Ga naar inhoud

Fout in het opstartmenu.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen op een externe IDE harddisk usb 2.0 in een behuizing Linux Ubunto 7.10 geinstalleerd op zich prima gelukt.

Maar nu heeft die in het opstartmenu een keuze menu aangemaakt op zich niets mis mee maar als ik de harddisk er af haal en gewoon wil opstarten van Windows lukt dat niet meer.

Hij blijft dan hangen op,

GRUB loading stage 1.5

GRUB loading, please wait

Error 21

En dan gebeurt er verder niets meer, het bios nagekeken en daar staat alles goed zo te zien.

Nu de hamvraag hoe krijg ik dit weg??

Als ik de schijf er weer aanhang en opstart dan kan ik weer kiezen en kan ik opstarten, zonder helaas niet meer. confused

Geplaatst:

Een snelle zoektocht op Google leert mij hetgeen wat ik al had verwacht.. Error 21 betekend dat Grub de disk niet kan vinden.

Deze link helpt je opweg om het te repareren...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Bedankt voor de reaktie maar ben zelf ook gaan zoeken en Google is ook mijn vriend.

Heb net weer opgestart en heb het opgelost, ook met Google gevonden.

Opstarten met de XP cd kies R en typ "fixmbr" en hij is weer goed.

Ben wel even bezig geweest Windhoos vroeg het administrator wachtwoord en die heb ik niet, dus eerst terug opgestart een wachtwoordt bij administrator ingevuld en weer verder gegaan.

Maar hij doet het weer. smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Bedankt voor de reaktie maar ben zelf ook gaan zoeken en Google is ook mijn vriend.

Heb net weer opgestart en heb het opgelost, ook met Google gevonden.
Opstarten met de XP cd kies R en typ "fixmbr" en hij is weer goed.
Ben wel even bezig geweest Windhoos vroeg het administrator wachtwoord en die heb ik niet, dus eerst terug opgestart een wachtwoordt bij administrator ingevuld en weer verder gegaan.
Maar hij doet het weer. smile

En als je dan toch weer eens Ubuntu wilt installeren klik dan eens op onderstaande link en volg de handelingen.
Ik zat met hetzelfde probleem en is opgelost, je knt n.l. al in je bios tijdens het opstarten een keuzemogelijkheid maken welke HD opgestart moet worden, bij mijn Dell is dat F12, dus dan de HD in mijn PC of de externe USB drive
http://www.pendrivelinux.com/2007/11/13/installing-ubuntu-to-a-usb-hard-drive/

veel succes

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

De link even doorgelezen volgens mij heb ik het zo gedaan zonder het gelezen te hebben.

Maar waar schrijft die GRUB zijn zooi neer is dat in het bios of op de c schijf?

De computer werkt weer nu, maar de Linus usb harddisk start niet meer op. Nu is dat geen ramp heb hem al weer geformateerd maar wel jammer was er een paar uur mee bezig geweest een 189 updates een 244mb gedownload en ook geinstalleerd.

Nu kan ik de losse HD er in hangen en er een dual boot van maken maar juist dat usb leek me een leuke optie.

Hij moet er dus wel probleemloos afkunnen dat daarna Windhoos gewoon opstart. laugh

Geplaatst:
De link even doorgelezen volgens mij heb ik het zo gedaan zonder het gelezen te hebben.

Maar waar schrijft die GRUB zijn zooi neer is dat in het bios of op de c schijf?
De computer werkt weer nu, maar de Linus usb harddisk start niet meer op. Nu is dat geen ramp heb hem al weer geformateerd maar wel jammer was er een paar uur mee bezig geweest een 189 updates een 244mb gedownload en ook geinstalleerd.

Nu kan ik de losse HD er in hangen en er een dual boot van maken maar juist dat usb leek me een leuke optie.
Hij moet er dus wel probleemloos afkunnen dat daarna Windhoos gewoon opstart. laugh

Ik heb begrepen dat een USB externe HD alleen maar problemen geeft met Dual boot.
Klik maar eens op dit DRAADJE

suc6

en de groeten van poetsdoekje

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Ik heb begrepen dat een USB externe HD alleen maar problemen geeft met Dual boot.

suc6

Inderdaad en ik lees dat jij er ook mee aan het stoeien bent geweest, misschien probeer ik het nog een keer maar dan trek ik de stekker wel even uit de c schijf.
Opstarten en via het bios de opstartbare schijf selecteren is een fluitje van een cent, daarna F10 en een ram op ENTER en dan kan hij na gebruik er probleemloos afgehaald worden en blijft W XP opstarten.

Maar @Poetsdoekje bedankt voor de info. shocked
Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje

suc6

Inderdaad en ik lees dat jij er ook mee aan het stoeien bent geweest, misschien probeer ik het nog een keer maar dan trek ik de stekker wel even uit de c schijf.
Opstarten en via het bios de opstartbare schijf selecteren is een fluitje van een cent, daarna F10 en een ram op ENTER en dan kan hij na gebruik er probleemloos afgehaald worden en blijft W XP opstarten.

Maar @Poetsdoekje bedankt voor de info. shocked

En ik kan nu uit eigen ondervinding constateren dat het prima werkt, prima oplossing want ik wist dat ie er was maar ik had het nog niet zelf geprobeerd

gegroet
poetsie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen