Terror Geplaatst: 1 maart 2008 Delen Geplaatst: 1 maart 2008 Het feit dat het nog een plotter wordt genoemd is van oudsher, de meeste fabrikanten zijn begonnen met snijplotters en of penplotters. Ik heb niet voor een koreaans merk gewerkt maar voor een Japans bedrijf. Ik weet niet of die vriendin de plotter al heeft gekocht maar als ze het voor deze toepassing wil gebruiken, moet ze er rekening mee houden dat op een deur geprinte Image altijd van dichtbij wordt bekeken. (kritische mensen zitten er met hun neus heel dicht op, en de techneuten zoals ik gebruikten een loupe van 50 x vergroting) De meeste koreaans of chinese flatbed UV printers hebben een Resolutie van maximaal 300 of 600 dpi, hier zie je echt wel kwaliteits verschil in. De printers waar ik mee gewerkt heb kunnen een resolutie aan van 1200 x 1200 dpi Bi-directioneel aan, en een maximale dikte van 5 cm materiaal. UV-inkt werkt als volgt: de inkt wordt op het opervlak gespoten (dot grootte is 70 micrometer)dmv inkjet technologie, daarna gaat er een sterke UV lamp overheen, de inkt reageert dmv een chemische reactie met het UV licht waardoor het hard wordt en zich hecht aan het materiaal. Nadelig bijkomend effect is: warmte, en verkleuring van witte ondergrond. (vergelijk het met 20 jaar de volle zon er continu op) De UV-inkt is ook giftig bij inname, dus voor de kinderkamer, niet echt geschikt als het kind er aan kan likken. (de stoffen blijven voor altijd achter in het lichaam) Oplossing is hiervoor een extra coating eroverheen (lamineren) maar maakt het natuurlijk weer duurder. Als ze het echt voor deze toepassing wil gaan gebruiken, is het beter om een gewone solvent, of waterbased printer te gebruiken (welke trouwens stukken goedkoper zijn) en dan op stickermateriaal printen. Een beetje handigheid en het juiste gereedschap zorgt ervoor dat de deur beplakt kan worden met de sticker zonder blazen of oneffenheden. UV-printers zijn ook wel geschikt om op vele andere verschillende materialen te kunnen printen. En op de auto deuren met UV? die zijn te dik om onder een printer te kunnen, en worden tegenwoordig gewoon met geprinte stickermateriaal beplakt. (zonder blazen) hetzelfde geldt voor de kliko -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Psychosammie Geplaatst: 3 maart 2008 Delen Geplaatst: 3 maart 2008 @Con, Ik ben bang dat er wat geïnvesteerd moet worden. Dus met een goed plan naar de bank. Verder zou ik m'n doelgroepen wat verder uitwerken. Met de 9 maanden beurs ga je dus voor aanstaande ouders. Maar wat zouden tieners denken van hun idool op de deur? En laatst in zo'n verbouwingsprogramma op TV gebruikten ze grote posters met de skyline van New York om een kantoor op te leuken. Dus bepaal de doelgroepen en zoek het juiste kanaal om die groep te bereiken. Of zoek contact met zo'n verbouwingsprogramma. Zorg dat ze op TV komt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Con Geplaatst: 3 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2008 Origineel bericht van: Psychosammie @Con, . . .Verder zou ik m'n doelgroepen wat verder uitwerken. Met de 9 maanden beurs ga je dus voor aanstaande ouders. Maar wat zouden tieners denken van hun idool op de deur? . . . . . . En laatst in zo'n verbouwingsprogramma op TV gebruikten ze grote posters met de skyline van New York om een kantoor op te leuken. . . . Deze reactie geef ik onmiddelijk door. Want de vraag was hoe raak je bekend, dank voor de aanvulling. Daar kan zij wel iets mee denk ik. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2008 Delen Geplaatst: 4 maart 2008 Citaat: Let wel, ze vraagt een slordige 290 euris inclusief deur wel dat is dan lekker goedkoop. veel mensen weten niet eens wat ze zelf extern kosten per uur....! hoeveel deuren doet die plotter per uur...? ik denk, in kleur net 4/5 deur per uur op 600dpi dus enkel al de zooi voorbereiden en plotten is al dik twee uur boekhouding en administratie is ook vaak een vet uur als je pech hebt moet je weken achter wanbetalers aan dus wat is nu 290 euro? is dat al te duur voor 2,2 m2 hoogkwalitatieve plot? ik dacht het niet als ik mijn maandelijkse repro kleurkosten bekijk, is ze al onder marktwaarde van uv bestendig plotterpapier en inkt. ze kan tijdelijk kosten denken te besparen, om snel potentiele afnemers te bedienen, echter mond op mond reclame van een goed kwaliteit product werkt nog steeds. dus waarom laag inzetten als je uiteindelijk toch naar omzet en kostprijs moet kijken om rond te komen. cheers Thunderstruck ACDC 1 maal per maand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Con Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 @Tonskidutch Helemaal waar. Maar wachten op potentie is en blijft zenuwslopend. Inmiddels heeft ze wel enkele deuren verkocht maar een "vetpot" is het niet terwijl ik zeker weet dat veel mensen graag een dergelijk uitzonderlijke deur of gelijkwaardig zouden willen zien in hun huis. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fiene56 Geplaatst: 5 maart 2008 Delen Geplaatst: 5 maart 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch veel mensen weten niet eens wat ze zelf extern kosten per uur....! dus wat is nu 290 euro? is dat al te duur voor 2,2 m2 hoogkwalitatieve plot? ik dacht het niet als ik mijn maandelijkse repro kleurkosten bekijk, is ze al onder marktwaarde van uv bestendig plotterpapier en inkt. Buiten dat, Laat eens 2,2 m2 door een kunstschilder bewerken. Ik denk dat je dan heel wat meer kwijt bent. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Terror Geplaatst: 5 maart 2008 Delen Geplaatst: 5 maart 2008 Toepassingen zijn er genoeg denk aan: Printen op: golfballen (eigen logo), reclame borden, Glas, keramiek, plexiglas, hout, soft en hard board. bureaubladen, landkaarten, canvas schildersdoek wel of niet voorbespannen, leer, mobiele telefoons, metaal ...... enz -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen