij het hierna wel weer doen .

 

Gr. Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, alvast bedankt voor de reacties !

Ik heb R2 gemeten (los) = nog okay (680K)

@ henkvd: Welke Elco bedoel je ?

Heb je misschien nog het comp.nummer of een waarde bij de hand ?

Alvast bedankt,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Mijn voeding is helemaal kapot. Een heel stuk is helemaal bruin van de print. Nu ben ik alleen heel benieuwd welke spannings niveaus er vanaf komen. Als er iemand is die zijn werkende echostar open wil schroeven en dan even wil meten wat de spanning is van ieder draadje zou dat mooi zijn (mischien kan ie werken op een standaard PC voeding 12v, 5v, -5v en -12v) wie weet.

 

Ben benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel mazzel heb je dus niet ( PC voed. )

Gezien vanaf de voorzijde van de ontvanger :

Gnd/12V/5V/22V/3V3/33V/-5V/Gnd

draadkl. zw/ r /r / r / r / r / r / zw

Deze spanningen staan bij op de printpl. vermeld.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ten eerste bedankt voor het nameten (of heb je het van de print afgelezen). Bij mij staat er namelijk niets op de print!!! Tevens zijn mijn draadkleuren anders, de volgorde weet ik zo niet, maar er zitten in ieder geval 2 zwarte, 1 rode, 1 blauwe, 1 gele, 1 grijze, dit zal ik alleen precies even moeten nazoeken. Wat die spanning niveau's betreft, 12v, 5v, -5v, en 3v3 zijn geen probleem alleen die 22 en 33 volt, dat wordt een stuk lastiger.

 

Mijn voeding heb ik eens even nagekeken aan de hand van enkele aanwijzingen van Trust, helaas werkte dat ook niet. Ik heb meerdere componenten los gehaald maar niets werkt, telkens als ik iets vervang, klapt ie er ergens anders weer uit.

 

Ik heb ook een mannetje bij echostar te pakken gekregen (een stageloper) en hij heeft even voor me rondgevraagd. De 9800 komt niet officieel uit Almelo. Deze is ergens anders gebouwd. Als zij zelf een voeding, of iets dergelijks, nodig hebben dan slopen ze een oude ontvanger of ze bestellen een nieuwe. Dus daar schieten we ook al niets me op.

 

Al met al zitten we weer op een dood spoor zo. Als er iemand is die een defecte Echostar 9800 heeft dan hou ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 9800 is in 2 uitvoeringen met voedingen geleverd dat is dus al wat lastig want welke heb je? Lange voedings print of een klein vierkant printje !. wat meestal het probleem is bij deze voedingen zijn de elco's deze zijn vaak uitgedroogd en dus in waarde verlopen.

Ge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zelf al zegt heb ik een klein vierkant printje. Helaas is de print zo heet geweest (zelfs de plastic bovenkap is nog een beetje versmolten) dat hier en daar de sporen al loslaten van de print. Want als ik de kwaliteit bekijk dan maak ik thuis nog mooiere printen. Ik heb al even weer gemaild naar die stageloper bij echostar en hij zou voor me uitzoeken wat een nieuwe voeding gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het komt mischien wat laat maar ik zit ook pas een paar dagen op deze site maar een simpele oplossing voor het repareren van een schakelende voeding is meestal het doormeten met een goede capasiteitsmeter van de elco's op de print mocht je deze niet bezitten kun je ook gewoon radicaal alle elco's vervangen (meestal ben je voor een paar tientjes al weer klaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...