Ga naar inhoud


Energiedirect


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met deze vage energie verkoopfirma? Kreeg telefonisch het aanbod om naar hun over te stappen, zou ik 11% korting krijgen op de energienota. HEB DIT MAAR NIET GEDAAN! Lijkt me een beetje stug in deze tijd van hoge energieprijzen.

Wat ik wel te weten ben gekomen via mijn "huisleverancier" is dat je ongevraagd "lid" kunt worden van een andere energieleverancier. Die ander stuurt je documentatie/info toe en binnen 6 weken moet je dus te kennen geven dat je dit niet wilt. Doe je dit niet dan ben je automatisch lid van die andere club. Stel je bent 7 weken niet thuis, ze sturen je een pakket, je reageert niet want je bent niet thuis, kom je thuis zit je vast aan een andere leverancier. Ik vind dit maar een rare constructie. Iemand met rechts-/wetskennis onder jullie die hierop eens wil reageren of dit waar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verhaal is eigenlijk heel simpel als je je afvraagd wat de onderdelen van de energienota zijn.

Dan begrijp je ook waarom de korting niet zo hoog is als de verwachte kortingspercentages.

De nota bestaat namelijk uit 3 delen.

 

-1- 30% Energieproductie

-2- 30% Transportkosten

-3- 40% Belastingen.

 

De korting krijg je alleen op de energieproductie.

Transportkosten en belastingen (70%) daar hebben ze geen invloed op.

Dus we praten over een paar procent over die 30%

Die overige 70% is voor jou en je buren allemaal het zelfde en daar krijg je geen korting over.

 

Leo

 

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik zelf ook al gezien, maar dat je ongevraagd lid kunt worden gemaakt van en contractueel vast zit aan een andere club indien je niet expliciet vermeld dat je die andere club niet wilt.. dat is de omgekeerde wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...