Satfreaked Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Ik heb een schotel 110 cm met een motor op een voetstuk staan met 50 x 30 of 50 x 40 tegels erin, en dat 6 x tegel, dat op een plat dak 4 woonlagen hoog. Wat zou dat aan max storm kunnen hebben. ?? het staat al jaren maar het gaat op het moment erg hard hier en zag in mijn gedachte dat ding op de buurman zijn auto waaien. Is er iemand met enige kennis/ervaring in dit soort dingen. ?? Satfreaked.
Gast wanderer Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Hopen en bidden...en vragen of de buurman zijn auto een paar straten verder wil parkeren. Op dit moment kun je niets doen... Als het rustig wordt tegels bijplaatsen.
Satfreaked Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Geplaatst: 29 februari 2008 Origineel bericht van: wanderer Hopen en bidden...en vragen of de buurman zijn auto een paar straten verder wil parkeren. Ja hij ziet me al aankomen, nee ik denk dat ie het wel haalt de schotel vannacht, maar ben toch eens benieuwd ernaar of er mischien mensen zijn/waren die erger hebben meegemaakt.. Satfreaked.
omanski Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 @Satfreaked, ....Even Apeldoorn bellen...?? Maar nu even zonder gekheid...denk dat het wel wat mee valt... Heb hier al jaren een 100 cm schotel staan op 2.60 mtr hoog, welke op een grote tegelvoet staat met 4 60x40 grindtegels en nog wat extra gewicht er bovenop. We hebben de laatste jaren al heel wat stormen gehad, waarbij het geval vol in de wind stond, en het is nog nooit een centimeter verschoven. Nooit hoeven bijstellen, dus zal wel wat meevallen ! Groetuhhh...Omanski. -------------------- CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.
Satfreaked Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Geplaatst: 1 maart 2008 @Omanski. Dat is ook zo, ik heb al sinds 2002 dat ding op het dak staan en nooit een CM verlopen. Maar een maand of 6 terug was er een heftige storm en toen is de LNB Arm onderaan de schotel los gewaaid en wel weer oke maar sinds die tijd ben ik wel iets minder gerust maar het is nu alweer gaan liggen de storm en geen MM verlopen. het ging gisteren af en toe erg hard met stoten en dacht ik waag eens een treadje op sat4all.. In ieder geval bedankt aan allen en hij mag weer dicht van mij. Doei Satfreaked.
justafriend Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Met de storm van vandaag is de buis van mijn 60x40 tegelvoet op de lassen ingescheurd. De 10 tegels op de voet hebben de schotel (150cm draaibaar) de afgelopen 8 maanden goed op z'n plaats gehouden, maar de standaard gegalvaniseerde buis heeft dus blijkbaar metaalmoeheid door de vele bewegingen in de wind gekregen en is nu dus gescheurd. Ik ben nu dus op zoek naar een (1 of 2) (tegel)statief die los op een plat dak geplaatst kan worden met een 60mm buis die wat beter van constructie is. De standaard 60x40 statieven die ik kan vinden zijn door o.a. de lasnaad en te weinig steun hoger op de buis niet geschikt voor een dergelijke opstelling. Bij voorbaat dank. Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.
dream7020 Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Was wel benieuwd naar de installatie die je hebt. Ik heb zelf ook een 8000 en nu een triax maar wil graag groter maar zie op tegen een andere motor dan de digipower 2100. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
justafriend Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Origineel bericht van: dream7020 Was wel benieuwd naar de installatie die je hebt. Ik heb zelf ook een 8000 en nu een triax maar wil graag groter maar zie op tegen een andere motor dan de digipower 2100. Zie in de handtekening, gemotoriseerd met een H-2-H Jaeger SMR-1224 met VBox II. Werkt(e) op zich goed, alleen had ik wel last dat de 150cm schotel en motor op het statief behoorlijk wat speling had door het bewegen van de buis. Er zitten een paar verstevingen onder aan de buis (vlak bij waar de buis aan het vierkante plaatje vastgelast zit), maar dat is dus onvoldoende. Ik zoek dus een mount met een ander soort constructie, waarschijnlijk met steunen hoger-op de buis, om zwiepen tegen te gaan. Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.
joop001 Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Justafriend, Ik weet niet hoe hoog de buis is en hoeveel ruimte er is tussen het laagste punt van de schotel en de bovenkant van de voet, maar is het wellicht een idee om tuidraden te spannen net onder het laagste punt van de schotel (zodat deze vrij kan draaien) en die tuidraden vast te maken aan de tegels van de voet of op de voet twee straatbanden (deze kunnen tegels vervangen) te leggen en daar met kijlbouten de tuidraden aan vast te maken? Het is maar een idee maar volgens mij heb je dan het probleem (grotendeels) verholpen. Succes, Joop ps Ik kom met dit idee omdat ikzelf een soortgelijke schotel wil plaatsen en hetzelfde probleem verwacht en aan deze oplossign dacht, dus hoor ik graag een reactie.
justafriend Geplaatst: 2 april 2010 Geplaatst: 2 april 2010 Origineel bericht van: joop001 tuidraden te spannen net onder het laagste punt van de schotel Hallo Joop, Ik had i.v.m. de bewegingen inderdaad al staalkabels en bevestigingsmateriaal in huis gehaald om op de beugels van de Jeager te bevestigen naar de buitenranden van de tegelvoet (zat er aan te denken gaten te boren in de rand, de staalkabel is geplastificeerd, dus zou het inschuren van de gaten mee moeten vallen), maar de wind was mij voor en scheurde de lasnaden in. Maar ik heb zojuist een leverancier gevonden die een 76mm buis op voorraad had die (hoop ik) zo de 60mm buis kan vervangen. Als het goed is past de Jeager hier op. De buis is heel wat beter geconstrueerd dan de 60mm buis (zie afbeelding), er zit geen las meer op de plek met de meeste moment-krachten, maar hogerop op de buis. Ik denk dat dit een betere oplossing is, de tuidraden bevestig ik alsnog als dat nodig is. Ik ga morgen het dak op (als het een half uurtje droog wil blijven). Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.
joop001 Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Justafriend, Ik hoop dat het je gelukt is en grappig om te lezen dat we aan dezelfde oplossing dachten in eerste aanleg. vrgr Joop
trust Geplaatst: 3 april 2010 Geplaatst: 3 april 2010 Nog een oplossing : schroef een 4-voudige tui-klem (moeilijk te vinden) of een mastklem , zo hoog mogelijk op de mast onder de schotel . Zaag 4 passende stukken van 15 mm verwarmings buis en sla de uiteinden plat . Hierin boor je gaten evenals in de rand van het tegelvoet-frame . Verbind de klem met de 4 buizen(3 kan ook wel) aan het frame . Hierdoor krijg je een stijf geheel . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen