DroomDoos Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Heb hier een WCD (Wandcontactdoos) ingebouwd, de kabel die ik heb wil ik aansluiten en aan de andere kant van de kabel heb ik een RJ45 connector geknepen. Nu is de WCD niet de duurste dus de opdruk betreffende de kleuren zijn niet bepaald duidelijk, hebben jullie een schema ergens waarmee ik de kabels kan "punchen"? De WCD is deze: Bedankt alvast
Tonskidutch Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Je moet even onthouden, is de aansluiting een verlenging naar een switch dus 1:1 OF een cross-over het lijkt een 1:1 dan kun je deze site consulteren >> uitleg kleuren bedrading cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Ome Merde Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 is dat een wcd bij een bouwmarkt vandaan ? die connectoren zijn onderling verbonden, zeer irritant ... merDe deze ruimte is te huur
DroomDoos Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Even wat meer info 16 poorts switch welke is aangesloten op een Wireless bridge (Linksys WET54G) maargoed, er komt dus via dat kabeltje internet binnen, dat kabeltje gaat in poort 1 van de switch, sluit ik daar rechtstreeks een normale straight kabel op aan dan werkt ie perfect, nu wil ik eigelijk aan 1 kant de RJ45 connector eraf knippen en aansluiten op mijn WCD. Hierin wil ik weer een straight kabel aansluiten om deze aan te sluiten op een pc/laptop of printer.
DroomDoos Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Oh de WCD is van Nedis. Specs: CAT 5 inbouw wandcontactdoos. 2 x RJ 45. Niet afgeschermd. EAN-code: 5412810099689
Tonskidutch Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 dus als alles straight is moeten (zoals ik je uitleg begrijp) moeten de adertjes van een utp kabel met de desbetreffende kleurcodes ook 1:1 gepuched worden. nogmaals zie de link boven. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
DroomDoos Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Dat heb ik geprobeerd, maar helaas geen verbinding...
DroomDoos Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Is er niemand die een afbeeldinkje heeft van zijn WCD met de draadjes? Of een tekening ervan
Simean Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Hey Droomdoos, Heeft deze een LSA aansluiting ? zie : http://www.aitec.be/lsa.htm anders moet je daar eens op googlen ofwel op 'ISDN-0031' Succes ! Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
DroomDoos Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Geplaatst: 29 februari 2008 Wel LSA, maar niet deze volgorde. Het zijn dus 2 RJ45 aansluitingen langs elkaar, als je op de achterzijde kijkt zie je 2 rijen van 8 aansluitingen waar je je kabel in kan punchen (LSA)
Simean Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Origineel bericht van: DroomDoos Wel LSA, maar niet deze volgorde. Het zijn dus 2 RJ45 aansluitingen langs elkaar, als je op de achterzijde kijkt zie je 2 rijen van 8 aansluitingen waar je je kabel in kan punchen (LSA) Als je het niet vind kan je altijd even de pennetjes doormeten he. Of nog beter als je een kabeltester hebt gewoon even de kabeltester erop en dan verleggen zoals het hoort volgens de standaard. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
MagicOnline Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Een normale kabel is als volgst aangesloten (van links naar rechts) wit/oranje oranje wit/groen blauw wit/blauw groen wit/bruin bruin Meestal zitten er op een outlet kleuren voor de aansluitingen. Zitten die er niet dan zit er meestal een merkteken op (driehoekje) deze geeft de start positie van de eerste ader aan (wit/oranje dus) CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
MySat Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Weet natuurlijk niet welk merk jij hebt, maar mijn inbouwdozen heb ik uiteindelijke aan de UTP kabel gesoldeerd nadat ik 2 uur gezocht had naar het probleem. De standaard knelverbinding (weet niet hoe ze dat noemen) maakte bij het inpersen de draden niet volledig schoon waardoor ik geen verbinding kreeg. Die verbinding heb ik dus geelimineerd door de draden rechtstreeks op het printje te solderen. werkt nu perfect. Misschien dat dit ook jou probleem is, vandaar deze reactie Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
EtienneM Geplaatst: 3 maart 2008 Geplaatst: 3 maart 2008 Staat er achterop de inbouw outlet een A of B configuratie? zoja dan moet je de B hebben en dan is de kleurvolgorde zoals eerder beschreven is. Het kan zijn dat het niet werkt met een lsa tang dan moet je een dogger hebben (hang van de stand van de mesjes in je outlet af). VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC) Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor. 2 x DM500 - Nabilo NSLU2 met CCcam 2.1.4 server Samsung UE40B7000 (LED)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen