Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zojuist Irdeto CI geinstalleerd. Officiele Canaldigitaal kaart erin (de rode EpsilonCard). Ik heb echter alleen beeld op RTL en SBS, wel raar maar ik heb een heractivatie aanvraag gedaan maar tot op heden geen veranderingen.

Setup:

Topfield 5510

Irdeto purple CI module v 3.1 (?)

Orginele Irdeto smartcard

Herkend iemand dit probleem of heeft er iemand suggesties? Zie ik ergens iets over het hoofd? Ik moet er nog wel even bij vermelden dat ik normaal via deze ontvanger kijken met een Aston module en een Seca2 kaart.

b.v.d.

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Geplaatst:

ik vermoed een te laag Transponder signaal

De signaalmeter toont de totale veldsterkte van een satelliet

doe een ietwat natte zeem over de LNB en stel de schotel in op BVN dat is een FTA zender en dan maximaal signaal afstellen.

Zeem eraf en hopla de andere zenders in beeld

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Hallo Golf3Driver,

Sinds enkele dagen hetzelfde probleem bij mijn schoonvader. Die heeft een Topfield TF5050CI met paarse irdeto-module. Daar doen sinds enkele dagen NED1/2/3 en NGC het niet meer. Voorheen deden ze het wel gewoon.

Ik dank aanvankelijk ook aan een te laag transpondersignaal. We hebben zelfs de complete schotel vervangen en een nieuwe dubbel afgeschermde kabel getrokken. Het probleem was echter helaas niet verholpen.

Met een Matrix Reborn Mbr 3.20 module er in kon de ontvanger de vier hierboven genoemde zenders plotseling weer wel decoderen.

Het lijkt dus op een specifiek probleem tussen de paarse irdeto-module en de rode epsilon irdeto2-kaart.

Als iemand hier de oplossing voor weet, dan verneem ik dat graag !

Groeten, MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Geplaatst:

@Snurker: Bedankt voor je antwoord. Ik heb de CI+kaart in een Inverto IDL 7000 gehad en daar werkte het prima.

Als ik mijn Aston CI met seca2 kaart in de topfield stop werken alle zenders naar behoren. Als de irdeto CI met kaart in de topfield zitten dan werken de FTA kanalen van Astra ook naar behoren. Alleen de gecodeerde irdeto zenders dus niet allemaal.

Goed te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem.

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen