Ga naar inhoud


Trage upload


Sat_marc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het valt me op dat het uploaden van de zendertabel (van stb naar pc) langer duurt dan voorheen. Ik heb het niet precies getimed maar het duurt ca. 15-20 minuten. Da's vrij lang als je het met het downloaden (van pc naar stb) vergelijkt. Ook heb ik het idee dat het ruim een jaar geleden sneller ging. Is de uploadsnelheid te versnellen?

 

Groet,

Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sat_marc
Hallo,

Het valt me op dat het uploaden van de zendertabel (van stb naar pc) langer duurt dan voorheen. Ik heb het niet precies getimed maar het duurt ca. 15-20 minuten. Da's vrij lang als je het met het downloaden (van pc naar stb) vergelijkt. Ook heb ik het idee dat het ruim een jaar geleden sneller ging. Is de uploadsnelheid te versnellen?

Groet,
Sat_marc


Welke sat receiver ?
Welke settingsprogramma ?
Welke besturingssysteem op je pc ?

Kortom er mist nog te veel informatie rondom je probleem, dat ik in ieder geval geen goed antwoord weet.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is dit in een paar seconden gepiept. Als je het met humbox doet kijk eens bij edit/options of je baud Rate wel goed staat. 115200. Als hij op 9600 staat duur het wel een stuk langer.Het uploaden duurd altijd wat langer, maar geen 15-20 min.

 

@paardegek, ik denk dat het in dit humax forum toch om een humax gaat.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Aanvullende informatie is inderdaad op zijn plaats. Ik gebruik een Humax IRCI-5400 met ToH 3.4 HoT 10.2. De ontvanger is met een nulmodemkabel verbonden op COM1 van de pc waarop Windows XP draait.

 

Gisteren liep ik met Setview opnieuw tegen de trage uploadsnelheid aan. Ik wilde Setview gebruiken om vanaf de pc van radiokanaal te kunnen wisselen. Zie ook mijn bericht Humax Remote Control. Voor het up- en downloaden van de zendertabel gebruik ik nog steeds SetEditOAKV3 versie 0.46. De baudrate staat op 115200.

 

Het blijft opvallend dat het uploaden zolang duurt. Een echte oorzaak heb ik nooit gevonden.

 

Groet,

Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...