Ga naar inhoud


[TF7700/7710] wat is het verschil tussen de 7700 en 7710?


bigtwin

Aanbevolen berichten

Er is al zoveel geschreven over deze twee ontvangers, dat ik het even niet meer kan overzien.

 

Wat zijn de conclusies over deze ontvangers. Aan te bevelen voor beginnende (HD) sat kijkers (inclusief de pvr functie), of nog even niet? En wat is het verschil tussen de 7700 en 7710?

 

Dank voor jullie reakties

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: bigtwin
Er is al zoveel geschreven over deze twee ontvangers, dat ik het even niet meer kan overzien.

Wat zijn de conclusies over deze ontvangers. Aan te bevelen voor beginnende (HD) sat kijkers (inclusief de pvr functie), of nog even niet? En wat is het verschil tussen de 7700 en 7710?

Dank voor jullie reakties


Bigtwin,

Als jij nu opnieuw een draadje begint, wordt het nog meer onoverzichtelijk.

Het is een prima apparaat, maar heeft nog wat problemen die hopelijk binnenkort opgelost worden.

Momenteel zit er geen verschil tussen die 2 typen. De 7710 is de versie die officieel door de importeur wordt geleverd. Eerder al was de 7700 leverbaar (grijze import). Naar mijn mening is daar geen enkel probleem mee. Werkt net zo goed.

Ga er eens op je gemak voor zitten en lees de diverse onderwerpen eens door. Het duurt even, maar je krijgt een hoop vragen beantwoord.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bolliee
Origineel bericht van: Bigbrothers2000
Het enige verschil is dat de 7700 geen Disecq 1.2 heeft,
Door licentie problemen hebben ze dat eruit gehaalt,
mvg
Hoe kom je daar nou weer bij..


Hij kan wel eens gelijk hebben. Ik gebruik 1.0 en zag zojuist via het menu bij mijn 7700 alleen 1.0 en 1.1 staan. Meer niet.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarnaast schijnt Topfield op dit moment ook niet de hardwaremodificatie voor de 7700 HDPVR te willen gaan ondersteunen.

 

Alleen voor de 7710 HDPVR schijnt er een officieel door Topfield ondersteunde hardwaremodificatie te komen omdat de problemen alleen met in Nederland en Belgie gebruikte Aston en CDS/TVV modules optreden.

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast radio_man_new

Je kunt de FW van de 7700 eenvoudig patchen naar de 7710, dan heb je usals én Diseqc 1.3.

Dit doe je met het gratis en legale programmaatje Vegapack.zip.

 

@Satwatcher

Onjuist, het ging om problemen met CD. Ook in Nederland gekochte 7700's zoals de mijne (GEEN grijze import) werd succesvol omgebouwd.

Hoe vaak moet het nog gezegd worden:

 

De 7700 en 7710 zijn identiek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...